خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نمایندگان طالبان

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نمایندگان طالبان در روزهای گذشته در قطر دیدار و به آنها تاکید کرد تا سطح خشونت را در افغانستان کاهش داده و تلاش خود را به سمت راه حلی صلح‌آمیز در این کشور بیشتر کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تریبیون، این دیدار در دوحه، قطر بین ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نمایندگان طالبان در حالی صورت گرفته که مذاکره کنندگان دولت کابل و طالبان تا پنجم ژانویه ۲۰۲۱ گفتگوها را متوقف کرده‌اند.

مارک میلی همچنین با مقام‌های طالبان در ژوئن دیدار داشت اما این دیدار به صورت رسمی اعلام نشد.

گمان می‌رود که این دو نشست، نخستین دیدارهای فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان بوده اگرچه پیشتر مایک پامپئو، وزیر خارجه و این ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان با این شبه نظامیان دیدار داشتند.

در بیانیه ارتش آمریکا در روز پنجشنبه آمده است: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره ضرورت کاهش فوری خشونت و تسریع پیشرفت در راستای راه حل سیاسی قابل مذاکره با هدف ثبات و امنیت منطقه‌ای و به منظور تضمین امنیت منافع ملی آمریکا با نمایندگان طالبان در دوحه گفتگو کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است تعداد سربازان این کشور در افغانستان از تا اواسط ژانویه ۲۰۲۱ از ۴۵۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن کاهش دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی گفته بود، سطح خشونت‌ها در افغانستان به صورت غیرقابل قبولی بالاست و اعلام کرد: واشنگتن از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته تا دست از خشونت بردارند و آن را کاهش دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا