خرید تور تابستان ایران بوم گردی

« طرح نورد گرم فولاد مبارکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد»

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:اگرچه تحقیق و تفحص حق طبیعی نمایندگان است و می‌توانند از این ابزار استفاده کنند اما این انتظار وجود دارد که کمیسیون‌های تخصصی متناسب با نوع فعالیت و تخصص خود در موضوعات ورود کنند تا نتایج درست‌تری حاصل شود و وقت نمایندگان نیز تلف نشود

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نبض بازار اظهار کرد:‌ اگرچه تحقیق و تفحص حق طبیعی نمایندگان است و می‌توانند از این ابزار استفاده کنند اما این انتظار وجود دارد که کمیسیون‌های تخصصی متناسب با نوع فعالیت و تخصص خود در موضوعات ورود کنند تا نتایج درست‌تری حاصل شود و وقت نمایندگان نیز تلف نشود به طور مثال در بحث تحقیق و تفحص از طرح نورد گرم فولاد مبارکه این بحث توسط نماینده‌ای مطرح شده که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عضو نیست.

وی افزود:‌ هدف از هر تحقیق و تفحصی باید برطرف کردن نقصی باشد و انتظار این است که در حوزه‌هایی که مربوط به کمیسیون صنایع و معادن است، ابتدا با اعضای این کمیسیون که در جریان فعالیت‌ها و نحوه عملکرد مجموعه‌های اقتصادی مرتبط با این کمیسیون هستند، مشورت شوند تا اطلاعات بهتر و دقیق‌تری به آنها داده شود. اگر این اقدام شود ممکن است بسیاری از طرح‌ها برای تحقیق و تفحص در درون کمیسیون‌ها حل می‌شود و کار به تحقیق و تفحص نمی‌رسد.

تحقیق و تفحص از فولاد باید آخرین راهکار باشد نه اولین قدم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ تحقیق و تفحص باید آخرین راهکار باشد نه اولین قدم برای رفع ابهام‌هایی که ممکن است در ذهن یک یا چند تن از نمایندگان باشد.

وی عنوان کرد:‌ صنایع متعلق به همه کشور هستند و به ویژه صنایعی مانند فولاد که از صنایع مادر است و چه در زمان حاضر و چه در گذشته، نقش موثری در تامین منابع ارزی برای کشور داشته‌اند نباید با طرح موضوعاتی مانند تحقیق و تفحص این صنایع تحت تاثیرات منفی قرار گیرند، بلکه باید زمینه‌ای برای تقویت آنها فراهم شود.

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: صنایعی مانند فولاد و از جمله طرح نورد گرم فولاد مبارکه که طرح تحقیق و تفحص از آن مطرح شده است نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای کشور دارند و ممکن است طرح تحقیق از این مجموعه آثار زیانباری به دنبال داشته باشد که هدف نماینده مورد نظر هم نباشد.

وی با بیان اینکه در جریان مطرح‌شدن تحقیق و تفحص از طرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه، نظرات کارشناسی خود را با توجه به اشرافی که به این مجموعه داشته به مطرح‌کنندگان طرح تحقیق و تفحص ارایه داده است، اظهار کرد:‌ این نظرات که در نهایت می‌توانست آنها را از طرح تحقیق و تفحص منصرف کند، مورد پذیرش آنها واقع نشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد:‌ به طراحان طرح تحقیق پیشنهاد داده شد تا سوالات و ابهام‌های خود را در نشستی با حضور نمایندگان این مجموعه اقتصادی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کنند تا پاسخ‌های خود را دریافت کنند اما پذیرفته نشد و این امیدواری وجود دارد که با توجه به نقش مهمی که این صنعت مهم در اقتصاد کشور دارد پاسخ سوالات خود را خیلی زود دریافت کنند.

وی تاکید کرد:‌ صنعت فولاد از صنایع مادر و مهم کشور است و نباید زمینه آسیب به آن را فراهم کرد؛ فولاد مبارکه در دوران جنگ و زمان حاضر نقش مهمی در صادرات و تامین ارز داشته است و اگر ابهام‌هایی وجود دارد نیز باید از مسیرهایی پیگیری شود که زمینه آسیب به آن مجموعه نشود.

گفتنی است با اجرای طرح نورد 2 فولاد مبارکه، تولید ورق فولادی کشور بیش از ۷ میلیون تن افزایش می‌یابد. این حجم تولید هفت میلیون تنی، تمامی نیازهای ورق کشور را تأمین می‌کند و فولادمبارکه در این صورت می‌تواند اعلام کند که هرکس نیاز به ورق فولادی دارد می‌تواند از این واحد تولیدی تحویل بگیرد و در این میان بخش زیادی از دغدغه‌های ناشی از تنظیم بازار و دادستانی و تعزیرات و اینها از بین می‌رود.

/ سرویس بازار /

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. انصاف نیوز عزیز درست است که مطبوعات واقعا در فشارند برای هزینه ها، اما صحیح نیست اعتماد حاصل شده را بفروشید به یک مشت مفتخوار که تمامی منابع کشور را بلعیدند و مسبب بخش عمده ای از بحران های کشور هستند. ببینید در حالیکه بسیاری از صنایع از جمله صنایع روغن نباتی کشور نیاز به ورق داشته اند و انبارهای همین فولاد مبارکه پر بوده چگونه با عدم عرضه بحران را برای کارخانجات روغن نباتی و …. کشور ایجاد نمودند؟
    بوی تعفن فساد و نابودی منابع کشور، چه از آبی که از خوزستان می دزدند تا دلارهایی را که در امارات و ….دپو می کنند و برنده بازی ارزی هم از اول معلوم است خودشانند، همه جا را برداشته. شما چه چیزی را رپورتاژ می کنید؟
    پیشنهاد می کنم اعتمادی را بدست آوردید تحویل کانون های فساد در کشور ندهید چون اون موقع دیگه قطعا اثبات می شود که اصلاح سیستم ناممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا