خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سقوط چشمگیر بیتکوین به دلیل حمله روسیه به اوکراین

روسیه حمله نظامی خود به اوکراین را شروع کرد و با انتشار این خبر بیت‌کوین حدود ۸ درصد ریزش کرد و به کانال ۳۴ هزار دلار رسید.


به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه بیت‌کوین با شروع جنگ روسیه و اوکراین ریزش کرد اما نفت و طلا بسیار رشد کردند. زمانی که جنگ می‌شود، تقاضا برای دارایی‌های باثبات مانند طلا افزایش پیدا می‌کند و در مقابل اولین چیزی که فروخته می‌شود دارایی‌های پرریسک است.

ارزش بازار رمزارزها بعد از شروع حنگ سقوط کرد و حالا هزار و ۵۸۸ میلیارد دلار است. روسیه با ایجاد تنش نظامی در مرزهای اوکراین تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها را نابود کرده است.

ارزهای دیجیتال مبتنی بر قراردادهای هوشمند بیشتر از بیت‌کوین ریزش کردند. اتریوم حدود ۹ درصد، اوالانچ ۱۲ درصد و سولانا ۱۳ درصد ریزش کردند.

نزدیک صبح بود که ریزش بیت‌کوبن شروع شد و اندیکاتور مکدی در نمودار ۴ ساعته در محدوده ۳۸ هزار دلار سیگنال فروش صادر کرد. شاخص مقاومت نسبی هم در محدوده اشباع فروش قرار دارد.


ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم که ۶ سال در روسیه زندگی کرده است در توئیتی نوشت: از تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین و کنار گذاشتن راه مسالمت‌آمیز ناراحت شدم. این جنگ، جنایتی علیه مردم روسیه و اوکراین است. می‌خواهم برای همه ارزوی امنیت کنم اگرچه می‌دانم وجود ندارد. افتحار برای ملت اوکراین.

برخی از کارشناسان عقیده روسیه به دلیل جنگ با اوکراین به شدت تحریم می‌شود. تحریم روسیه باعث می‌شود تا این کشور به سمت ارزهای دیجیتال گرایش پیدا کند و این موضوع سیگنالی مثبت برای بازار است. این اتفاق در کوتاه‌مدت یا بلندمدت نخواهد افتاد.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین روی حمایت خود قرار دارد و اگر محدوده حمایت ۳۵ هزار دلار از دست برود احتمالا این ارز تا ۳۲ هزار دلار ریزش می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا