خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هزینه واکسن برای ایران کمتر از 200 میلیون دلار است»

محمدرضا ظفر قندی می‌گوید هزینه واکسن برای ایران کمتر از 200 میلیون دلار است و دولت واکسن قشر آسیب‌پذیر را تامین می‌کند.

«محمدرضا ظفر قندی» -رئیس سازمان پزشکی ایران- در نشست خبری پیرارمون واکسن کرونا در پاسخ به سوال خبرنگار انصاف نیوز  درباره‌ی قیمت واکسن و دسترسی اقشار اقتصادی ضعیف به آن و دخالت بخش خصوصی در توزیع واکسن توضیح داد: در حقیقت یک تعامل و همکاری‌ای میان بخش خصوصی و دولتی است. این کارها با همکاری و همدلی پیش خواهد رفت. قیمت واکسن از چهار تا 40 دلار است.

او اضافه کرد: بنابراین واکسن باید تهیه شود و در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار گیرد. البته  هزینه‌ی واکسن آن‌قدر زیاد نیست که یک دولت را فلج کند و نتواند پول آ« را تأمین کند. کل هزینه‌ی واکسن برای ایران کمتر از 200 میلیون دلار است. هزینه‌ی پرداخت شده برای 20 دوز واکسن یعنی ده میلیون نفر52 میلیون دلار بود و پرداخت شد. تعداد زیادی از جمعیت ایران تا به الان به کرونا مبتلا شده‌اند، تعداد زیادی هم مشمول تزریق واکسن نخواهند شد. برای تعداد باقی‌مانده کمتر از 200 میلیون دلار هزینه می‌شود.

ظفرقندی ادامه داد: این رقمی نیست که ایران نتواند آن را تأمین کند. برای کرونا از صندوق ذخیره‌ی ارزی یک میلیارد دلار برداشت شد، بنابراین اگر این عدد واکسن در زمان مناسب تهیه شود، می‌تواند کسب‌وکار را راه بیندازد. نظارت و همکاری دولت حتماً لازم است. برای یک سری از اقشار جامعه دولت باید رایگان واکسن تأمین کند، اما اگر نتوانست این کار را  هم انجام دهد، برای یک سری از مردم 10 دلار هزینه‌ای نیست و حاضر هستند 300 هزار تومان پرداخت کنند و واکسن بزنند، به‌جای اینکه کسب‌وکار آنها تعطیل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا