خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت یاسر هاشمی برای احسان مازندرانی

یاسر هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آ‌زاد اسلامی در یادداشتی با عنوان «یک حکم، یک شوک و چند پرسش» در سایت روزنامه ی فرهیختگان، روزنامه ی دانشگاه آزاد، نسبت به صدور حکم اولیه ی 7 سال حبس برای «احسان مازندرانی»، مدیر مسوول این روزنامه واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت یاسر هاشمی در پی می آید:

عصر امروز که صدای پیامی در تلفن همراه، لحظه ای مرا در شوک فرو برد، خبر حکایت از صدور حکم هفت سال زندان برای احسان مازندرانی و احکامی مشابه برای تعداد دیگری از روزنامه نگاران و اهالی رسانه بود.

اگرچه در مورد پرونده قضایی و حکم صادر شده اطلاع دقیق نداشته و قصد ورود به ماهیت قضایی این پرونده و اظهار نظر در مورد آن را ندارم اما نمی توانم کتمان کنم از اینکه چند جوان روزنامه نگار که می توانند برای کشور مفید باشند به چنین حبس های طولانی و دراز مدت محکوم شده اند، از صمیم قلب ناراحت شدم.

حداقل در مورد احسان مازندارنی که چند سالی است وی را به واسطه ی همکاری در هیات موسس و روزنامه ی دانشگاه آزاد اسلامی می شناختم، می توانم بگویم که انگیزه ی خدمت به کشور و مردم را دارد و قطعا سایر روزنامه نگارانی که به صورتی مشابه محکوم شده اند، نیز در صورت در اختیار داشتن فرصت از خدمت به کشور و مردم خود مضایقه ندارند.

از خودم می پرسم آیا واقعا نظامی که قریب چهار دهه از عمر آن می گذرد و در طی این مدت طولانی بحرانهای بزرگ و چالشهای عمیقی نظیر جنگ تحمیلی، ترورها و معضلات گوناگون امنیتی، اقتصادی وسیاسی را پشت سر گذاشته است، در برابر چند روزنامه نگار جوان آسیب پذیر است که اتهام آنان را تا حد اقدام علیه امنیت کشور تلقی کنیم؟

آیا این به تنزل جایگاه دفاعی و امنیتی نظام در خارج و داخل کشور نمی انجامد؟ آیا بر فرض آنکه این روزنامه نگاران از سر جوانی و هیجان و شور حاکم به این طیف، خطایی مرتکب شده باشند که به دلیل عدم اطلاع از پرونده آنها، در این مورد هم نمی توانم قضاوت کنم، بهتر نیست مسوولان امنیتی و قضایی کشور با برخورد توام با سعه صدر فرصت جبران و خدمت را برای آنها فراهم کنند؟

بازداشت احسان مازندارنی و تعداد دیگری از روزنامه نگاران حامی دولت در سال گذشته که از سوی رهبر انقلاب سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته بود، موجب ایجاد هزینه برای نظام شد و حتی به واکنش و ابراز نارضایتی رییس جمهور انجامید و در آغاز امسال نیز که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر انقلاب نام گرفته و بیش از هر زمان دیگری نیاز به نیروهای رسانه ای و فرهنگی برای ایجاد بستر اقدام و عمل در راستای اهداف انقلاب و نظام و رهبری وجود دارد، اعلام حکم آنها به ایجاد هزینه ای دیگر برای کشور و حذف شدن بخشی از توانی است که باید به صورت کامل در خدمت انقلاب باشد.

با این حال امیداورم مرجع تجدید نظر دستگاه قضایی با در نظر گرفتن همه ابعاد و جوانب پرونده زمینه فراهم شدن فرصت دیگری به این روزنامه نگاران جوان را به وجود آورد تا با همدلی و همزبانی افزونتری زمینه تحقق اقدام و عمل در راستای اهداف کشور فراهم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا