خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی از مالیات

رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی می‌گوید در حال حاضرمهم‌ترین مشکل ما مالیات است. او همچنین می‌گوید تا 35 درصد افزایش قیمت محصولات را داشتیم و تا 50 درصد هم درآمد ما افت داشته است.

مصطفی معروف‌خانی رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی در گفت‌وگو با انصاف نیوز، درباره‌ی وضعیت فروش فراورده‌های گوشتی تولید داخل و اجناس وارداتی می‌گوید: «اول اینکه ما هیچگونه واردات سوسیس و کالباس خارج از کشور نداریم. با منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با جهش تولید، از پارسال تا امسال تولید ما کماکان ادامه دارد. به این علت تولید محصولات ما کماکان در جهت سرویس دهی کامل به مردم بوده و هست. منتها از پارسال تا امسال، همانطور که تمام اقلام و اجناس گران شد، به تبع آن جنس‌های ما هم گران شده است.

ضمن اینکه کرونا باعث شد خیلی از واحدهای صنفی مثل فست فود، رستوران‌ها و ساندویچی‌ها ‌مدت 15 تا 20 روزی در ایام عید به طور کلی تعطیل شوند. چون ما جز گروه 1 بودیم و دوهفته قبل هم باتوجه به آن تعطیلات دوهفته‌ای که واحدهای صنفی  گروه ۱ باید فعالیت می‌کردند، باز بودیم و تا ۸ شب به مشتری سرویس دهی داشتیم.»

معروف‌خانی افزود: «منتها مردم این روزها نگرانند تا بخواهند بیرون نشسته و غذا میل کنند. چون با توجه اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی را به شدت رعایت کنند، و خیلی‌ها برای اینکه ساندویچ یا پیتزا درست کند، مواد اولیه را از واحدهای صنفی ما خریداری و در منزل خود آن را تهیه کرده و میل کنند.»

رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی درباره‌ی قیمت و افزایش قیمت فراورده‌های گوشتی می‌گوید: « از پارسال تا امسال حدودا ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشتیم. گران شدن محصولا به خاطر این است که یکی‌از اجزای تشکیل دهنده سوسیس و کالباس، گوشت و گوشت مرغ است. ما سوسیس، ژامبون و کالباس مرغ و یا گوشت داریم. اجزای تشکیل دهنده اصلی محصولات هم همین دو قلم است. وقتی قیمت مرغ و گوشت افزایش پیدا کند، همکاران ما مرغ را تا پارسال، کیلویی ۱۰ تا ۱۲ تومان می‌گرفتند. الان تا دو نیم برابر قیمت هم تهیه کرده‌اند. به سبب اینکه این محصول گران شد، قیمت‌های ما هم افزایش پیدا کرد. اما باتوجه به ارزان شدن قیمت گوشت مرغ، خیلی از کارخانه‌های ما قیمتشان را پائین آوردند.

معروف خانی همچنین درباره‌ی وضعیت فروش برندهایی مثل صنایع غذایی سولیکو و رباط می‌گوید:« می‌خواهم درکل به شما عرض کنم کسب و کارها خوابیده است. تالار پذیرایی، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها و فست فودها درکل تعطیل بودند. اگر بگوییم کسب و کارمان خوب بوده، به نسبت این‌ها خوب بوده است. اما آن‌ها تعطیل بودند، ولی در مجموع کسب و کار ما نسبت به قبل از کرونا به شدت آسیب دیده است.

او درباره‌ی درآمد محصولات گوشتی در ایام کرونا هم می‌گوید:« فقط بخاطر شرایط کرونا، درآمد کسب و کار صنف ما؛ 40 تا 50 درصد افت کرده است، چون مردم نگرانند تا بخواهند از بیرون غذا بگیرند.»

معروف‌خانی درباره‌ی وضعیت نظارت بر تهیه و تولید فراورده‌های گوشتی می‌گوید:« در تمام کارخانه‌های تولیدی ما از سازمان غذا و دارو، بهداشت، استاندارد، همه روی محصولات ما توجه خاصی دارند. ضمن اینکه در خود کارخانه هم ما دکتر، دامپزشک و دکتری که بر صنایع غذایی نظارت می‌کند، داریم. ان افراد به شدت نظارت می‌کنند. (اعضای صنف من در ارتباط با فروشندگان محصولات غذایی سوسیس و کالباس هستیم. یعنی اینکه ما این محصول را از کارخانه می‌گیریم و در واحد صنفی‌مان عرضه می‌کنیم.) موضوع بعدی این است که اعضای ما از طریق واحد بازرسی خود اتحادیه رصد می‌شوند.

خوشبختانه طی این چندوقت در بازرسی‌های به عمل آمده که حتی خود من بعضا به بعضی واحدهای صنفی سرکشی می‌کنم مازاد براینکه به بازرسی می‌رویم و به همکارانمان سرکشی می‌کنیم، خدارا شاکرم بالغ بر ۸۵ الی ۹۰ درصد آنهایی که ما بازرسی کردیم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

معروف‌خانی درباره پیش بینی از آینده این صنف می‌گوید: «چه کسی میداند؟ شما میدانید؟ شما اگر می‌دانید حداقل به من بگویید تا درباره آینده کاری انجام دهم. اصلا نمی‌توانم درباره آینده اظهار نظر کنم. ولی باورم این است، وقتی به یاری خدا این مسئله کرونا برطرف شود، کلیه کسب و کارها و نه فقط صنف من، بهتر می‌شود.»

او گفت:‌این را بگویم، طی سالیان سال مقام معظم‌رهبری و حضرت امام این مسئله را عنوان کردند که اصناف، بازوان سترگ انقلاب‌اند. در مسئله کرونا تنها کسی که به جد از دولت حمایت کرد، تنها کسی که گفتند شما فلان ساعت بیایید و بروید و اطاعت کردند، همین اصناف بودند. من امیدوارم دولت محترم در خصوص بیمه و مالیات اصناف، عنایت و محبتی کند. همان طوری که ما آنچه که در طبق اخلاص برای مردم و دولت داشتیم گذاشتیم، دولت هم ما را حمایت کند. ما کار خاصی نداریم و همانطور که طی این سالها از انقلاب و دولت حمایت کردیم، دوباره این کار را می‌کنیم. منتها ما توقع داریم که از ما هم حمایت شود.

معروف‌خانی در آخر درباره‌ی مهم‌ترین مشکل صنف خود می‌گوید: مهمترین مشکل ما در حال حاضر مسئله مالیات، مالیات، مالیات و مالیات است که دولت راجع به این موضوع از اصناف حمایت کرده و عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

کاهش ۸۰ درصدی فروش گل و گیاه

کرونا تا به حال ۴۰ درصد از قهوه‌خانه‌ها را به تعطیلی کشانده

مردم برای شب یلدا آجیل می‌خرند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا