خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستاوردهای برجام | رشد 50 درصدی گردشگران خارجی

ایران که زمانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی دور از دسترس بود، حال بازگشت چشمگیری را به‌عنوان مقصد گردشگری تجربه می‌کند.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از سی ان ان، بیش از شش میلیون نفر در سال منتهی به مارس 2017 از ایران دیدن کرده‌اند و بر اساس آمار و ارقام رسمی، این رقم افزایشی 50 درصدی نسبت به سال گذشته و سه برابری نسبت به سال 2009 را نشان می‌دهد.

افزایش بازدیدکنندگان در پی توافق هسته‌ای 2015 میان تهران و قدرت‌های جهان که منجر به لغو بسیاری از تحریم‌ها طی سال بعد از آن شد، صورت گرفته است.

هواپیمایی‌های اروپایی مانند بریتیش ایرویز و لوفت هانزا پروازهای مستقیم خود به این کشور را از سر گرفته‌اند و مقامات ایرانی مقررات صدور ویزا را تسهیل کرده‌اند.

این مسئله فرصت‌هایی را برای کارآفرینان داخلی و تجار خارجی فراهم کرده است.

برعکس برخی شرکت‌های خارجی که به دلیل ترس از اقدامات احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در لغو توافق هسته‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران بی‌میل هستند، زنجیره‌های هتل‌های بین‌المللی با سرعت به دنبال رفع نیاز به اتاق‌های بیشتر در ایران هستند.

گروه هتلداری آکور فرانسه نخستین زنجیره از هتل‌ها بود که در سال 2015 در ایران گشایش یافت. این شرکت حال دو هتل را در این کشور اداره می‌کند.

گروه هتل داری ملیای اسپانیا سال آینده نخستین هتل خود در ایران را افتتاح خواهد کرد. گروه هتل‌های زنجیره‌ای روتانای امارات نیز یک هتل را برای سال آینده در برنامه دارد و همچنین قصد دارد سه هتل دیگر را تا سال 2020 در ایران به بهره‌برداری برساند.

شرکت انگلیسی ایزی هتل نیز گزارش داده که توافقی را در ماه جولای به امضا رسانده که بر اساس آن 500 اتاق در بازار ایران ایجاد خواهد کرد.

کاملاً آشکار است که این بازار فضای زیادی برای بازیگران بیشتر دارد. بر اساس گزارش آژانس دولتی گردشگری، ایران قصد دارد تا سال 2025 بیش از 20 میلیون گردشگر جذب کند.

بسیاری از بازدیدکنندگان جدید مسافران جوان از اروپا و آسیا هستند که جذب تاریخ و فرهنگ ایران شده‌اند. محبوب‌ترین مقاصد شامل شهرهای باستانی مانند اصفهان و شیراز می‌شود. پرسپولیس، یک سایت میراث جهانی یونسکو در شیراز واقع شده است.

جلال راشدی که مدیریت پنج هتل را در سراسر ایران بر عهده دارد، می‌گوید: بسیاری از این مسافران به دنبال اقامتگاه‌های ارزان قیمت هستند. او اتاق به‌اضافه صبحانه و دسترسی به اینترنت را با قیمت 15 دلار ارائه می‌کند.

ترامپ همچنان سرمایه‌گذاران را از ایران می‌ترساند

وی به سی ان ان گفت: طی چند سال اخیر شاهد افزایش تعداد گردشگرانی بوده‌ایم که جوان، کنجکاو و ماجراجو هستند و می‌خواهند حقیقت را در مورد ایران بدانند و اغلبشان در هتل‌ها اقامت می‌کنند.

گزارش انجمن جهانی اقتصاد که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد ایران را ارزان‌ترین مقصد گردشگری جهان معرفی کرد. بااین‌حال مسافران همچنان با موانعی روبرو هستند.

آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و کانادایی‌ها باید پیش از ورود ویزای خود را درخواست دهند و این در حالی است که شهروندان بسیاری از کشورهای غربی دیگر می‌توانند پس از رسیدن ویزای خود را دریافت کنند.

و ازآنجایی‌که برخی تحریم‌ها همچنان باقی مانده، این کشور ارتباطات اندکی با شبکه بانکداری بین‌المللی دارد و کارت‌های اعتباری غربی در این کشور کار نمی‌کند.

این بدان معنا است که پرداخت هزینه‌ها برای حفظ رزروها سخت خواهد بود. برای حل این مشکل برخی هتل‌های ایرانی وب سایتی راه‌اندازی کرده‌اند که به مسافران امکان رزرو هتل بدون هزینه مازاد را می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا