خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شب یلدا، شب به خدا رسیدن است»

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قبل از اینکه شب یلدا شب شکم‌پرستی باشد شب تفکر در اعجاز آفرینش، به خدا اندیشیدن و به خدا رسیدن است.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۸ آذرماه در پیام جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا اظهار کرد: این شب در فرهنگ ایرانی شب گردهمایی محسوب شده و اقوام و دوستان دور هم جمع می‌شوند، اما در سال‌جاری باید به این فرهنگ عمل نکرد و دورهمی شکل نگیرد.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه شب نخست زمستان شب خداشناسی است، یادآور شد: قبل از آنکه این شب، شب شکم‌پرستی باشد شب تفکر در اعجاز آفرینش، به خدا اندیشیدن و به خدا رسیدن است، البته اگر ویروس کرونا وجود نداشته و شرایط عادی حاکم بود دورهمی و صله رحم بسیار پسندیده بود.

وی با اشاره به آیه ۵۶ سوره مبارکه ذاریات گفت: هدف آفرینش عبادت پروردگار و بندگی بوده و پیش از این آیه به تذکر دادن یکدیگر به خدا و آیات الهی، ارزش‌های انسانی و تعالی سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه انسان نباید به خود غره شود، ادامه داد: در خلقت آسمان‌ها و زمین نشانه بوده و اگر کسی سرگرم عیش و نوش و مسائل دنیایی شود، فرصتی برای اندیشیدن به خدا وجود ندارد.

وی در ادامه به سالروز میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) اشاره و بیان کرد: این نامگذاری به‌دلیل پرستاری حضرت زینب از امام سجاد (ع) نبوده بلکه جامعیتی داشته که به تعهد آن بانوی عرشی باید پی برد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد یادآور شد: پرستاران ما مانند حضرت زینب (س) برای رسالت انسانی ترک خانه کرده‌اند، آن‌ها مانند حضرت زینب (س) از خواب، خوراک و آسایش خود گذشته‌ و از مرگ و به‌منظور دفاع از ارزش‌های انسانی استقبال کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام به مقاومت و خستگی‌ناپذیر بودن پرستاران اشاره کرد و ادامه داد: حضرت زینب (س) تا آن‌جا مقاومت کرد که نماز شب خود را از فرط خستگی نشسته خواند و ملاحظه می‌کنیم که پرستاران ما نیز با پوشش‌های طاقت‌فرسا ادامه مسیر می‌دهند.

وی تاکید کرد: پرستاران از مهر، اخلاق و عاطفه برخوردار بوده و امور خود را با منت، خشکی و عبوسی انجام نمی‌دهند، امیدافزایی رکن اساسی کار آن‌ها بوده و برای بیماران وقت صرف می‌کنند، همه شرایط را همانند بانو زینب (س) زیبا دیده و شیفته خدمت هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر گره نزدن امور کشور به فعل و انفعالات بیرونی کشور پرداخت و توضیح داد: دنیای غرب به سردمداری آمریکا، اروپا و نوکری برخی از کشورهای منطقه با تمام توان مقابل انقلاب اسلامی و رشد این کشور ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور نیز به این موانع دامن زده، آیا می‌توان در برابر این افرادی که در حال ریختن آب در آسیاب هستند، سکوت کرد.

وی گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، رفع تحریم‌ها را باید در داخل جستجو کرد، البته اگر گفت‌وگویی به رفع تحریم‌ها منجر شود و با هوشمندی انجام گیرد، جوابگو است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نیازی نبود که برای دیدگاهی نقدی نوشته شود اما برای خودمان است که می گوئیم تنها شبی که نزد خدا ارزش و مقامش بقدری بالا است که از هزار شب برتر است چون در آن شب قران نازل شده همراه روح و ملائکه که این نزول ملایکه با روح ادامه داردو… خلاصه اینکه این تنها شبی است که باید قدرش را دانست و از دست نداد اما دگر روزها همه از آن خدا است حتی روز در فرهنگ قران معنایی وسیعتر از روز عادی دارد . بنابراین گاها اضافه کردن بعضی از احوالات به بعضی از زمان ها شاید خیلی پسندیده نباشد . نمی دانم این دانایان قوم ما کی به تدبر و تامل در گفته هایشان خواهند رسید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا