خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رئیس دانشگاه رازی به «هتاکی» به سردار سلیمانی

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متاسفانه یکی از این کارکنان جاهلانه به ساحت مبارک سردار سلیمانی توهین کرده بود که همه مردم و دلسوختگان انقلاب را ناراحت کرد. در این مجموعه بزرگ که صدها کارمند ایثارگر و شریف در آن برای اقتدار علمی کشور تلاش می کنند، اگر فردی اقدامی کرده که برخلاف دیدگاه و نظر کلی مجموعه بوده، نباید به همه مجموعه به دید انتقادی نگاه کرد. البته می دانیم همین مورد هم هیچگاه قابل تحمل نیست. حراست دانشگاه رازی در کوتاهترین زمان ممکن مسئله را مورد بررسی قرار دارد و به هیات تخلفات اداری ارجاع داد؛ این فرد ادعا می کند که گوشی موبایلش هک شده و این اقدام توسط وی صورت نگرفته است که این موضوع در دست بررسی است و مراجع قضایی هنوز نظر خود را اعلام نکرده اند.

به‌گزارش ایسنا محمدابراهیم اعلمی آل آقا در نشستی خبری که امروز (30 آذر) در خصوص حواشی رخ داده اخیر و هتاکی یکی از کارمندان دانشگاه رازی در فضای مجازی به ساحت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاهیان همواره اهتمام داشته‌اند که مسیر شهدا را تعقیب کنند و در جبهه علمی برای اقتدار کشور تلاش داشته باشند.

وی با تاکید براینکه فضای دانشگاه‌ها فضای مطهری است، افزود: در چنین فضایی حفظ کرامت و حرمت خون شهید شاخصی همچون سردار سلیمانی که بر دلها حاکمیت دارد و در مسیر اقتدار نام ایرانی تلاش وافری کرد، وظیفه‌ای انکارناپذیر برای همگان است، اما اخیرا حادثه ای در دانشگاه رازی رخ داد که برای ما دردناک بود و آن را محکوم می کنیم.

رئیس دانشگاه رازی اضافه کرد: در این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو، هزار عضو هیات علمی رسمی و مدعو و هزار کارمند رسمی و غیررسمی داریم که متاسفانه یکی از این کارکنان جاهلانه به ساحت مبارک سردار سلیمانی توهین کرده بود که همه مردم و دلسوختگان انقلاب را ناراحت کرد.

وی تاکید کرد: در این مجموعه بزرگ که صدها کارمند ایثارگر و شریف در آن برای اقتدار علمی کشور تلاش می کنند، اگر فردی اقدامی کرده که برخلاف دیدگاه و نظر کلی مجموعه بوده، نباید به همه مجموعه به دید انتقادی نگاه کرد. البته می دانیم همین مورد هم هیچگاه قابل تحمل نیست.

اعلمی آل آقا با بیان اینکه حراست دانشگاه رازی در کوتاهترین زمان ممکن مسئله را مورد بررسی قرار دارد و به هیات تخلفات اداری ارجاع داد، افزود: این فرد ادعا می کند که گوشی موبایلش هک شده و این اقدام توسط وی صورت نگرفته است که این موضوع در دست بررسی است و مراجع قضایی هنوز نظر خود را اعلام نکرده اند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از تلاش این دانشگاه برای برگزاری یک همایش بین المللی با موضوع سردار سلیمانی خبرداد و اعلام کرد: این همایش که در بهمن ماه برگزار می شود در مسیر حکمت سلیمانی خواهد بود و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه متولی برگزاری آن است.

وی بااشاره به اینکه متاسفانه بازتاب این حادثه نگاه‌های منفی را به سمت دانشگاه باعث شده، افزود: این درحالی است که دانشگاه رازی نقاط قوت زیادی دارد و علیرغم همه مشکلاتی که در استان داریم، سعی کرده ایم بگونه ای حرکت کنیم که از بسیاری از دانشگاه های کشور پیش بیافتیم.

اعلمی آل اقا اضافه کرد: دانشگاه رازی در حال حاضر در بسیاری از شاخص های پژوهشی پیشرو دانشگاه های غرب کشور شده، اما اگر نگاهی به وضعیت استانهای همجوار هم داشته باشیم، می بینیم هرچند که در تولید مقالات علمی از ما پایین‌تر هستند، اما شرایط توسعه ای بهتری دارند، چراکه توجه به دانشگاه ها در این استان ها بیشتر است.

وی تاکید کرد: از همه مسئولین استانی انتظار داریم که مراودات خود را  با دانشگاه ها بیشتر کنند که اگر این مراودات بیشتر باشد، قضاوت هایی که درباره دانشگاه دارند، واقع گرایانه تر خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا