خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«محصورین مورد ترحم نظام قرار گرفتند»

نماینده‌ی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: عوامل داخلی فتنه نیز در این مسئله مقصر بودند و جا داشت محاکمه شوند. این افراد مورد ترحم نظام اسلامی قرار گرفتند و هم‌اکنون به جای اینکه در زندان باشند در کنار خانواده در حصر خانگی قرار دارند، واقعا جفای بزرگی است که در چنین شرایطی عده‌ای وقیحانه مقام عالی ولایت را متهم به استبداد کنند، اگر بنا به استبداد بود این افراد باید در همان روزهای اول مجازات می‌شدند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام پنجم دی‌ماه در پیام جمعه این هفته با اشاره به ابزارهای تضعیف شیعه، اظهار کرد: یکی از ابزارهای تضعیف شیعه، عداوت، کینه، خشونت و قهرورزی دشمنان است، اما شیعیان و محبان اهل‌بیت نباید با اعمالشان به مکتب تشیع آسیب وارد کنند، گاهی برخی افراد با اعمال بدشان شیعه را بدنام می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نباید به خرافات دامن بزنیم، گفت: بعضی خرافات در عزداری‌ اهل‌بیت یا اموات وارد شده است، این مسائل به شیعه آسیب می‌زند، معمولا شیعیان را با اعمالشان می‌سنجند، امام صادق (ع) نیز در این رابطه می‌فرماید ” خرافاتی عمل نکنید که باعث سرافکندگی ما بشوید”.

وی ادامه داد: گاهی در زیارتگاه‌هایمان نیز خرافات داریم و یکسری کارها را انجام می‌دهیم که دون شان شیعیان است و نباید اجازه دهیم این خرافات جایگاهی در دین پیدا کنند، به‌طور مثال قمه‌زنی در عزداری‌ها آسیب می‌زند، خوشبختانه این مسائل کمتر شده است، متاسفانه شاهد تندروی‌های شیعه انگلیسی هم هستیم که ابزار دام استکبار شده‌اند و به‌دنبال تفرقه در مکتب تشیع هستند.

نکونام تاکید کرد: شیعه نباید از داخل به خود آسیب بزند، از بیرون با آسیب‌های بسیاری مواجه بودیم، اما باید مراقب آسیب‌های درونی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی برای همه شیعیان یک مکتب ماندگار است، باید بکوشیم ادامه‌دهنده این مکتب باشیم، شهید سلیمانی در دل جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، این یک ثروت عظیم است و باید این سرمایه‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: امثال شهید سلمیانی‌ها در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کردند و تعدادشان زیاد است و باید قدر این سرمایه‌ها  را بدانیم و امثال این شهید را پرورش دهیم، نباید اجازه دهیم راه این شهدا کمرنگ شود، این شهید در خط مقدم جبهه‌ها بودند و در تمامی عرصه‌ها نیز نقش‌آفرین بودند، شهید سلمیانی هیچ‌گاه نترسید و به دل دشمن زد.

نکونام در ادامه با اشاره به حماسه ۹ دی، یادآور شد: در این روز مردم به معنای واقعه کلمه به یک غائله عظیم خاتمه دادند، در کشور یک فتنه گسترده و ریشه‌دار شکل گرفته بود و خسارت‌های مالی و جانی فراوانی را به کشور وارد کرد، عوامل داخلی نیز در این مسئله مقصر بودند و جا داشت محاکمه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: این افراد مورد ترحم نظام اسلامی قرار گرفتند و هم‌اکنون به جای اینکه در زندان باشند در کنار خانواده در حصر خانگی قرار دارند، واقعا جفای بزرگی است که در چنین شرایطی عده‌ای وقیحانه مقام عالی ولایت را متهم به استبداد کنند، اگر بنا به استبداد بود این افراد باید در همان روزهای اول مجازات می‌شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه بصیرت مردم موجب شد به دشمنان میدان ندهیم، این افراد هم اگر موضعی می‌گیرند چهره واقعی خود را نشان می‌دهند که همپای مستکبران هستند و نمی‌توانند عاقلانه حرف بزنند، ۹ دی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید زنده بماند و هر چه بیش‌تر باید این وقایع را برای یکدیگر بیان کنیم.

نکونام در پایان در خصوص شهادت حضرت فاطمه (س)، توضیح داد: این بانو جایگاه رفیعی در محضر پروردگار دارد و خداوند ایشان را کوثر می‌نامد، حضرت فاطمه با این عظمت مورد جفا و بی‌مهری قرار می‌گیرد، امیدواریم خدای بزرگ موفقمان بدارد فاطمی زندگی کنیم، سبک زندگی فاطمی، سبک جهادی، سبک اخلاقی، سبک خانه‌داری، سبک ایمانی، سبک عبودیت و سبک موفقیت را از این بانو الگو بگیریم و بر ما حاکم باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا