خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت علیه آیت‌الله امجد

جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در بیانیه‌ای بدون نام بردن از آیت‌الله محمود امجد، استاد اخلاق نوشت: بدزبانی‌ها و سخنان موهن یکی از خودباختگان ساده لوح که چندی است در برخی رسانه‌های مجازی منتشرشده چیزی جز خاک‌پاشی بر آفتاب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده آمده است: بدزبانی‌ها و سخنان موهن یکی از خودباختگان ساده لوح که چندی است در برخی رسانه‌های مجازی منتشرشده چیزی جز خاک‌پاشی بر آفتاب نیست.

در این بیانیه تاکید شده است: دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی به جایگاه حیاتی و پراهمیت ولایت پی برده‌اند و در تلاشی نامبارک می‌کوشند هجمه‌ها و شبهات شیطانی خود را با تیرهایی مسموم به سمت ولایت پرتاب کنند. در این میان فردی جاهل و حیران غفلت زده، خود را هیزم آتش دشمن کرده و کشتزار اعمال سابق خود را نیز به آتش کشیده است. تا جایی که در دفاع از یک مهره اصلی دشمن متخاصم و سرویس جاسوسی در جنگ اطلاعاتی و تروریستی رسانه‌ای تمام قد وارد میدان شده و چون خوارج برای ولی و امام جامعه خط و نشان می‌کشد.

در این بیانیه تصریح شده است: فساد روح و قلب مریض دشمنان ولایت در هرزگی زبان آنان آشکار است و شیطان بر عمق وجود آنان چنان تیری زده است که چشمانشان قادر بر دیدن راه و صلاح نیست. آنان که در فضای غبارآلود فتنه 88 در کشتزار خود بذر انحراف از حقیقت پاشیدند و بر آن هرز آبهای متعفن را جاری ساختند امروز سقوط و بدبختی خود را درو می‌کنند. این اباطیل از کسانی که در فتنه، سرگردان و حیران شده بودند و حیله شیطان، آنان را ربوده بود عجیب و بعید نیست و مهر تأییدی بر این حقیقت است که دوری از ولایت، غوطه خوردن در جهالت را به همراه خواهد آورد.

در این بیانیه تاکید شده است: فقیهی آگاه با روحی بلند و نفسی مزکی سالهاست با ترویج معارف اسلام ناب، جبهه استکبار را ذلیل و منزوی کرده است و عمق نفوذ اندیشه انقلاب اسلامی را تا پشت مرزهای جبهه کفر هدایت کرده است. این قافله‌سالار و راهبر امین هم در نگاه مؤمنین و مستضعفان جهان و هم در نگاه دشمنان به‌عنوان مقتدرترین مدیر و سیاستمدارترین فقیه شناخته شده است و تدبیرها و هدایت‌هایش تحلیلگران جهانی را مدهوش و متعجب کرده است. تدبیرهایی که سنگین‌ترین توطئه‌ها را خنثی و عمیق‌ترین فتنه‌ها را ناکام گذاشته است. چه نادان و شب زده‌اند کسانی که چشم خود را بر این حقایق تابناک می‌بندند و زبان خود را به جسارت می‌آلایند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام می‌دارد پیوند عمیق مردم و امت امام شناس محکم‌تر از آن است که این سبک‌مغزی‌ها ضربه به آن وارد کند و ولایت، نقطه وفاق و کانون وحدت ملت مسلمان ایران است. خویشتن‌داری‌ها در مقابل کلام درشت و لغزش‌های فراوان برخی از نفس‌های ناپاک، نشان از سعه‌صدر مؤمنین دارد و مجالی برای بازگشت و حق‌شناسی است. امید داریم خداوند عبرت‌های روزگار و کیفرهاى پیش رویش را بر ولی نشناسان آشکار کند و تقوا، آنان را از درافتادن در اشتباهات و لغزش در پرتگاه‌ها مانع گردد.


جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه ای سخنان آیت الله امجد را ناشی از بی بصیرتی و انحراف دانست و تاکید کرد که باید آن را در زمره مصادیق ریزش های عبرت آموز دوران انقلاب اسلامی به شمار آورد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه.

نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس و استقرار تاکنون همواره شاهد ریزش ها و رویش های فراوانی بوده که در آن گاه، افرادی قلیل با لغزش ها یا خطاهای نابخشودنی، ناباورانه از قطار انقلاب پیاده و از یاد و خاطره ملت پاک شدند و از سوی دیگر شاهد اوج گیری و شکوفایی جوانان و مردان و زنان بی شماری بوده ایم که از فرش تا عرش به پرواز درآمدند و به نحوی افتخارآمیز درخشیدند؛ روستازاده هایی گمنام و جوانانی با بصیرت و با رشادت و با روح بلند و طینت پاک، پای آرمانها و ارزشهای اسلامی و ایرانی خود تا پای جان ایستادند و مجاهدت های آنان الهام بخش بسیاری دیگر شد و در صفحات تاریخ این مرز و بوم تا ابد ثبت گردید.

به هر روی ما آموخته ایم که از ریزش ها، فقط باید عبرت گرفت و بر رویش ها که رویه غالب دوران انقلاب اسلامی ایران بوده مباهات کرد و آنها را الهام بخش الگوی حال و آینده نسلها و آیندگان ساخت.

در چند روز گذشته شاهد اظهارات سخیف و ساختارشکن یک فرد ساده لوح بودیم که با سخنانى بسیار تند همه را بهت زده کرد. مظلوم نمایی و قهرمان سازی از یک عنصر خودفروخته، جاسوس و خیانت کار به منافع ملک و ملت و به کار بستن واژه شهید برای چنین شخص منفوری از سوی این شخص که از جایگاه منبر و مسجد به شهرت و اعتبار اجتماعی رسیده بود جای بسی حیرت و شگفتی داشت!

اگر دشمنان ما از خائن و ظالم دفاع کنند و جای شهید و جلاد را تغییر دهند محل تعجب نیست اما افرادی این چنین، ساده لوحانه در پی پنهان کردن حق برآیند و سر بر زیر برف کنند و دم از حق و حقیقت بزنند، جای درنگ و عبرت آموزی است.

اینکه یک روحانی و حوزوی که محضر عرفان و برخی از علما را درک کرده، با سادگی و تاثیرپذیری از انحراف برخی نزدیکانش و با بی بصیرتی، این چنین در صف دشمنان و منافقان قرار می گیرد و چنین سخیفانه سخن می راند، تلخ و زننده است اما بسیار عبرت آموز،  و ما را همواره براین پند و نصیحت امام راحل رهنمون می سازد که ملاک، وضع فعلی افراد است.

جامعه روحانیت مبارز ضمن محکوم کردن این اظهارات موهن و عاری از بصیرت یک شخص غافل، از خدای سبحان عافیت، سلامت و طول عمر با عزت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی را مسألت می کند و دعا می کنیم تمام دشمنان و بدخواهان نظام و ملت انقلابی و مجاهد ایران اسلامی منکوب و سرکوب شوند.

بارالها! عاقبت همه ما را ختم به خیر کن و ما در راه حق و حقیقت ثابت قدم نگهدار…

… و لله الحمد حمد الشاکرین

جامعه روحانیت مبارز

۳۰ آذر ۱۳۹۹

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاش این پیاما نمی فرستادند…این تعریفهای تکراری و همیشگی چیزی جز تاییدی بر سخنان آقای امجد نیست.

    7
    4
  2. دوستان، لفاظی جای استدلال را نمی گیرد. کسانی بخاطر اعتراض کشته شده اند (قبل از گسترش دامنه اعتراض و گسترش آن به خاطر برخورد خشن با معترضان به موارد دیگر). در این باره توضیح قانع کننده ای اگر دارید بیان کنید. وگرنه خاطرات سوء برخورد شما با علمای آزاده منتقد از شریعتمداری و صادق روحانی و منتظری تا علی محمد دستغیب و حتی جوادی آملی و امینی ، یادآور حدیث نبوی است که العلماء امناء الرسل ما لم یدخلوا فی الدنیا (عالمان امانتداران پیامبرانند تا زمانی که در دنیا داخل نشده اند) .مولانا در آغاز کتاب عرفانی فیه ما فیه با ضمیمه این حدیث، به حدیث نبوی دیگر : «چه بد علمایی اند آنان که به درگاه حاکمان می روند»، راه اهل قدرت و ثروت و مقام را از راه اهل حق و تقوی و علم ، جدا کرده است.

    11
    5
  3. آقایان در مظانّ علم و عمل در جامعتین !
    مگر رهبر، خود انتقاد از خود را بدون اشکال ندانستند ؟ شما تصور می کنید در انتقاد از شخص تعریف می کنند ؟ یا به او ایراد می گیرند؟
    بگذریم که انتقاد کمترین مرحله از آنچیزیست که مولا علی (ع) از مردم نسبت به خود ( با آن شخصیت غیر قابل مقایسه با دیگران) می خواست :
    « بزرگداشت خود را از شما نمی خواهم، حتی این گمان را درباره ام مبرید که سخن حقی درباره من، بر من سنگین بیاید، با من آن طور که با جباران سخن گفته می شود، حرف نزنید و آن چیزها را به من نگویید» (نهج البلاغه)

    6
    5
    1. انتقاد با تهمت و هتاکی و بی شعوری و [هرجور]خطاب کردن رهبر یک جامعه فرق دارد

    2. بسم الله الرحمن الرحیم
      بنده خدا این چه فهم و استدلالی از کلام امیرالمومنین علی علیه السلام هست که داری می کنی؟
      چه موقع علی علیه السلام راضی بود که به او تهمت بزنند؟ بله حرف حق، اما چه کسی بود که انتقاد به حقی بکند؟ اگر منظورت خوارج هستند کار به جائی رسید که خود حضرت با ایشان جنگید و اتفاقا مساله همینجاست که اگر اطرافیان حضرت در تبلیغ ایشان و ترویج حق می‌کوشیدند( البته بعد از بصیرت خود) کار جامعه بدینجا کشیده نمی شد که فردی مثل معاویه خبیث اینطور در جبهه حق نفوذ کند و امام جامعه را اینطور تخریب و مقام حضرت را اینگونه پائین بیاورد
      الان دقیقا همینطور هست جبهه کفر سالهاست که عمود نظام راکه ولایت هست نشانه رفته و اگر خودیها نتوانند( چه در اثر بی بصیرتی و چه در اثر بی خیالی و …) معاویه زمان نهایت استفاده را خواهد برد.
      اینکه حضرت دوست نداشت مثل جباران با او رفتار شود چون مردم با حکام حابر زمان خود راحت نبودند و آن حاکمان ایشان را به سختی و رنج می انداختند ولی آیا این دلیل بر این باید میشد که مردم نسبت به مقام امام علیه السلام بی ادبی کنند و یا اورا از مقامش تنزل دهند به گونه ای که او را با فرد خبیثی مثل معاویه مقایسه کنند؟
      الان هم مقام معظم رهبری راضی به برخی تمجیدهای نیستند و همچنین به تکلف افتادن مردم ولکن وظیفه مردم اینست که در دفاع از مقام ولایت و رهبری خود قیام کنند و در این زمینه هیچ کوتاهی نکنند.
      قدری تامل

      4
      1
  4. برخورد امام علی و تحمل او نسبت به تندترین و شدید اللحن ترین انتقادات چونان بود که معاویه پس از کسب قدرت هر وقت مردم به او حرف درشتی می زدند می گفت : علی زبان شما را این طور نسبت به حاکمتان دراز کرده است.

    6
    3
  5. امام علی (ع) درباره کسانی که با ایشان جنگیدند ، و نه کسانی که فقط انتقاد کردند ( که انتقاداز خود را خودش مصرانه از مردم می خواست) عنوان کافر و منافق را به آنها نسبت نمی دادند ، بلکه درباره آنها می فرمودند: «آنان برادران ما بودند که به ما ستم کردند». روایت ذیل موید این روش ایشان است:
    عن عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیُّ فِی قُرْبِ الْإِسْنَادِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ زِیَادٍ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ:
    أَنَّ عَلِیّاً ع لَمْ یَکُنْ یَنْسُبُ أَحَداً مِنْ أَهْلِ حَرْبِهِ إِلَى الشِّرْکِ وَ لَا إِلَى النِّفَاقِ وَ لَکِنَّهُ کَانَ یَقُولُ هُمْ إِخْوَانُنَا بَغَوْا عَلَیْنَا (وسائل الشیعة، ج15، باب حکم قتال البغاة)
    توضیح اینکه این سخن ایشان ناظر به آیه زیر از قرآن کریم است:
    اگر دو گروه از مومنان (به این واژه مؤمن توجه کنیم) با هم به کشتار یا جنگ پرداختند، در میان آنان صلح برقرار و برای صلح تلاش کنید. پس اگر یکی بر دیگری ظلم و ستم کرد (و به آن ادامه داد) پس با آنکه ستم می کند مبارزه کنید تا به امر خدا برگردد (و از ظلم دست بکشد) (سوره حجرات، آیه 9)
    متن این فراز از آیه بدین قرار است : و ان طائفتان من المؤمنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما، فان بغت احدیهما علی الاخری فقاتلوا التی تبغی حتی تفیء الی امر الله.
    عجیب است که در بیانیه «جامعه روحانیت» ، درباره یک منتقد صریح اللهجه، اگر بخش هایی از انتقادش را وارد هم ندانیم می خوانیم: « (آیت الله امجد) این چنین در صف دشمنان و منافقان ! قرار می گیرد» (دسترسی به متن کامل سخنان ایشان بدون فیلترشکن میسر نیست تا این را بدانیم).
    روشن است که با توضیح فوق، سایر اهانتهای متن بیانیه جانعه مدرسین و جامعه روحانیت (یعنی : نسبت دادن سبک مغزی، ساده لوحی، هرزه زبانی و خودباختگی به منتقد معترض) نیز با روش علوی ناسازگار است.
    تمسک به سلوک علوی را برای خود و همگان از خداوند رحمان خواستارم.
    والعاقبه لمن اتقی و آمن و اصلح

    5
    3
  6. انتقاد و نصیحت خیرخواهانه باجاروجنجال وتضعیف جایگاه رهبری که دشمنان و کینه توزان وخناثان مترصد کوچکترین فرصت برای انهدام ونابودی اش هستند فرق دارد از زمین تا آسمان. این را من عوام میدانم، اگر حضرت آیت الله نمی‌دانند ازدوحالت خارج نیست…خدا بخشنده همه گناهان به جز شرک است

    1
    1
    1. آقامحمد اگر طبق قانون تجمع برای اعتراض بگذارن ومردم مختار باشن که بدون ترس انتقاد خودشان را محترمانه بزنند اونوقت امثال آیت الله امجد اینطور با خشم انتقاد نمیکنند.حرفهای امجد بعضیاشون درسته جامعه ما منحرف شده از خط انقلاب کلا بیراهه داریم میریم سقوط نزدیک شده اگر کاری نکند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا