خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تخلف یا تخریب امام جمعه قزوین؟ [+اسناد]

امیرحسین ناظری کنزق، انصاف نیوز: مدارکی برای انصاف نیوز ارسال شده که در آن ادعایی مبنی بر تخلف در ملک عبدالکریم عابدینی امام‌جمعه قزوین طرح کرده‌اند. عابدینی این خبر را پس‌لرزه افشاگری خود علیه زمین‌خواران می‌داند.

پیش‌ازاین امام‌جمعه‌ی قزوین در برنامه‌ی زنده‌ای در شبکه‌ی یک به زمین‌خواری در هفت سنگان قزوین (مربوط به تعاونی مسکن قوه قضاییه که برخی از متهمان آن از قضات بودند) اعتراض کرده بود. این اعتراض بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. عده‌ای هم در فضای مجازی به حمایت از صحبت‌های او پرداختند.

امروز پنجشنبه اسنادی در بسته‌ای پستی، که روی آن نام «امیر طاهرخانی» نوشته شده -نامی مشابه نماینده‌ی تاکستان در هشتمین مجلس شورای اسلامی- به عنوان فرستنده نوشته شده بود، برای انصاف نیوز ارسال شد. این اسناد شامل نامه‌های اداری شهرداری، مبایعه نامه و دیگر اسناد مربوط به زمین امام جمعه قزوین بود. شماره تلفنی هم روی بسته بود که به طور کامل از دسترس خارج شده بود.

امیر طاهرخانی نماینده‌ی مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز ارسال این نامه را تکذیب کرده و گفت: آدرس روی بسته مربوط به من نیست. ممکن است کسی از نام من سواستفاده کرده باشد. من هیچ مدارکی را به جایی نفرستاده‌ام. شماره ملی و آدرس روی بسته هم به من مربوط نیست.

همراه مدارک نامه‌ای از طرف «جمعی از اهالی منطقه» بدون ذکر نام وجود داشت که در آن نوشته شده بود: «با وجود روند فوق و همچنین تخریب‌های متعدد در اطراف ملک مذکور هیچ اقدامی برای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این ملک صورت نگرفته است.» و در آن به تخلفات امام جمعه‌ی قزوین اشاره شده بود.

فیلم صحبت‌های امام جمعه قزوین درباره‌ی هفت سنگان

«پروژه‌های زمین‌خواری دیگری در راه است که دست به تخریب زده‌اند»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی امام جمعه قزوین درباره‌ی این اسناد به انصاف نیوز گفت: اینها پس لرزه‌های ماجرای هفت سنگان است. شما اگر در فضای مجازی جست‌وجو کنید می‌بینید که یک استخر لاکچری را به من نسبت داده‌اند. من حاضرم که زمین را به شما نشان دهم. اگر کسی بیایید و ببیند می‌تواند قضاوت کند که من را باید تشویق یا مجازات کنند؟

وی افزود: جالب اینجاست که این مدارک را فقط برای شما نفرستاده‌اند. به کسان دیگری هم فرستاده‌اند که به من اطلاع داده‌اند. پشت این اسناد شیطنت است. والا اگر افشاگری کنند من دستشان را می‌بوسم. من خودم به شدت کسانی که تخلفات، زمین‌خواری‌ها و… را افشا می‌کنند را حمایت می‌کنم.

عابدینی از امکان زمین‌خواری‌های دیگری توسط همان افراد خبر داد و گفت: الان پروژه‌های جدی دیگری پس از هفت سنگان وجود دارد. همان کسانی که در هفت سنگان خیانت و غارت کردند جاهای دیگری در دستشان است. اینها می‌خواهند برای من پاپوشی درست کنند که من عقب بنشینم که من این کار را نمی‌کنم.

در اسناد چه آمده است؟

در اسناد ارسالی آمده است که «عبدالکریم عابدینی» امام‌جمعه‌ی قزوین در سال 87 ملکی را اطراف روستای کورانه در جاده‌ی الموت خریداری می‌کند. عابدینی خرید و داشتن این زمین را تکذیب نکرد.

اولین گزارش‌ها از تخلف ساخت‌وساز در این ملک 17 تیر 99 توسط مأمورین شهرداری به مالکین ابلاغ می‌شود. در آن ابلاغیه تخلف «اقدام به ساخت مخزن آب» قید شده است. مأموران شهرداری مشاهده می‌کنند در این زمین کشاورزی بتن‌ریزی می‌شود.

در نامه‌ی مامور شهرداری قید شده است؛ کارگران ملک به مأموران شهرداری می‌گویند: «این ملک متعلق به شخص با نفوذی است که با محافظ به ملک مراجعه می‌کند پس بهتر است با این ملک کاری نداشته باشید.» شهرداری باتوجه‌به عدم رجوع مالک به شهرداری پرونده را به دادسرا می‌فرستد و در تاریخ 21 تیر همراه با ضابطین قضایی در محل حاضر شده و ابزارآلات ساخت‌وساز را ضبط کرده و نامه‌ای به کارگران می‌دهد که به مالک اطلاع دهید به شهرداری مراجعه کنند.

ماجرا از زبان امام جمعه

باتوجه‌به عدم مراجعه‌ی مالک به شهرداری مسئول اجرائیات منطقه دو شهرداری قزوین در تاریخ 21 مرداد که ملک در آن واقع شده است در نامه‌ای شرح ماوقع را به مدیر شهرداری منطقه دو می‌دهد. در این نامه آمده است که مشخص نیست این به ملک به نام کیست. اما در کمیسیون ماده 100 شخصی به نام «محمدمهدی جباری[ان]» ثبت شده است. جباریان کسی است که از طرف امام‌جمعه قزوین در تاریخ 24 / 6/ 99 به کمیسیون ماده 100 معرفی شده است. عابدینی پیگیری امور اداری زمین توسط محمد مهدی جباریان را هم تایید کرد.

امام جمعه قزوین این ماجرا را اینطور تشریح می‌کند: در آن ملک یک مخزن ذخیره‌ی آب ساخته شده است. آب کشاورزی آن منطقه اگر مدیریت نشود علف‌های هرز رشد بیش از حد می‌کنند. این رشد به حدی است که حتی رفتن به آنجا سخت می‌شود. در آن ملک یک زمین را گود کرده و به‌خاطر اینکه حیوانی داخل آب نیفتد روی آن را پوشانده‌اند. این به هیچ عنوان ساختمان‌سازی نیست.

وی افزود: بحث شهرداری بسیار مفصل و مشکل است. اگر کسی دلسوزی کند و برود آنجا از نزدیک ببیند می‌تواند بفهمد که آنجا ملکی ساخته نشده و فقط یک مخزن آب است. در آن ملک درخت‌های قدیمی وجود دارد. درخت‌های بسیار قدیمی گردو وجود دارد. مشکل این منبع آب نیست. مشکل این است که بسیاری در آن محوطه ویلاسازی کرده‌اند. این ویلاسازی نباید رخ دهد.

عابدینی ادامه داد: این مخزن زیرزمین است. می‌شود روی آن را پوشاند؛ خاک ریخت و کشاورزی کرد. این چه اشکالی دارد که با یک مخزن، حجم آبی که برای یک‌بار آبیاری مصرف می‌شد را با ذخیره و آبیاری قطره‌ای چهار یا پنج بار مصرف کرد. البته هنوز سیستم آبیاری قطره‌ای راه‌اندازی نشده است. ولی انشا الله به‌زودی راه می‌افتد. این کار مبارزه با اسراف است. مشروع و مقبول هم هست.

شهرداری پس از آن از جهاد کشاورزی استعلام می‌گیرد که آیا در این زمین تخلف «تغییر کاربری» رخ‌داده یا خیر؟ جهاد کشاورزی در نامه‌ای به شهرداری پاسخ می‌دهد که این ملک همراه 43 ملک دیگر زمین زراعی است و شهرداری نباید هیچ‌گونه مجوز ساخت‌وساز به آن بدهد.

او درباره‌ی مجوز گرفتن برای این ساخت‌وساز و برخورد شهرداری گفت: بحث شهرداری مفصل است.  من خودم در این مسائل ورود نداشتم. سپرده بودم به برادرانم که در کشاورزی فعالیت می‌کنند. اتفاقاً برای من سؤال شد که نیاز به مجوز ندارد؟ گفتند خیر مجوز نیاز نیست. این استدلال برادر ما بود. بعداً گفتند که مجوز می‌خواهد.

وی افزود: من ‌بعد از اینکه متوجه شدم درخواست مجوز کردم؛ بنابراین آن دوستان حق داشتند که گلایه کنند که چرا پیش از شروع کار سراغ مجوز نیامدید؟

انصاف نیوز هفته‌ی آینده به صورت حضوری گزارشی از این زمین تهیه خواهد کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. راه حل پیشنهادی به دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری محترم برای ارائه خروج از بحران تحریم ها به نام قانون اقدام جدید و امنیت اقتصادی :

    1. قطع بودجه پژوهش های علمی و واگذاری پژوهش ها به نیروهای مسلح و نظام وظیفه
    2. دادن شغل پاره وقت به 2 میلیون دانشجو در حال تحصیل یا پژوهش از سوی دولت به شرط ممنوعیت استخدام آنان در مشاغلی که سرپرست خانوار را بیکار می کند.
    3. ایجاد سپاه غیر نظامی حفظ محیط زیست زیر نظر وزارت کار و کشاورزی و دفاع و کشور و پرداخت ماهی 30 دلار و تامین خوراک و لباس و سرپناه در ازای کار در جنگل ها و پارک های ملی .
    4. اجبار استخدام بیکاران زیر 50 سال سن از سوی نیروهای مسلح .
    5. پرداخت یارانه به مجرمین قطع شود و بر یارانه سالمندان اضافه گردد.
    6. بیمه بیکاران تا تامین شغل از راه قیود 2 و 3 و 4.

    اگر در راه تامین موارد 2 و 3 و 4 و 5 و 6 کمبود بودجه داشتید بودجه نهادهای غیر ضروری و فرهنگی را قطع و به آنها نفت و گاز دهید تا بفروشند و بودجه خود را تامین کنند. بودجه نهادهای غیر ضرور را خرج این پروژه ی مهم کنید.

    با قانون اقدام جدید و امنیت اقتصادی یک انقلاب شغلی در کشور و کاهش کسری بودجه شکل میگیرد.

    1
    4
  2. امام جمعه قزوین انسان بسیار شریف و سالمی هستند.متاسفانه ترور شخصیت یکی از بدترین سلاح های طول تاریخ بوده است.

    16
    6
    1. واقعا دفاعیات ایشون عجیه۰ ایشان که مدعی برخورد با ساخت و ساز غیر مجازه به خوبی به قوانین اون وارده و این حرفها فرار از واقعیته

      اصلا یک زمین ۲۰۰۰ متری که در منطقه پر بارونه چه نیازی به ۵۰ متر استخر داره؟
      تازه همون استخر هم مجوز میخواد که نداره
      با دستمال کثیف !! نمیشه حاج آقا…..

      4
      1
    2. سلام نه متاسفانه این حقیقت داره خودمن شخصا ایشون رو قبول داشتم ولی بعد از اینکه به خاطر پوشوندن مشکلات پسرشون و […] الکی داستان درست کردن برای هفتسنگان تا فکر عموم از […] دور بشه دیگه فاتحه براشون نمیخونم چه قدر خوبه ایشالا عاقبت به خیری که ایشون شاملش بشه

      5
      1
      1. با سلام و درود
        زمینخواری فراوان در بشاریات قزوین وجود دارد.به تمام سلسله مراتب اداری هم مراجعه کردم دقیقا برای من هم پاپوش درست کردند ایشان درست گفتند.و همه همدست هستند.اگه به چشم خودم نمی‌دیدم باورم نمیشد.از تمام مراجعات هم فیلم گرفتم .همینکه ایشان جلوی فساد ایستاده و گزارش داده خدا خیرش بده

    3. نه اینطور نیست ایشان تنها به علت خصومت شخصی که از قبل با دادستان قزوین داشتند اینطور به تخریب دادستان دست زدند واین از تقوی به دور است خدا عاقبت همه ماراختم به خیر کند

  3. واقعا دفاعیات ایشون عجیه۰ ایشان که مدعی برخورد با ساخت و ساز غیر مجازه به خوبی به قوانین اون وارده و این حرفها فرار از واقعیته

    اصلا یک زمین ۲۰۰۰ متری که در منطقه پر بارونه چه نیازی به ۵۰ متر استخر داره؟
    تازه همون استخر هم مجوز میخواد که نداره
    با دستمال کثیف !! نمیشه حاج آقا…..

    3
    1
  4. واقعا دفاعیات ایشون عجیه۰ ایشان که مدعی برخورد با ساخت و ساز غیر مجازه به خوبی به قوانین اون وارده و این حرفها فرار از واقعیته

    اصلا یک زمین ۲۰۰۰ متری که در منطقه پر بارونه چه نیازی به ۵۰ متر استخر داره؟
    تازه همون استخر هم مجوز میخواد که نداره
    با دستمال کثیف !! نمیشه حاج آقا…..

  5. زمینهای هفت سنگان بدلیل نبود اب چندین سال هست که کشاورزی دران صورت نگرفته ضمنا یه عده بصورت کاملا قانوتی وبا سند استعلام بصورت دست دوم یا بیشتر خریداری کرده وبعضا بنا احداث کرده اند تگلیف اونها چی میشه درضمن جاده کورانه نرسیده به اتوبان زنجان سمت راست همین چندسال پیش اقایان خودشون بنا احداث کردن واز خود غریب کش تا اونجا خصوصی لوله کشی اب باقر بالا انحام دادن اونموقع کسب تریبونی نکردش

  6. اگر مردم ونخبگان آقای عابدینی را تنها بگذارند وزمینهای هفت سنگان توسط بعضیها بالا کشیده شود مطمئن باشید دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود چون باطل بر حق غلبه کرده واین روال همیشگی زمین خواران و……خواهد شد.حاج آقای حسینی مطمئن باشید خدا با شماست با مردم ایران هم پشتیبان شما هستیم.یاعلی

    1. بحث زمینهای هفت سنگان بیشتر دعوای خصوصی بین حاج اقا ودادگستری مربوط به سالهای قبل هست که پای زمین هفتسنگان را به میون کشیده امیدواریم انصاف نیوز درمورد سوابق بیشتر تحقیقات کنه وبه نتیجه برسه

  7. اگر مردم ونخبگان آقای عابدینی را تنها بگذارند وزمینهای هفت سنگان توسط بعضیها بالا کشیده شود مطمئن باشید دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود چون باطل بر حق غلبه کرده واین روال همیشگی زمین خواران و……خواهد شد.حاج آقای عابدینی مطمئن باشید خدا با شماست با مردم ایران هم پشتیبان شما هستیم.یاعلی

  8. امام جمعه قزوین استاد بنده در دانشگاه بودند بسیار انسان شریف و با معلوماتی هستند

    1
    1
  9. واقعا………………….. وای الکی نگید اامام جمعه قزوین یعنی ویلا دارد………………..وای دروغه دروغه.غیرقابل پذیرش هست.امام جمعه انقلابی قزوین و ویلا…………. وای وای وای.خدا کنه دروغ باشه.قلب رهبری به درد خواهد آمد وقتی این خبر راست باشه خدای نکرده

    1
    1
  10. واقعا………………….. وای الکی نگید اامام جمعه قزوین یعنی ویلا دارد………………..وای دروغه دروغه.غیرقابل پذیرش هست.امام جمعه انقلابی قزوین و ویلا…………. وای وای وای.خدا کنه دروغ باشه.قلب رهبری به درد خواهد آمد وقتی این خبر راست باشه خدای نکرده.نه

  11. امام جمعه قزوین بسیار انسان شریفی هستند استاد من در دانشگاه بودند و خیلی معلومات بالایی دارند

  12. با سلام، متاسفانه چندین سال است که زمین های کشاورزی با واسطه گری تعاونی های مسکن نابود می شوند. آیا قرار است کشاورزی کلا نابود شود؟

  13. این دست حواشی علیه ایشون با داستان هفت سنگان و گرفتن مچ فاسدان وگردن کلفتای قزوینه که نمیشد بهشون گلت بالا چشتون ابروست…حالا هم دارن تسویه میکنند.
    منتظر حکم نهایی دادگاه هستیم تا ذلت مفسدان رو ببینیم…
    دم امام جمعه تریبون فسادستیز گرررررررررم

  14. این دست حواشی علیه ایشون با داستان هفت سنگان و گرفتن مچ فاسدان وگردن کلفتای قزوینه که نمیشد بهشون گلت بالا چشتون ابروست…حالا هم دارن تسویه میکنند.
    منتظر حکم نهایی دادگاه هستیم تا ذلت مفسدان رو ببینیم…
    دم امام جمعه تریبون فسادستیز گرررررررررم

  15. با سلام
    در خصوص موارد مشابه این چنینی یعنی احداث استخر برای آبیاری زمین کشاورزی دیوان عدالت ، رای بر برائت افراد صادر کرده ولی متاسفانه عدم اشراف برخی از به اصطلاح کارشناسان بر تعریف صریح قانون حفظ کاربری اراضی باعث صدور رای علیه افراد در محاکم محلی و استانی میشه که درصورت پیگیری از طریق دیوان عدالت مشکل حل میشه.
    ضمنا وقتی قرار بر تخریب افراد و جهت دهی افکار عامه مردم باشه به چنین سوژه های سخیفی رجوع میشه.

  16. گر‌حگم‌شود‌که‌مست‌گیرند‌در‌شهر‌هر‌آنچه‌هست‌گیرند

  17. نگاه کنید به فرزندش اگر مثل تمامی آقا زادگان دیگر عیاش و نا صالح است یقین بدانید که این آقا هم نان سالم و پاک به خانه نبرده ولی اگر فرزند صالحی دارد یقین بدانید که پاپوش است

  18. هرچند تخریب و افشای گناه افراد گناه بزرگی است، ولی فراموش نکنیم که خلیفه کشی را خود آقای عابدینی باب کردند. علیرغم پیگیری ویژه دستگاه قضا و انتصاب قاضی مخصوص، بازهم حاج آقا به قانون تمکین نکردند. پس فرق ایشان با میرحسین موسوی چیه.
    همچنین جهل به قانون رافع مسئولیت نیست. ایشان وقتی به تخلفات سایر نهادها در حوزه زمین ورود می کنند، مگر میشود از قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و ممنوعیت استفاده از آب کشاورزی کانال(که حق الناس و حق کشاورزان است) برای ساخت و ساز خبر نداشته باشند.
    اگر ایشان حامی شفافیت هست، چرا در مورد حقوق خود شفاف سازی نمی کنند. چرا از تخلفات نهاد حامی خود در منطقه کوثر و تعاونی مربوط به آنان افشاگری نمی کنند
    در نهایت اینکه، نماینده ولی فقیه باید مثل رهبری عمل کنه نه اینکه لجاجت کنه رو خواسته های خودش و گزینشی بیان کنه مثل میرحسین

  19. هرچند تخریب و افشای گناه افراد گناه بزرگی است، ولی فراموش نکنیم که خلیفه کشی را خود آقای عابدینی باب کردند. علیرغم پیگیری ویژه دستگاه قضا و انتصاب قاضی مخصوص، بازهم حاج آقا به قانون تمکین نکردند. پس فرق ایشان با میرحسین موسوی چیه.
    همچنین جهل به قانون رافع مسئولیت نیست. ایشان وقتی به تخلفات سایر نهادها در حوزه زمین ورود می کنند، مگر میشود از قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و ممنوعیت استفاده از آب کشاورزی کانال(که حق الناس و حق کشاورزان است) برای ساخت و ساز خبر نداشته باشند.
    اگر ایشان حامی شفافیت هست، چرا در مورد حقوق و دستمزد خود شفاف سازی نمی کنند. چرا از تخلفات نهاد حامی خود در منطقه کوثر و تعاونی مربوط به آنان افشاگری نمی کنند
    در نهایت اینکه، نماینده ولی فقیه باید مثل رهبری عمل کنه نه اینکه لجاجت کنه رو خواسته های خودش و گزینشی بیان کنه مثل میرحسین

  20. هرچند تخریب و افشای گناه افراد گناه بزرگی است، ولی فراموش نکنیم که خلیفه کشی را خود آقای عابدینی باب کردند. علیرغم پیگیری ویژه دستگاه قضا و انتصاب قاضی مخصوص، بازهم حاج آقا به قانون تمکین نکردند. پس فرق ایشان با میرحسین موسوی چیه.
    همچنین جهل به قانون رافع مسئولیت نیست. ایشان وقتی به تخلفات سایر نهادها در حوزه زمین ورود می کنند، مگر میشود از قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و ممنوعیت استفاده از آب کشاورزی کانال(که حق الناس و حق کشاورزان است) برای ساخت و ساز خبر نداشته باشند.
    اگر ایشان حامی شفافیت هست، چرا در مورد حقوق و دستمزد خود شفاف سازی نمی کنند. چرا از تخلفات نهاد حامی خود در منطقه کوثر و تعاونی مربوط به آنان افشاگری نمی کنند
    در نهایت اینکه، نماینده ولی فقیه باید مثل رهبری عمل کنه نه اینکه لجاجت کنه رو خواسته های خودش و گزینشی بیان کنه مثل میرحسین

  21. هرچند تخریب و افشای گناه افراد گناه بزرگی است، ولی فراموش نکنیم که خلیفه کشی را خود آقای عابدینی باب کردند. علیرغم پیگیری ویژه دستگاه قضا و انتصاب قاضی مخصوص، بازهم حاج آقا به قانون تمکین نکردند. پس فرق ایشان با میرحسین موسوی چیه.
    همچنین جهل به قانون رافع مسئولیت نیست. ایشان وقتی به تخلفات سایر نهادها در حوزه زمین ورود می کنند، مگر میشود از قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و ممنوعیت استفاده از آب کشاورزی کانال(که حق الناس و حق کشاورزان است) برای ساخت و ساز خبر نداشته باشند.
    اگر ایشان حامی شفافیت هست، چرا در مورد حقوق و دستمزد خود شفاف سازی نمی کنند. چرا از تخلفات نهاد حامی خود در منطقه کوثر و تعاونی مربوط به آنان افشاگری نمی کنند
    در نهایت اینکه، نماینده ولی فقیه باید مثل رهبری عمل کنه نه اینکه لجاجت کنه رو خواسته های خودش و گزینشی بیان کنه مثل میرحسین

    1
    1
  22. بحث زمینهای هفت سنگان بیشتر دعوای خصوصی بین حاج اقا ودادگستری مربوط به سالهای قبل هست که پای زمین هفتسنگان را به میون کشیده امیدواریم انصاف نیوز درمورد سوابق بیشتر تحقیقات کنه وبه نتیجه برسه

  23. بحث زمینهای هفت سنگان بیشتر دعوای خصوصی بین حاج اقا ودادگستری مربوط به سالهای قبل هست که پای زمین هفتسنگان را به میون کشیده امیدواریم انصاف نیوز درمورد سوابق بیشتر تحقیقات کنه وبه نتیجه برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا