خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خالق «دیرین دیرین» درگذشت

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «محمد ابوالحسنی» تهیه کننده سینمای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پیام علیرضا تابش آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون
امروز سینمای ایران، «محمد ابوالحسنی» تهیه‌کننده‌ای جسور، خلاق و دوست‌داشتنی را از دست داد.
هنرمندی که در آثارش خیال انگیزی، شادی، شور زندگی و رنگ‌عشق را برای کودکان و خانواده های ایرانی آفرید و تا لحظه آخر عمر خویش، در اندیشه خلق اثری تازه بود.
تولید محتوای بومی، انتشار و بازاریابی محتوا بخصوص برای مخاطبان کودک در فضای مجازی، برای او دغدغه ای جدی بود و از ایده های نوآورانه جوانان در این زمینه استقبال و حمایت می‌کرد.
بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ با هدف «تحول در زیست بوم سینمای ایران و توسعه بازار»، تفاهم نامه سه جانبه تأسیس «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» را با وی و معاونت عملی فناوری به امضا رساند. اما متأسفانه موانعی از جنس نگاه محافظه کارانه و محتاطانه مجریان در برابر نوآوری، شکل گیری و راه اندازی این مرکز را به تأخیر انداخت که یقینا می توانست یکی از اتفاقات مهم سینما در دهه ۹۰ و در آستانه ورود به قرن جدید باشد.
در نهایت اندوه و تأثر و دلی مملو از بغض و تأسف و بهت، ناچاریم مرگ این تهیه کننده سینما را باور کنیم و برای همه خانواده سینما و دوستدارانش، برای کودکان و نوجوانان که او برایشان وب سری، انیمیشن و فیلم ساخت، آرزوی صبر کنیم.
فقدان این هنرمند عزیز را به پدر فرهیخته و مادر داغدار ایشان، خانواده شادروان ابوالحسنی و همسر و فرزندانش و هنرمندان سینما، تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، علو درجات را مسئلت دارم‌.»
علیرضا تابش
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

محمد ابوالحسنی مدیرعامل شتابدهنده فلافل و تهیه‌کننده سینما و خالق پویانمایی «دیرین دیرین» که چندی پیش به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود، امروز هفتم فروردین‌ماه در ۴۳ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا