خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – فائزه هاشمی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

فائزه هاشمی، نماینده‌ی مردم در مجلس پنجم در سال 1341 به دنیا آمد. پدر او آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

هاشمی دارای دکتری حقوق بشر از دانشگاه آزاد بوده و کارشناسی ارشد خود را نیز در این رشته و رشته‌ی حقوق بین‌الملل اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی خانم هاشمی در فضای مجازی آمده است، او «از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده گرفت».

هاشمی که از بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی است در پنجمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای بالایی از مردم تهران به مجلس راه یافت. او درباره‌ی اقدامات خود در دوره‌ی چهارساله‌ی حضورش در مجلس می‌گوید: «فعالیت‌های من در مجلس سه بعد داشت؛ مسائل روز جامعه، (به خصوص مسائل سیاسی) مسائل مربوط به زنان و مسائل مربوط به ورزش».

فائزه هاشمی که در انتخابات مجلس ششم نیز کاندیدا شده بود، نتوانست به پارلمان راه پیدا کند؛ او در سال 1377 روزنامه‌ی زن را منتشر کرد و مدیرمسئول این روزنامه شد. انتقادات این روزنامه به موضوعاتی نظیر حجاب اجباری در نهایت با توقیف آن در بهمن 78 همراه شد.

هاشمی که سابقه‌ی بازداشت و حضور در اعتراضات پس از انتخابات88 را دارد در دوران فعالیت سیاسی خود به صراحت لهجه مشهور شده است؛ از جمله حاشیه‌های فعالیت‌های سال‌های اخیر او می‌توان به مصاحبه با شبکه دو درباره چادر و حجاب، دیدار با فریبا کمال‌آبادی، از چهره‌های بهایی، اعلام وجود ده‌برابر حد مجاز رادیواکتیو در بدن آیت‌الله هاشمی، انتقادات تند نسبت به مقامات نظام، فحاشی سعید تاجیک به او در شهرری و… اشاره کرد.

خانم هاشمی از چهره‌های جریان اصلاحات است که نقدهایی جدی را نسبت به عملکرد نظام سیاسی در چهل سال گذشته دارد.

رجل‌های سیاسی ۱۴۰۰: از امیر سیاری و علی مطهری تا فائزه هاشمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کلهم اجمعین اصلاح طلبان افسادطلب اند پدرش چه غلطی کرد که این بکند خاندان سلطنتی اکبریه

    27
    30
    1. فکر کنم سن شما قد نمیده که بدونید که حداقل پدر ایشان کی بود واژه غلط کردن هم فقط از زبان افراد بیشعور زده میشه در مورد شناخت و معرفی افراد.که معلومه شما جزو اندسته هستید

      29
      23
    2. از نوشته ات کاملا به رویش انقلابیت باید پی برد….اگر پدرتو اندکی از اثار ونوشته های مرحوم هاشمی مطلع بود چنین فرزندی را اجازه چنین توهین هایی نمیداد….فقط بپرس کدامیک از اشخاص مدعی فعلی جرات وشهامت نوشتن سرمقاله کارنامه سیاه استعماررا بر ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین(نوشته استاداکرم زعیتروترچمه رفسنجانی)داشت…..

      8
      11
    3. ساناز جان فساد همینه که بی مهابا به هرکسی توهین کنی،پس باید اول یه سوزن به خودت بزنی بعد یه جوالدوز به مردم…

      8
      7
  2. چه شود اگر فائزه هاشمی هم سفره ی بهائیان کاندیدای ریاست جمهوری اسلامی شود.حتما برادرانش هم اعضاکابینه و مادر گرامشان هم مشاور سیاسی و همسرشان و شوهر خواهرشان هم عضو ارشد دولت!!!!!!!!دیگر دشمنان قسم خورده نیاز به هیچ اقدامی ندارندایشان فاتحه ی نظام را خواهند خواند

    26
    26
  3. فکر کنم سن شما قد نمیده که بدونید که حداقل پدر ایشان کی بود واژه غلط کردن هم فقط از زبان افراد بیشعور زده میشه در مورد شناخت و معرفی افراد.که معلومه شما جزو اندسته هستید

    9
    15
  4. از نوشته ات کاملا به رویش انقلابیت باید پی برد….اگر پدرتو اندکی از اثار ونوشته های مرحوم هاشمی مطلع بود چنین فرزندی را اجازه چنین توهین هایی نمیداد….فقط بپرس کدامیک از اشخاص مدعی فعلی جرات وشهامت نوشتن سرمقاله کارنامه سیاه استعماررا بر ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین(نوشته استاداکرم زعیتروترچمه رفسنجانی)داشت…..

    5
    11
  5. اگر این شد رئیس جمهور که باید بگیم منافق ها دیگه منهل بشن بایدن هم فکر اینور نباشه همچی برای نابودی دین و کشور هماهنگه‍♂️

    12
    13
  6. با حضور خانم رفسنجانی، که در تضاد کامل با آرمان های امام رحمه الله علیه و مقام رهبری هستند همچنین کسی که در مورد خانم مسیح اندیشه اش مثبت است اما در مورد سردار سلیمانی ان قلت دارد باید فاتحه ی اینه نظام و انقلاب را خواند.

    22
    11
  7. ورود خانم فائزه هاشمی به میدان انتخابات ، علیرغم مواضع جنجالی ایشان درباره حکومت اسلامی ، نفی اصلاح طلبها و اصولگراها ، حبس زندان 6 ماهه ایشان و …هیچکدام برای من ایرانی جهت انتخابات 1400 مطلقا جذابیت ندارد زیرا در جمهوری اسلامی از اساس اعتقادی به انتخابات وجودندارد .من دیگر بازیچه مضحکه هایی بنام انتخابات در جمهوری اسلامی نمی شوم و رای نمی دهم و دیگران را هم روشنگری میکنم تا رای ندهند .هیچکسی در حکومت ، بامردم و کشور صداقت ندارد

    19
    5
  8. ساناز جان فساد همینه که بی مهابا به هرکسی توهین کنی،پس باید اول یه سوزن به خودت بزنی بعد یه جوالدوز به مردم…

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا