خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تضعیف رهبری با «سياست نامناسب دفتر»

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

پنج‌شنبه 18 دى 1376 | 9 رمضان 1418 | 8 ژانويه 1998

براى افطار به خانه آمدم. به خاطر ترافيك و انتخاب مسير دورتر توسط پاسداران، دير رسيديم. همه بچه‌ها جمع بودند. بحث محافل و رسانه‌اي درباره مصاحبه ديشب آقاى خاتمى با شبكه تلویزیونی سی‏‌ان‏‌ان است كه با تبليغات غربى‌ها، خيلي حساس شده و مورد بحث و جدال است. حزب‌‏اللهى‌ها رنجيده‌اند. ليبرال‌ها راضي‌‏اند و غربى‌ها و آمريكايى‌ها را قانع نكرده؛ ضمن اينكه آن را قدمى به جلو، در جهت حل مشكل ايران و آمريكا و غرب مى‌دانند و تبليغات سنگينى روى ميانه‌روى آقاى خاتمى در مقابل تندروى جناح مقابل و شخص رهبرى، در جريان است.

جمعه 19 دى 1376

در خانه بودم. از ديشب تا امروز عصر، برف سنگين باريده است؛ الحمدالله. افطار بچه‌ها جمع بودند. مثل همه محافل ديگر، بحث محفلى بر سر مصاحبه آقاى خاتمى بود. بعضى مثبت و بعضى منفى مى‌دانستند. بيشتر وقت به مطالعه تاريخ نهضت جنگل میرزا کوچک‏‌خان و كودتاى سوم اسفند 1299گذشت. در گزارش‌هاى جهانى، بحران اقتصادى جنوب شرق و به خصوص اندونزى مورد توجه است.

شنبه 20 دى 1376

آقاى سیدحسین موسويان از آلمان آمد. خداحافظى ‏كرده است. گفت، فضاى سياسى اروپا نسبت به ايران مساعد است و آماده همكارى بيشترند و به دولت خاتمى اميد بسته‌اند در مقابل رهبرى و مى‌خواهند دولت را تقويت كنند و تبليغات وسيعى در اين جهت دارند و اگر دولت‏ برنامه‌اى داشته ‏باشد، مى‌تواند امتيازاتى كسب‏ كند. گفت مقدمات ‏كار تأسيس حزب را با مطالعه اساسنامه‌ها و رويه‌هاى احزاب بزرگ دنيا و شناسایى افراد براى همكارى آماده كرده‌اند. از عدم توجه دولت به امور توسعه و نيز سياست نامناسب دفتر رهبرى كه منجر به تضعيف موقعيت رهبرى شده، اظهار نگرانى كرد.

آقاى جمال ساداتيان آمد. از آقاى حجازى در دفتر رهبرى و نیز وزارت اطلاعات و شوراى نگهبان كه مانع نامزدى او در انتخابات مجلس شدند، شكايت دارد.

دو نفر از اساتيد معمم دانشگاه امام صادق‏ که در جمع آنها بودند، از من خواستند، درس خارج براى بحث حكومت اسلامى را شروع كنم.

عصر آقاى محمود واعظى آمد. همان حرف‌هاى آقاى موسويان را گفت، ولى سرگردانى مديران در دولت و خطر تضعيف سازندگى و تضعيف بيشتر رهبرى و ضرورت اقدامى از سوى من، براى جلوگيرى از اين خطرها را اضافه‏ كرد.

افطار همراه سران سه قوه، میهمان رهبرى بوديم. بحث جدى نداشتيم. صحبت‌هاى متفرقه‌اى در مورد هواپيماى سانحه ديده فوكر 100 و مصاحبه آقاى خاتمى و فتواى رهبرى در مورد احتياط در نماز صبح، بعد از اذان صبح و دادن سهم امام به غير ولى‏ فقيه و فتواى امام در مورد بلاد كبيره داشتیم. آقاى خاتمى رییس‏‌جمهور خواست‏ که وقتى براى بررسى وضع بعد از مصاحبه ايشان بگذارم؛ قرار شد فردا شب به منزل ما بياييد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا