خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اودیسه فضایی» در لواسان؟! [+عکس]

خبرگزاری فارس نوشت: ماه گذشته انتشار تصاویری از پیدا شدن یک شیء فلزی در بیابان‌های یوتای امریکا خبرساز شد. این شیء فلزی که توسط ماموران محیط زیست که در آن محل در حال گشت‌زنی بودند، پیدا شده بود پس از چند روز ناپدید شد.

پس از آن نیز کشف ستون‌های فلزی مشابه در کانادا، رومانی، لهستان، استرالیا این مسئله را مرموزتر کرد.

امروز نیز در فضای مجازی تصاویری از یک شیء فلزی منتشر شد که انتشاردهندگان آن مدعی بودند در ارتفاعات نیکنامده در شهرستان شمیرانات کشف شده است؛ خبری که به سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همه‌گیر شد.

این ستون‌های فلزی صیقل یافته که در نگاه اول یادآور فیلم سینمایی اودیسه فضایی 2001 ساخته کارگردان معروف امریکایی استنلی کوبریک هستند، هر کدام تقریبا سه متر ارتفاع دارند در یک بازه زمانی کشف آن‌ها خبرساز می‌شود و پس از آن خبر ناپدید شدن آن‌ها منتشر می‌شود.

عباس یافتچیان دهیار نیکنامده در خصوص صحت وجود این شیء در ارتفاعات اطراف این روستای حاشیه جاجرود، اظهار کرد: پس از اینکه خبر پیدا شدن این شیء فلزی در رسانه‌ها منتشر شد، ما منطقه مشابه عکس را شبیه سازی و پیدا کردیم و با یک اکیپ 20 نفره کاملا آن‌جا را جست‌وجو کردیم اما هیچ چیزی ندیدیم و در نتیجه جست‌وجوی ما هیچ اثری از آن جسم فلزی پیدا نشد.

وی با تأکید بر مخدوش بودن عکس منتشر شده در رسانه‌ها گفت: انعکاس دکل مخابراتی که در تصویر افتاده است با واقعیت آن محل تضاد دارد. به علاوه عکس‌های آن محل و سازه‌های اطراف آن بسیار با واقعیت آن مکان متفاوت است و به نظر عکس در زمان دیگری گرفته شده و دستکاری شده است.

پیگیری خبرنگار ما از کارشناسان حوزه عکس نیز نشان می‌دهد که تصویر منتشر شده در رسانه‌ها با برنامه‌های ویرایش عکس دستکاری شده است و در عکس تضادهای متعددی مشهود است.

در نهایت به نظر می‌رسد اگرچه گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص منشاء و ماهیت کشف این ستون‌های فلزی در کشورهای مختلف بیان شده است، اما به نظر می‌رسد بیش از هرچیز ساخت و جایگذاری و یا جعل تصاویر این ستون‌های فلزی تلاشی برای جلب توجه و بازی‌های رسانه‌‌ای در ایران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا