خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برگزاری ماهانه‌ی جشنواره‌ی مردمی سواد رسانه‌ای

نخستین جلسه‌ی هیات علمی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسوولیت اجتماعی با حضور دکتر سید مرتضی موسویان، رییس همایش، دکتر حسن خجسته، رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دکتر حمید رضا آیت اللهی، مدير عامل موسسه آموزشي فرهنگي هدایت ميزان و جمعی دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسوولیت اجتماعی، دکتر سید مرتضی موسویان، نماینده وزیر ارشاد در شورای عالی فضای مجازی کشور در ابتدای جلسه با تاکید بر اینکه لازم است موضوع سواد رسانه ای به یک مهارت عمومی تبدیل شود خواستار برگزاری یک جشنواره ی مردمی با هدف ترویج مهارتهای مرتبط با سواد رسانه ای در میان عموم مردم شد و خاطر نشان ساخت: برگزاری یک همایش به شکل کلیشه ای نمی تواند باعث افزایش سواد رسانه ای مردم شود و باید طوری برنامه ریزی کرد که مردم در عمل با مهارتهای سواد رسانه ای آشنا شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، افزایش سطح سواد رسانه ای و سواد مجازی را یکی از موارد شاخص در اندازه گیری سطح سواد اجتماعی در جهان امروز دانست و تاکید کرد: رشد سواد رسانه ای با توجه به سرعت چشمگیر گسترش فضای مجازی امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و این مسئله با مشارکت مردم و همه ارگان های دولتی قابل انجام است.

وی در ادامه خواستار تعیین جوایزی به صورت ماهیانه برای برترین آثار جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی از نگاه مردم و مشارکت کنندگان فعال در امر داوری مردمی جشنواره شد و گفت: جریان مستمر افزایش سواد رسانه ای نیازمند هر روز داوری شدن و هر روز دیده شدن آثار است.

در ادامه دکتر حمید رضا آیت اللهی خواستار توجه به بخش مهارتی سواد رسانه ای شد و تاکید کرد: ایده ی برگزاری جشنواره ی مردمی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات فعلی کشور در حوزه ی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی باشد.

دکتر حسن خجسته؛ رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در پاسخ به نظرات مطرح شده در خصوص برگزاری جشنواره گفت: هر چند برگزاری جشنواره ی مردمی اقدام مثبتی است اما این جشنواره زمانی موفق خواهد بود که همایش هم بتواند کارکردهای خود را به خوبی انجام دهد و در حوزه ی بومی سازی دانش سواد رسانه ای در ایران موثر واقع شود.

وی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی باید مبانی معرفتی جدیدی در حوزه ی دانش رسانه تولید شود و یکی از نقش های همایش، مطالبه گری از داتشگاه های کشور باشد.

دکتر محمود نجاتی حسینی؛ رئیس گروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق اهداف همایش خواستار حمایت دبیرخانه ی همایش از انجام تحلیل های ثانویه، فراتحلیل و مطالعات سیستماتیک در حوزه ی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی شد و خاطر نشان ساخت: سواد رسانه ای در جامعه ی ایرانی هم در دانشگاه های کشور و هم در میان مردم مهجور است بنابرین لازم است هم بخش همایش و هم بخش جشنواره با جدیت دنبال شود و هر دو می توانند در کنار هم پازل را کامل کنند.

در ادامه دکتر مهدی فتوره چی، دکتر حمید رضا کمالی، دکتر لیلا وصالی، دکتر حمید رضا ضیایی، دکتر حامد امامی، دکتر حمید رضا بابایی، محمد صادق افراسیابی و سید تقی کمالی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

لازم به ذکر است در این جلسه، دکتر حسن خجسته با کسب رای اکثریت اعضاء به عنوان رئیس هیات علمی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی و دکتر حمید رضا آیت اللهی به عنوان مسئول هیات علمی جشنواره مردمی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی انتخاب شده و مقرر شد فراخوان نهایی همایش و جشنواره پس از تایید روءسای هیئت علمی در هفته ی آینده منتشر شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا