خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – محمدرضا  ظفرقندی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در سال 1337 به دنیا آمد. او متولد محله‌ی سرچشمه در تهران است.

ظفرقندی دارای فوق تخصص جراحی عروق بوده و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشرشده‌ی آقای ظفرقندی در فضای مجازی آمده است، او دارای سوابقی همچون «عضویت هیئت ممتحنه آزمون جامع پیش کارورزی و پذیرش دستیار کشور وزارت بهداشت، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت کمیته تخصصی جراحی عمومی شورایعالی پزشکی کشور، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و…» بوده است.

ظفرقندی که در سال‌های پیش از انقلاب تحت تاثیر سخنرانی‌های دکتر شریعتی قرار داشت و خود را مدیون او می‌داند، در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز به عنوان امدادگر در جبهه‌های نبرد حضور داشت.

ظفرقندی در مصاحبه‌ای که در سال 1383 در ایسنا منتشر شد درباره حوادث 18تیر78 می‌گوید: «عده‌ای فاجعه‌ای بسيار بزرگ را به وجود آوردند و با آبروی نظام و انقلاب اسلامی بازی كردند اما در سير پرونده‌ی اين فاجعه فقط دو نفر محكوم شدند، آن هم به دزديدن دستگاه ريش‌تراش. اين فاجعه با توجه به فرمايشات رهبر انقلاب، رييس جمهور، مسوولان و بر اساس عقل سليم و آموزه های دينی، جنايت است و قطعا عاملينی داشته كه قوه‌ قضاييه وظيفه دارد اين عاملين را شناسايی كند. همان گونه كه بارها ديده‌ايم اگر اراده‌اي بر انجام كاري تحقق گيرد، آمرين و عاملين آن به سرعت شناسايي و با آنها برخورد قانوني مي‌شوند. حركت دانشجويان در ابتدا براي جلوگيری از بسته شدن روزنامه‌ سلام شكل گرفت. اما متاسفانه با تهاجم ظالمانه به دانشگاه و عدم برخورد صحيح و قاطع با آمران و عاملان فاجعه، اين امر امروز مورد سوءاستفاده قرار گرفته و موجی شده است كه عده‌ای از آن موج درصدد سوءاستفاده برآمدند».

محمدرضا ظفرقندی در بهمن 1397 به‌عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کشور انتخاب شد.

آقای ظفرقندی از چهره‌های اصلاح‌طلب جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا