خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تحرکات بی سابقه» در پایگاه آمریکا در اربیل

ایرنا نوشت: یک رسانه عراقی از تحرکات بی سابقه نیروهای آمریکایی در پایگاه خود در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق امروز (شنبه) به نقل از یک منبع امنیتی این کشور بدون ذکر نام وی نوشت: نیروهای آمریکایی درحال تحرکات و (ایجاد) استحکامات در پایگاه الحریر هستند. همچنین کنسولگری آمریکا در ناحیه «عینکاوه» شهر اربیل نیز استحکاماتی را همراه با استقرار جدید (نیروها) برای حفاظت و پست های امنیتی در مسیر منتهی به کنسولگری در نظر گرفته است.

این منبع افزود: از چند روز پیش نیروهای آمریکایی تقویتی از شمال سوریه وارد پایگاه الحریر شده اند و نیروهای آمریکایی گشت زنی های هوایی شبانه را از بیش از یک هفته پیش انجام می دهند.

به نوشته المعلومه، برخی رسانه ها پیشتر از اقدام سفارت آمریکا در انتقال کارمندانش به شهر اربیل سخن گفته بودند، اما سفارت آمریکا در بغداد تخلیه کارمندانش را تکذیب و اعلام کرد که سفیر و همراهانش در بغداد حضور دارند.

پیشتر  «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، تهدید غیرمستقیم آمریکا از طریق برخی گزارش های رسانه ای مبنی بر بستن سفارتش در بغداد را برای فشار واشنگتن به عراق به منظور رسیدن آمریکا به اهداف و مقاصد خود دانست.

وی گفت: سخن درباره اینکه آمریکا بدنبال یافتن مکان جایگزینی برای سفارت خود در بغداد و بستن آن می باشد، بی پایه و اساس است و واشنگتن تلاش می‌کند تا برای اجرای دستورکار خود از طریق تهدید غیرمستقیم به بستن سفارتش در بغداد، به عراق فشار بیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا