خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی مجری دلواپس به نظامیان حساسیت ندارد!

احسان حدیدی (قائم مقام)، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، در یادداشتی نوشت:

وقتی فایل تصویری گفتگوی مهندس محسن هاشمی با آقای ثابتی مجری دلواپس برنامه جهان آرا را می‌دیدم نکته‌ای نظرم را جلب کرد.

در قسمتی که به نامگذاری خیابان‌ها و نام مصدق بود، مجری محترم با زرنگی تمام، حساسیت خودش به نام نخست وزیر پُر آوازه‌ی ایران را به رهبر فقید انقلاب نسبت داد.

حال پرسشم این است نزدیک دو دهه از زمان محبوب سابق‌شان احمدی نژاد، برادران سپاهی در امور دولت و سیاست وارد شده‌اند، موجب حساسیت و تذکر ایشان نشده است چون طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی، این امر تقبیح و نکوهش شده است.

منع مداخله نظامیان در سیاست در وصیت نامه‌ی ایشان به شرح زیر است:

«نه تنها وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات نظام، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه‌هاست به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازی‌های سیاسی دور نگه دارند.

در این صورت می‌توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است كه اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند كه – بی اشكال به تباهی كشیده می‌شوند – و یا در بازی‌های سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند. و بر رهبر و شورای رهبری است كه با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا كشور از آسیب در امان باشد.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتفاقن اقای ثابتی رو یکی از باسوادترین مجدی ها دیدم در هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا