خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار اردبیل: آمادگی خود را برای بازسازی قره‌باغ اعلام کردیم

استاندار اردبیل گفت: ما آمادگی خود را برای بازسازی منطقه قره‌باغ به سفیر ایران در آذربایجان و همچنین سفیر آذربایجان در ایران اعلام کردیم و به زودی نشست مشترکی را نیز به صورت ویدئوکنفرانس با مسئولان جمهوری آذربایجان برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گوی تلفنی با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اظهار کرد: استان اردبیل از توانمندی‌های صنعتی، مهندسی، طراحی و تجهیزات مناسب در بازسازی قره‌باغ برخوردار است که امیدواریم با مشارکت و همکاری دو کشور ایران و آذربایجان در این زمینه همکاری‌های مشترکی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: قطعا حضور فعالان اقتصادی، صنعتی و عمرانی استان اردبیل در منطقه تازه آزاد شده قره‌باغ می‌تواند به تعمیق روابط و همچنین گسترش ارتباطات دو کشور کمک کرده و زمینه تعاملات مثبت را فراهم کند.

استاندار اردبیل به طولانی‌ترین مرز مشترک ایران با آذربایجان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: قطعا این هم مرزی می‌تواند یک ظرفیت خوب برای توسعه روابط و همچنین بازسازی منطقه قره‌باغ به شمار برود که ما آمادگی خود را به سفیر ایران در آذربایجان و همچنین سفیر آذربایجان در ایران اعلام کردیم و به زودی نشست مشترکی را نیز به صورت ویدئوکنفرانس با مسئولان جمهوری آذربایجان برگزار خواهیم کرد.

بهنام‌جو افزود: در این زمینه از ظرفیت اتاق بازرگانی و همچنین نظام مهندسی بهتر و بیشتر استفاده خواهیم کرد تا توسعه و عمران و آبادانی همه‌جانبه منطقه قره‌باغ و جمهوری آذربایجان شکل بگیرد.

در این دیدار سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز خاطر نشان کرد: ما پیشنهادات استان اردبیل را برای طرح با مسئولان جمهوری آذربایجان مطرح خواهیم کرد و قطعا با استقبال بیشتری نیز روبه‌رو خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: توسعه روابط ایران و آذربایجان به نفع هر دو منطقه خواهد بود و نباید اجازه داد تا کشورهای دیگری که دشمن مشترک ایران و آذربایجان هستند، در این قضیه ورود پیدا کرده و یا بخواهند موضوع را تحت‌الشعاع برخی از خواسته‌های نابجا قرار دهند.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا نشست مشترک منطقه‌ای به صورت ویدئوکنفرانس بین استان اردبیل و مسئولان جمهوری آذربایجان برگزار شود تا زمینه تعامل و ارتباط بهتر در مناطق مرزی شمال استان اردبیل و کشور آذربایجان فراهم آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا