خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس هلال احمر: اولویت، استفاده از واکسن داخلی است

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر همیشه از کمک‌های داخلی و بین‌المللی استفاده کرده است؛ قول‌هایی داده شده که تا میزانی که امکان دارد در زمینه وارد کردن واکسن و همچنین تولید واکسن داخلی اقدام کنیم. در این راستا هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت انجام می‌شود اما اولویت، استفاده از واکسن تولید داخلی و کاهش آلام و نگرانی‌های هم‌وطنان است.

به گزارش ایسنا همتی در حاشیه بازدید از بیمارستان قدیم آیت‎الله طالقانی اهواز که امروز (۸ دی‌ماه) انجام شد، در خصوص نحوه تامین واکسن کرونا اظهار کرد: سیاست کلی وزارت بهداشت این است که از واکسن ایرانی که در حال ساخت است و مراحل آزمایشی انسانی آن از روز گذشته شروع شده، استفاده شود که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است تا از واکسن تولید داخل استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کارآزمایی بالینی آن کمی زمان می‌برد و پس از مشخص شدن نتایج آن تا اردیبهشت‌ماه یا خردادماه سال آینده، از این واکسن استفاده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر همیشه از کمک‌های داخلی و بین‌المللی استفاده کرده است؛ قول‌هایی داده شده که تا میزانی که امکان دارد در زمینه وارد کردن واکسن و همچنین تولید واکسن داخلی اقدام کنیم.

همتی افزود: در این راستا هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت انجام می‌شود اما اولویت، استفاده از واکسن تولید داخلی و کاهش آلام و نگرانی‌های هم‌وطنان است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر تا میزانی که بتواند در زمینه واردات واکسن اقدام کند، در راستای اهداف عالیه نظام و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت اقدام خواهد کرد. آمادگی داریم از واکسن‌های اهدایی سایر کشورها استفاده و برای وارد کردن واکسن کرونا اقدام کنیم تا بخشی از بار بیماری کاهش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: برخی از هم‌وطنان از خارج کشور برای اهدای واکسن تولید خارج اعلام آمادگی کرده‌اند که روند آن در حال انجام است تا به نتیجه برسد.

همتی گفت: در هر مرحله‌ای از مبداء و در مرحله ورود به کشور، تمام تاییدیه‌های وزارت بهداشت اخذ خواهد شد و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت این کار انجام خواهد شد.

وی در خصوص همکاری هلال احمر در طرح‌های مقابله با کرونا نیز بیان کرد: همکاران ما از فروردین‌ماه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند؛ جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص قرارگاه شهید سلیمانی اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در سطح کشور بیش از ۱۱۰ هزار نفر روز از جوانان در اجرای این طرح و پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به بازدید امروز از اماکن جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: امیدواریم با اعتبارات شهرستانی و ملی در زمینه تکمیل پروژه‌ها و استفاده بهینه در راستای اهداف جمعیت هلال احمر موفقیت داشته باشیم.

همتی بیان کرد: در ادامه سفر امروز دیداری با استاندار، نماینده ولی فقیه در خوزستان و پس از آن بازدیدی از اردوگاه‌های آموزشی غیرفعال شوش و اندیمشک در راستای تاکید رئیس جمهور در زمینه در اختیار قرار دادان اماکن آموزشی به امدادگران داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا