خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – مجید انصاری

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1333 به دنیا آمد. او متولد زرند در استان کرمان است.

انصاری دارای تحصیلات حوزوی بوده و از استادان حوزه علمیه حضرت معصومه در کرمان و حوزه علمیه قم درس آموخته است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشرشده‌ی آقای انصاری آمده است، او «قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات 19 دی قم مجروح شد و بعد از بهبودی مبارزات خود را ادامه و در سال­های نزدیک انقلاب ابعاد آن مبارزه را به تمام شهرستان­های استان کرمان توسعه داد. وی در سال­های پس از انقلاب در کنار برخی دیگر از همرزمان خود به تشکیل و سازماندهی کمیته­های انقلاب اسلامی پرداخت».

انصاری در سن 26 سالگی به‌عنوان نماینده‌ی مردم زرند به مجلس اول راه یافت و نمایندگی او در مجلس در دوره‌های دوم، پنجم و ششم نیز تکرار شد. از جمله دیگر فعالیت‌های مدیریتی او می‌توان به  معاونت پارلمانی وزارت کشور، معاونت برنامه­ریزی سازمان بازرسی و… اشاره کرد.

انصاری که در سال پایانی دولت اصلاحات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بود، در دولت نخست روحانی نیز در همین سِمَت فعال بود. او در سال 1394 برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اعلام کاندیداتوری کرد اما صلاحیت او از سوی شورای نگهبان احراز نشد.

انصاری که روابط نزدیکی با بیت امام داشته و مورد احترام مقامات نظام نیز هست، درباره‌ی حوادث پس از انتخابات88 معتقد است: «برای همه حوادث تلخی بود و برای همه هزینه هایی را در پی داشت. فکر نمی کنم کسی از دلسوزان نظام و انقلاب از چیزی که پیش آمد راضی و خشنود باشند. در یک توضیح مختصر می توانم بگویم حوادث ناگوار انتخابات ۸۸ دارای مقدمات و موخراتی بود. هم در مقدمات و هم در موخرات عناصر، جریانات، افراد و دستگاه هایی تقصیر جدی داشتند و تخلفاتی از قانون به طور حتم صورت گرفت. در مجموع حوادث ناگواری اتفاق افتاد که هیچ کس آن را تایید نمی کند».

انصاری در یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس که کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی را در آن شاهد بودیم تایید صلاحیت شد اما نتوانست به مجلس راه پیدا کند.

آقای انصاری از چهره‌های جریان اصلاحات است که به‌عنوان یکی از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا