خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مادری که به خاطر شرکت بازاریابی شبکه ای خودکشی کرد

«صحرا» نام مستعار مادری است که حدود 4 سال شیشه مصرف می‌کرده است. او حالا حدود 40 سال دارد. این مادر می‌گوید یک‌بار به‌خاطر مصرف مواد تمام زندگی خود را ازدست‌داده است. بعد از ترک، راهنمای او در اِن‌اِی (انجمن معتادان گمنام) او را به یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی معرفی می‌کند.

او که به‌خاطر مصرف در این سال‌ها ارتباط خود با خانواده را ازدست‌داده بود؛ در این کار موفق نمی‌شود. هر «نه» شنیدنی برای صحرا تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌شود ولی راهنمای او فشار می‌آورد که باید کار را ادامه دهد.

این فشار باعث می‌شود که او ابتدا دوباره مواد مخدر مصرف کند و بعد از آن با قرص خودکشی کند. او حالا دوباره پاک شده و به جلسات انجمن معتادان گمنام می‌رود؛ ولی می‌گوید این کار راهنمای سابقش سو استفاده از او بوده.

در ادامه روایت کامل «صحرا» در گفت‌وگو با انصاف نیوز را می‌خوانید:

من زمانی که وارد این کار شدم، تقریباً 6 ماه بود که ترک کرده بودم. من انجمنی (اِن‌اِی انجمن معتادان گمنام) بودم، و پیش از ترک خسارت‌های زیادی به خودم و خانواده‌ام زدم. شما وقتی وارد انجمن می‌شوید باید یک راهنما انتخاب کنید. به کسی به‌عنوان راهنما اعتماد می‌کنیم و هر چیزی که او می‌گوید را درست می‌دانیم.

دو ماه از کارکردن من با راهنمایم گذشته بود که به من گفت با تو کار دارم. من را به یک مغازه‌ی مبلمان فروشی دعوت کردند. آقای دیگری هم آنجا بود. در آنجا توضیح دادند که کار (بازاریابی شبکه‌ای) چیست. به من گفتند تو باید دو میلیون و صد و هشتاد هزار تومان پول بدهی که صد و هشتاد هزار تومانش مالیات دولت است.

به من گفتند دویست میلیون درآمد ماهیانه خواهی داشت

به‌ازای این دومیلیون تومان به تو کارت تخفیف می‌دهند که تو می‌توانی از آن برای خدمات درمانی و زیبایی استفاده کنی. به من گفتند این کار خیلی خوب است. تو موفق می‌شوی و به درآمد ماهیانه 150 تا 200 میلیون تومان می‌رسی. به من گفتند که کار سختی نیست و فقط تو باید کار را جدی بگیری.

درحالی‌که راهنمای من می‌دانست که توان مالی‌ام چقدر است و حتی در حد 100 هزار تومان هم ندارم. به من گفت حتی حق نداری با کسی مشورت کنی. من گفتم توان مالی ندارم، به من گفت تو می‌توانی، پول قرض بگیر و این پول را بده. من را از مشورت کردن هم منع کرد.

من درباره‌ی بازاریابی شبکه‌ای شنیده بودم. حتی پسر خودم هم این کار را کرده. من را پرزنت هم کردند ولی چون اعتقاد داشتم که باید ده نفر دیگر را بدبخت کنم تا پول دربیاورم قبول نکردم. ولی چون راهنمای من گفت و به او باور داشتم این کار را کردم.

به امید اینکه بتوانم درآمد خوبی داشته باشم این کار را کردم. خانه و زندگی داشتم ولی به‌خاطر مصرف مواد همه چیز را دادم و در خانه‌ی پدرم در یک اتاق زندگی می‌کردم. با خودم فکر کردم که آدمی است که سال‌ها پاکی دارد و عقلش از من بیشتر کار می‌کند.

راهنمایم مرا از مشورت منع کرد

آمدم خانه و به ده‌ها نفر زنگ زدم تا آن پول را جور کنم. دقیقاً همان کاری که زمان مصرف برای تهیه مواد می‌کردم. تا لحظه خرید هم من را از مشورت منع کرد.

با هر بدبختی پول را جور کردم و در تاریخ 20/08/ 99 ریختم به‌حساب شخصی به نام آقای ث به امید اینکه تا ماه آینده حداقل سه برابر این پول را دربیاورم.

فردای آن روز به من گفتند که جلسه آموزشی داری. ازروی جزوه‌ای به ما حرف‌های انگیزشی زدند. من در آن لحظه برای خودم خیلی خیال‌بافی کردم. بعد به من گفتند باید آدم اضافه کنی. درحالی‌که روز اول گفته بودند نگران دست‌هایت نباش فقط دو نفر را بیاور ما خودمان کار را برایت انجام می‌دهیم.

به من گفتند برو از آی‌آر هم خرید کن که من به‌خاطر اینکه پولی نداشتم این کار را نکردم. هر روز بعد از تایم کاری خودم جلسه آموزشی می‌رفتم. یک لیدر بالایی می‌آمد حرف‌های انگیزشی می‌زد. بعد به من گفتند شبکه‌سازی کن. من گفتم چون اعتیاد داشتم با کسی ارتباط ندارم گفتند نگران نباش و شروع کن.

مثل زمان مصرفم به همه زنگ زدم تا پول جور کنم

چند بار به اطرافیانم زنگ زدم. با هر نه‌ای که اطرافیان به من می‌گفتند دنیا روی سرم خراب می‌شد. وقتی به راهنمایم می‌گفتم پاسخ می‌داد این ترس تو است و باید به آن غلبه کنی. خانواده‌ام هم به این کار موضع داشتند. درحالی‌که به آنها نگفته بودم این پول را از کجا آورده‌ام.

کار به جایی رسید که من لغزش (مصرف دوباره مواد) کردم. یک هفته مواد مصرف کردم. نکته جالب این است که من به مواد مصرفی خودم برنگشتم و به مواد دیگری برگشتم. این حاصل رفت‌وآمد با آدم‌های مصرف‌کننده بود. این مجوز را آن راهنما به من داد.

وقتی به راهنمایم گفتم لغزش کردم گفت به‌خاطر این کار نیست. به‌خاطر درگیری‌های خانوادگی خودت است. توجیه و بهانه‌های خوبی آورد و حق مشورت با بقیه را هم به من نمی‌داد.

اوضاع مالی‌ام بسیار بد شده بود. همه‌ی درآمدم را به بدهی‌ها می‌دادم. این مشکل مالی یک ‌بار روی دوشم بود و لغزش هم ‌بار دیگری روی دوشم شده بود. من حاضرم تمام زندگی‌ام را بدهم تا سالم باشم. آن هم به‌خاطر پسر 18 ساله‌ام. تصورم این بود که جایی کار می‌کنم که زندگی‌ام را بسازم.

همه‌ی زندگی‌ام از بین رفت

ده روز از این ماجرا گذشت. «نه» شنیدن‌ها ادامه پیدا کرد. اطرافیان علیه من موضع می‌گرفتند. سرکار هم نمی‌توانستم بیایم چون مجبور بودم مرخصی بگیرم و به (آن شرکت هرمی بروم.)

مجبور شدم برای زیرشاخه آوردن با آدم‌هایی ارتباط بگیرم که در اوج مصرف با آنها ارتباط داشتم. آنها از جنس مخالف من بودند. مجبور شدم با اینها ارتباط بگیرم، حتی قرار بگذارم و وقتی خواسته‌ای از من داشتند جواب منفی بدهم و رابطه را قطع کنم.

راهنمایم با این کار خسارت‌های زیادی به من زد. هرکدام از مشکلات را به راهنمایم می‌گفتم پاسخش این بود که اینها نواقص تو است و به‌زودی مشکلات حل می‌شود. من چون به او ایمان داشتم و معتقد بودم که او 9 سال پاکی دارد و بیشتر از من می‌فهمد چیزی به او نمی‌گفتم. تنها چیزی که به من گفت این بود که از سیاست زنانه‌ات استفاده نکن.

با این پول می‌توانستم برای پسرم لباس بخرم

از جلسه‌ی بهبودی‌ام (جلسات انجمن معتادان گمنام) دور شدم. چون تمام وقتم را صرف آن شرکت می‌کردم. زمانی که به راهنمایم گفتم من دیگر این کار را نمی‌خواهم ادامه دهم گفت نباید کم بیاوری. امید داشتم در سه ماه یک‌خانه مستقل برای خودم و پسرم بگیرم ولی نتوانسته بودم و دو میلیون و صد و هشتاد هم بدهکار بودم.

با یک ششم این پول حداقل می‌توانستم یک کفش برای پسرم بخرم. وقتی پسرم به من زنگ می‌زد و می‌گفت: «مامان به من پول بده» در حد توانم این بود که 10 هزار تومان برایش پول بریزم. خیلی سخت بود.

زمانی که به او گفتم من دیگر نمی‌خواهم این کار را بکنم و پولم را پس بده گفت مگر پول را به من داده‌ای؟ گفت یک ماه دیگر کار کن همه چیز درست می‌شود. من گفتم مصرف‌کننده‌ای که تازه سالم شده توانایی این‌همه فشار را ندارد.

روزی که به او گفتم نه خیلی با من بد برخورد کرد. گفت تو دوباره می‌خواهی مصرف کنی، می‌خواهی به گذشته برگردی و… که اینها دروغ بود. من 6 ماه پاکی از دست دادم که هر ثانیه‌اش برایم بسیار برایم باارزش بود. اعتماد خانواده و محل کار را از دست دادم چون لغزش کردم.

ذهنیتم را نسبت به انجمن منفی کردند

ذهنیت من نسبت به راهنما و انجمن بد شد. دوهفته بعد از اینکه وارد این کار شدم لغزش کردم. ‌بعد از چهار سال مصرف (شیشه) 6 ماه پاک شده بودم که با ورود به این کار لغزش کردم.

همه‌ی اینها باعث شد که علاوه بر لغزش (مصرف دوباره‌ی مواد) یک شب با خوردن تعداد زیادی قرص خودکشی کنم. وقتی مادرم و شوهرخواهرم من را بیمارستان بردند حالم بد بود. کارم این شده بود که هر شب در اتاقم گریه کنم که چرا من این کار را شروع کردم. چرا با چند نفر مشورت نکردم و بیشتر اینکه چرا به راهنمایم اعتماد کردم.

نسبت به انجمن بدبین شدم. مجبور شدم به مادرم که تنها دلخوشی‌اش پاکی من بود اقرار کنم. وقتی گریه می‌کرد خسارت بزرگی به من خورد. ولی دوباره یکی از آشناها و آقای قربانی که صاحب‌کارم است خیلی با من حرف زد که به‌خاطر یک نفر انجمن را کنار نگذار.

به من گفت «به تو مرخصی می‌دهم. هزینه‌ی رفت و آمدت به جلسه را می‌دهم. تو فقط به جلسه برو». خدا را شکر دوباره پاکی را تجربه می‌کنم. از وقتی گفتم آن کار را نمی‌خواهم انجام دهم باری از روی دوشم برداشته شده است.

هنوز هم به من فشار می‌آورند

ولی با زنگ زدن و پیگیری‌هایی که می‌کنند دوباره به من فشار وارد می‌کنند. همین دیشب یکی از لیدر بالایی‌ها به همراه راهنمای سابقم دم در خانه ما آمدند. من را داخل ماشین بردند. کلی برایم حرف زدند که چرا خسته شده‌ای و نمی‌آیی؟ گفتم من طاقت نه شنیدن ندارم. گفت مگر نمی‌خواهی به درآمد آن‌چنانی برسی، گفتم من اگر این تمرکز را روی کار اولم می‌کردم خیلی درآمد بیشتری داشتم. گفتم روی اعتماد به راهنمایم به این کار آمدم به من گفتند او خوبی تو را می‌خواهد.

راهنمای سابقم هم بود ولی هیچ حرفی نمی‌زد. توضیح دادم که اگر او یک آدم انجمنی است باید بداند کسی که زمان پاکی او کم است طاقت نه شنیدن را ندارد ولی او به من خسارت زد. او پاسخ دیگری نداشت و گفت این بی‌عرضگی تو است و من را ترور شخصیتی کرد. من فقط پاسخ دادم که نمی‌خواهم کار کنم.

اینکه بخواهند از تازه‌وارد سو استفاده کنند درست نیست. من با آن دو میلیون و صد و هشتاد می‌توانستم کلی لباس زمستانی بخرم. پسر من 6 ماه است که با یک پیراهن و شلوار بیرون می‌رود.

اگر آن راهنما واقعاً انجمنی است نباید این کار را بکند. این بدترین خسارتی است که به یک زن می‌زند. من برای پرکردن دست‌هایم به کسانی زنگ زدم که در زمان سالم بودنم اصلاً با آنها صحبت نمی‌کردم.

فقط می‌خواهم بگویم که اگر واقعاً نیت انجمن این است که آدم‌ها سالم زندگی کنند، اگر قرار است یک آدم تازه‌وارد به یک راهنما اعتماد کند، آن راهنما باید درست زندگی‌کردن را یاد بدهد. به ما می‌گویند تا یک‌سالگی نباید کار مهمی در زندگی کنی، انتخاب کار مهم نبود؟ نباید آن راهنما برای منافع شخصی خودش به بقیه آسیب بزند.

شرکت بازاریابی شبکه‌ای همکار در پروژه‌ی کلاه‌برداری؟ [+فیلم و عکس]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من نمی دونم چرا دنبال یک آدم معتاد رفتن و دعوتش کردن بره تو شرکتی کار کنه که کار اصلیش ارتباط سازیه کسی که معتاد بوده اونم به شیشه چه ارتباطی واقعا می تونه بر قرار کنه که افراد رو جذب کنه مگه آدم قحطی بوده

    23
    7
  2. من نمی دونم چرا دنبال یک آدم معتاد رفتن و دعوتش کردن بره تو شرکتی کار کنه که کار اصلیش ارتباط سازیه کسی که معتاد بوده اونم به شیشه چه ارتباطی واقعا می تونه بر قرار کنه که افراد رو جذب کنه مگه آدم قحطی بوده

    11
    6
  3. من نمی دونم چرا دنبال یک آدم معتاد رفتن و دعوتش کردن بره تو شرکتی کار کنه که کار اصلیش ارتباط سازیه کسی که معتاد بوده اونم به شیشه چه ارتباطی واقعا می تونه بر قرار کنه که افراد رو جذب کنه مگه آدم قحطی بوده

    8
    4
  4. واقعا جای تعجب است که این شرکتهای کثیف همچون ب… با عناوین شبکه ای که همان شرکتهای هرمی سابق هستن با مجوز وزارت صنایع ومعادن فعالیت می کنن وضربه مهلکی بر اقتصاد ایران وارد می کنن وهیچ ارگان ونهادی با وجودیکه کاملا بر فعالیت های غیر قانونی آنان اشراف دارند وعلما نیز بر حرام دانستن فعالیت آنان تاکید کرده اند همچنان فعالیت دارند و تیشه به ریشه اقتصاد می زنن وجوانان ساده لوح را با وعده ووعید گمراه می کنند

    18
    39
    1. نه اصلا درست نیست شرکت های فوق العاده ای داریم ولی اون آدم کثیف بوده این کارا جنم و غیرت میخاد که اون نداشته

      13
      17
    2. چرا چرت و پرتی میگی ، کجای خرید و فروش و بازاریابی دلالیه ؟ اول برو فرق هرمی و شبکه‌های رو یاد بگیر بعد بیا حرف بزن

      13
      14
    3. برادرم جک نگو کدوم یکی از علما حرومش کرده؟؟
      من پنبه ریز کار میکنم درآمدم ماهیانه 12 میلیون هست رهبری هم گفته حلاله و اشکالی نداره چرا طرز فکرت قدیمیه برادرم؟

      14
      12
    4. ضربهههه به اقتصاد ایرانکدووووم اقتصاد؟
      میشه بگی؟بنزین لیتری ۳تومن؟یا اجاره ماهی ۲تومن؟کدومش

      7
      6
    5. ضربهههه به اقتصاد ایرانکدووووم اقتصاد؟
      میشه بگی؟بنزین لیتری ۳تومن؟یا اجاره ماهی ۲تومن؟کدومش
      و دقت کنی بادران اولین و برترین شرکت تواین ده سال

      3
      5
  5. سلام
    دوست عزیز که حتما سردبیر این مجله الکترونیکی هستین
    بفرمایید این نوشته های پوچ و بی اساس رو از کدوم تخیلات پیدا کردین که اینجا بروز دادین
    با دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان کی بدبخت شده کی پولدار
    با بنزین ۳ هزار تومانی کی می‌تونه با یک شیشم این مبلغ کفش بخره
    چرا چیزهایی رو می‌نویسید که مخاطب های ساده و بی سواد رو دور خودتون جمع کنید
    لطف کنید اول خودتون در مورد هر چیزی که میخواین بنویسید تحقیق کنید
    بیسواد های جامعه به کسانی گفته میشود که به …. گوش و مکتوب میکنن
    اون فقیر معتاد طرز فکر فقیر و معتاد داره که می‌خواسته سه ماهه با ۲میلیون پول به ثروت برسه

    53
    12
  6. سلام.
    من خودم الان بازاریابی شبکه ای ارجاعی کار میکنم .در امدش هم خوبه هم برای خودم هم برای کسانی که من معرفی به کار کردم اصلا هم پشیمان نیستم کار بسیار خوبیه خیلی بهتر از شغل های دیگه است

    49
    14
  7. با سلام..
    اول درمورد بازاریابی شبکه ای خوب تحقیق کنید بعدا مطلب بنویسید.
    اینکه یه سری افراد توی کار موفق نمیشن یا نمیتونن با اصولش کاری رو انجام بدن، دلیل نمیشه اون کار کار بدی باشه

    46
    10
    1. این کار عملا دزدیه
      فقط زمانی میشه گفت این کار دزدی نیست که جمعیت کره ی زمین بینهایت باشه. به طور ریاضی وار کمتر از یک درصد میتونن به درامد بالا دست پیدا کنن

      7
      9
  8. سلام
    بازاریابی شبکه ای بد نیست
    چرا ذهنیت مردم رو نسبت به این کار خراب میکنید در بیشتر دنیا داره آید کار انجام میشه برید درست تحقیق کنید بعد بنویسید لطفا.
    خیلی ممنون

    48
    10
  9. سلام ، واقعا برای این سایت متاسفم و قطعا گزارش شما رو میدم ، این شرکتی که داری با این مطلب خیلی مامحسوس تخریبش میکنی ، تازه سه روزه که برای ثبت زدن نیاز به 2180 تومان هست ، اونوقت این خانم چطور ده روزه که وارد شده با این قیمت و نتونسته کار کنه??? متاسفم براتون خیلی زیاد!!!

    26
    10
  10. سلام ، واقعا برای این سایت متاسفم و قطعا گزارش شما رو میدم ، این شرکتی که داری با این مطلب خیلی مامحسوس تخریبش میکنی ، تازه سه روزه که برای ثبت زدن نیاز به 2180 تومان هست ، اونوقت این خانم چطور ده روزه که وارد شده با این قیمت و نتونسته کار کنه??? متاسفم براتون خیلی زیاد!!!

    13
    6
  11. تغییر خیلی خوبه فقط تو حرفه اولا هر کسی توانش رو هم داشته باشه وقتی شرایط زندگیش اجازه نده تغییر کنه نباید وارد اینجور کارها بشه میدونم وعده دادندو آرزو فروختن کار کثیفیه که فقط بنای خوشبختی خودشون رو بر مبنای بدبخت کردن دیگرون میزارن چرا چون طرف از ماشین سواری قارو و قور کردنش رو یاد گرفته میاد تو رو هم میبره ته پرتگاه پس شما اولا راهنمای اسکلت بجای اینکه دچار تعارض و دو قطبی شدن شما راهنماییت بتونه بکنه نمیبایست اجازه میداد شما وارد این کار بشید

    7
    4
  12. متاسفانه ب… و دیگر شرکتها فقط پول میگیرن و کالا نمیدن.
    مثلا همین دومیلیون و صدا هشتاد که میگیرن در عوضش با دزدا هماهنگ میکنن که تخفیف بدن.
    هر کسی که مثل این خانم ضرر کرده باشه آهش دامن همه افراد از مسوول و عضو گیر را میگیره.

    8
    19
    1. شما اگر ده دقیقه وقت بذاری ببینی چی به چیه و حرفای مهمل و بی اساس این سایت بی در و پیکر و اولویت قرار ندی میفهمی این داستانم یک تلاش ضعیف برای پایین آوردن بزرگترین صنعت قرن 21 هستش.تجارتی که اگر صحیح و اصولی انجام بشه زندگی خیلی هارو بهتر از قبل شون می‌کنه.بهتره برید نظر رابرت کیوساکی و برایان تریسی و جیم ران و آنتونی رابینز رو درمورد این کار بخونید نه این سایت های تو خالی

      9
      4
  13. سلام و درود خدمت تمامی مخاطبین

    بازاریابی شبکه ای یک تجارت الکترونیک هست ک روز ب روز علم و دانش مردم داره نسبت بهش بیشتر میشه و با ورود باشگاه مشتریان ام وی تنوسته این تجارت خودش رو خیلی بهتر از گذشته نشون بدهد، چیزی ک دیگر شرکت ها هیچوقت نتونسته بودن ب این قشنگی درامد برای مردم ب دست اورن و بیشتر درجا زدن بودن

    امروزه خیلیا دارن طبق تجارت الکترونیک درامد کسب میکنن، مثلا پیج میزنن و توسط اون پیج ک فالوورش رو بردن بالا درامدزایی در زمینه تبلیغات میکنن، ک همینم بهش میگن تجارت الکترونیک، هر چیزی ک با فناوری اطلاعت و ای تی درامد کسب بشه بهش میگن تجارت الکترونیک ک تا چندین سال دیگه تمامی مردم بهش رو میارن و چ بهتر ما از انسان هایی باشیم ک از اولین نفرها باشیم….

    33
    3
  14. واقعا متاسفم برای نویسنده این خبر که هنوز آگاهی کافی نداشته و اقدام به نوشتن کرده و شرکت های بازاریابی شبکه ای را با هرمی یکی کرده
    داشتن کمی سواد و تحقیق اصلا بد نیست ، شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی از سال ۹۰ در مجلس شورای اسلامی مجوز گرفتند و مجلس خبرگان رهبری تایید کردند و رهبر انقلاب اسلامی ایران ، آیت‌الله خامنه‌ای مردم را دعوت به این کارآفرینی مدرن کردند و این شرکت ها تا به امروز فعالیت دارند و دستاورد های زیادی برای مردم و دولت داشته اند..
    آدرس منبع صحبت های بنده هست ، سایت رسمی وزارت صنعت معدن و تجارت مخصوص شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی

    26
    5
  15. سایت مال خودتونه هر چرتی میبینید مینویسید و میزارید؟ خخخ
    اول اینکه بازاریابی با شرکت های هرمی فرق دارن این یک شرکتای هرمی در ازای پولی ک میدی جنس تحویل نمیگیری و تویه شرکت های هرمی مالیاتی ب دولت داده نمیسه
    پس [شکر] زیادی نخورین همه این حرفا رو خودتون نوشتین واسه خراب کردن ذهن مردم
    دوم اینکه ما پولمونو ب حساب هیچ شخص خاصی نمیزنیم پولمونو خرید محصول میزنیم و جنس هم درب منزل تحویلمون داده میشه

    سه این کاررر کاملااااا قانونیه فقط ی مشت عوضی مثل شما داره ذهنیت مردم و خراب میکنه
    تو قرنی هستیم ک دیگه ارتباطات و اطلاعات حرف اول و میزنه

    ما اینجا میگیم با دیگران در باره این حرف صحبت نکن چرا چون متاسفانه ما ادما در باره هر چیزی ک نمیدونیم هم داریم نظر میدیم تو نمیتونی بری از سوپر مارکت سر کوچتون راز موفقیت و بپرسی باید از ادم موفق
    راز موفقیت و بپرسی ما میگیم مشورت نگیرید چون نمیدونن و فقط نظر میدن و بینشت و خراب میکنن

    این داستان ک چرته ب کنار ولی کسی ک با دوبار ن شنیدن دوباره بخاد بره سمت مواد این مشکل از خودش بوده یا کار
    ی لباس فروشی نه نمیشنوه از مشتریش؟
    یه گوشی فروشی نه نمیشنوه از مشتریش؟

    نمیتونست از کار بره بیرون کسی مجبورش کرده بود اونجا بمونه؟؟؟ جز چرت و پرتای شماعه ک خودتون نوشتین؟؟؟
    اینجا خدا روشکر اوقدر ذهنت و بزرگ میکنه ک حتی اگه ی روزم نخواستی کار کنی رفتی بیرون موفق ترینت میسی تویه کار خودت

    بعدم مگه این زنه خودکشی نکرده پس این همه دقیقققققق زندگی نامشوووو از کجا اوردین؟؟؟ جز اینه ک ی مشت چرت دارید مکنید تو ذهن مردم

    من با افتخار میگم ک ی نتورکرم و دارم تویه ی کشوری ک ذهن مادرمش و کوچیک بار میارن و هر کس هر گوهی از خودش مینویسه و مردم باور میکنن
    دارم نتورک کار میکنم

    ایمیلم هست حرفی حدیثی داشتی واسه ایمیلم پ بده

    30
    7
  16. سلام.
    الان رسما این مقاله رو نوشتی که بازاریابی شبکه ای را بکوبی؟
    دستتون درد نکنه!
    چرا نمبگی یه راهنمای نادان باعث این اتفاق شده؟
    سیستم در ذاتش مشکلی نداره ولی شما دارید با این تفکرات مشکلدارش میکنید
    مقاله شما کاملا ناجوانمردانه نوشته است.

    23
    6
  17. با سلام لطفا از خدا بترسید قطعا نویسنده این چرت و پرت ها مخالف مخالف بازاریابی شبکه ایی هست شرم کنید وبه خودتون اجازه نوشتن هرچیزی به خود ندهید بازاریابی شبکه ایی یه علمه که الان داره تدریس میشه یه شیوه فروش هست تو رو خدا دیدگاه شخصی نداشته باشید

    24
    7
  18. سلام
    دوست عزیز کار بازاریابی شبکه ای قانونی هست و درست نیست کار کردن توی شرکت های هرمی رو در کنار بازاریابی شبکه ای قرار دهید وقتی افراد ندونسته و تحقیق نکرده پا توی هر شرکتی میگذارن به طمع پولدار شدن باید عواقب اون رو هم در نظر بگیرین

    25
    4
  19. درود
    اول نمیدونم چه اصراری هست که با شرکت های هرمی دلتون میخاد شبکه فروش نتوورک مارکتینگ رو خراب کنید.
    بازاریابی شبکه ای کجا و هرمی کجا؟
    دوم اینکه دعوت کننده خیلی آماتور بوده که یک شخصی که اصلا شرایط کار کردن رو نداشته به چنین شرکتی دعوت کرده.
    سوم اینکه چقدر شماها ضعیف عمل میکنید که این مطالب منفی رو به خورد مردم و جامعه میدین.

    17
    4
  20. دوست عزیز ما داریم اینجا نون در میاریم شما نون مارو سنگ کن خوبه این خانوم به دلیل مصرف مواد مخدر خودکشی کرده نه به خاطر کار

    12
    4
  21. شرکتهای بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی فرق داره تقصیر خودشونه که بدون تحقیق درباره مجوز های شرکت وارد این شرکت شدند و بخاطر این بی احتیاطی نام تمام شرکت هارو بدنام میکنید لطفا قبل از ورود به شرکتها از سایت پلیس فتا و وزارت صنعت معدن تجارت استعلام بگیرید

    13
    3
  22. من هم در بازاریابی شبکه ایی کار میکنم. مشکل اینجاست که چرا بدون شناخت کافی وارد بازار کار شدید؟ از کسانی که تجربه داشتند حتما باید میپرسیدید. فرصت مشورت را نگرفتند چون آنها که دائم همراه این خانم نبودند خودشان نخواستند مشورت کنند. من الان ۵ ماه هست که دارم کار میکنم یکماه هم قبل از اون تحقیق کردم و تا الان ۱ ریال هم بیهوده از جیب من هزینه خارج نشده و درآمد خوب دارم. با این تیتر زرد که شما زدید دید به مشاغل رو فقط بد میکنید. بی دقتی و کوتاهی شخصی خودشون بوده.

    13
    2
  23. مشخصه ک دروغه اسم شرکته رو چرا نام نبرده،، من یقین دارم که دروغه… شاید مصرف موادش واقعی باشه ولی شرکتش رو دروغ گفته

    8
    2
  24. واقعا براتون متاسفم من بازاریابی شبکه ای کار نمیکنم ولی نزدیکانم کار میکنم
    چرا همه رو به یه نحو حساب میکنید
    واقعا که زشته

    11
    3
    1. متاسفم برای همتون با این ذهن کوچیکتون
      اونها که همیشه پیش این خانم نبودن
      من خودم قبل از شروع کارم تو نتورک حتی از شوهرخاله ام که تو نیروی انتظامیه تحقیق کردم
      و وارد کار شدم
      بعد هم‌مشخصه که اون شرکت غیرقانونیه
      چون ما اینجا به شخض خاصی پول نمیدیم و برامون جایگاه درست میشه و کاملا قانونی خرید میکنیم و به حساب شرکت پول واریز میکنیم و در عوض محصول دریافت میکنیم
      اونهم بعد از آموزش ها
      و تازه بعد از آموزش ها تصمیم میگیریم که خرید بزنیم یا نه
      کاملا اختیاری
      شما الان حق الناس گردنتون هست چون معلومه مثل بچه ها یه چیزی سره هم کردین و نوشتین

      4
      2
  25. خخجالت بکشید با این پست گذاشتنتون،بازاریابی شبکه های تو امریکا به عنوان رشته دانشگاهی تدریس میشه و قانونیه،خیلی ها ازین طریق زندگیشون متحول شده،دو تمن الان پول یک وعده غذای خانوادگی توی رستورانه، چرا در مورد چیزی که اطلاع ندارید دروغ پراکنی می کنید،هر انسانی با توجه با تواناییش در بازاریابی شبکه ای رشد میکنه،اونی که شما شنیدی بدبخت میشن می فتن کل زندگیشون میذاشتن تو این کار،نه دومیلیون،من به همه افرادی که سرمایه اولیه شروع یک پروژه اقتصائی رو ندارن بازاریابی رو پیش نهاد میدم،از حلال هم حلال تره،مثل مسئولان که خق مردمو نمیدزدی،هر انسانی باعقل و اختیار خودش میاد،با کمترین هرینه یک فرصت پیشرفت بدست میاره

    12
    1
    1. واسه تو شاید پول خوردنی باشه ولی واسه کسی ک قشر کارگر یا… پول زیادی هست در صورتی که الان ۲تومن پول حلال دراوردن باید جونت در بیاد

      2
      1
  26. شما دارید با این پیام وجه بازاریابی شبکه ای رو خراب میکنید در صورتی که اینکاری که به این خانم پیشنهاد شده شرکت هرمی بوده نه بازاریابی شبکه ای
    شرکت های هرمی اصول کاری غیر قانونی دارن و لی بازاریابی شبکه ای نه بلکه زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت دارن فعالیت میکنند مجوز دارند

    7
    1
  27. در بازاریابی شبکه ای چی جورکی نیست مثلاً برای مثال اینکه بخواهیم ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان را برای اینکه این کار یا همان کارت تخفیف بگیریم اصلاً اجباری نیست البته در بازاریابی شبکه‌ای توسط شرکت ب.گ همدان کار می کنم و اینجا خوب خدا رو شکر بعد اینجوری ماه اول ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشی واقعا همچین چیزی وجود نداره و همش الکیه ولی میتونید بعد یه مدت که درآمد خوبی دارید بعد از پنج سال بعد از سه سال است که به شیوه درست انجام می‌دهند و پنج سال کار در ستاری اینکه درآمد درست می رسید که ماهی ۲۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون ود میلیون و ۶0 میلیون همه اینا هست که مثلا بخوای به چیز بررسی اینکه مثلاً ماه اول ۲۰۰ میلیون درباره اشتباه واقعاً چیزی وجود ندارد و اینکه خرید این کار اجباری نیست

    7
    1
  28. درود بر شما
    مناسفانه به محض ورود هر سبک جدیدی از کار این داستانها و کلاهبرداریها هم زیاد میشن! من خودم یک نتورکر هستم‌ و در شرکتی کار میکنم که از من هیچ سرمایه ای نخواستن! هرمی هم نیستن چون بشیوه بازاریابی برای یک محصول مشخص و ویژه که مورد نیاز مردم هست داریم کار میکنیم بسیار هم کار خوبیه ولی مثل تمام کارها نیاز به تلاش و کار داره .و فرقش هم اینه که در ابتدای کار با زمان زیاد و درامد کم جلو میری اما بندیج با فعالیت درست و اصولی ظرف حداکثر سه سال با یک مجموعه کاری و کارافرینی که شده ..درآمد بالا و زمان صرف شده کم خواهد شد.اگر کسی نیاز به راهنمایی بیشتر نیاز داشت به من بگه

    5
    2
  29. این چرت و پرتا چیه من خودم بشخصه دارم ۲سال فعالیت میکنم و الان خیلی راضی ام هم تونستم به خودم کمک کنم و هم به زندگی خیلیا کمک کردم.توی قسمت بازاریابی شبکه ای فقط ۲درصدن دارن خوب کار میکنند و ۹۸درصد بازاریابی شبکه ای به غلط دارن میرن جلو که بیا ثبت بزن یه مشت جنس بخر بعد ادم بیار بعد بفروش و نتیجه اش میشه یه مشت جنس انبار توی خونه که نمیدونی چکار کنی و غیر قانونیه و فقط دو درصد هستند دارن با تکنیک میرن جلو و اموزش دارند

  30. خیلی ببخشید ولی جا داره ک چند مورد رو بیان کنم

    اول اینکه شما با سر تیترتون از اون ذهنیت منفی ک نسبت ب بازاریابی شبکه ای و بدتر از اون شرکت های هرمی در طی این چند سال وجود داشته دارید سواستفاده میکنید ک‌ این ضعف شمارو برای ساختن خبر میرسونه..جا داره بگم تمام ارگان های این مملکت هرمی هستن و فقط ملت معنیشو نمیفهمن!..خیلی ببخشید شما ملت هرم نماینده های مجلس رو تشکیل میدین…کارمندا برای رییس کار میکنن و این خودش یه هرمه! (بله من یک نتورکر هستم!)جا داره بگم هرکسی برای این کار ساخته نشده و اینو بعنوان یه نتورکر میگم ک اون موارد انگیزشی مبالغه امیزه و صرفا برای اینه ک مردم تشویق بشن نه بیشتر..بقیش دیگه با منطق خود فرد جلو میره…درک بیشتر..موفقیت بیشتر
    و دوم:
    میخوام به یه جمله ی معروف اشاره کنم ک زیاد شنیدین :
    دین ب خودی خود خوبه ، بستگی داره چجوری ازش استفاده بشه…ب اسم دین هم میشه ادم کشت هم میشه ادم نجات داد

    6
    2
  31. با سلام. شما معتقدید که تو هر کلاس که کسی تجدید میشه مشکل از معلمشه؟ یا بقیه شاگردا نامردی کردن؟ قصدتون از انتشار این خزعبلات چیه؟ اونایی که اینجوری میشن (حالا اگه صحت داشته باشه) مشکل از خودشونه که ضعیفن. اینا تو هرکاری برن هیچی‌نمیشن. مشکل از بازاریابی شبکه ای نیست.
    #بیشعورنباشیم

    5
    1
  32. با سلام. شما معتقدید که تو هر کلاس که کسی تجدید میشه مشکل از معلمشه؟ یا بقیه شاگردا نامردی کردن؟ قصدتون از انتشار این خزعبلات چیه؟ اونایی که اینجوری میشن (حالا اگه صحت داشته باشه) مشکل از خودشونه که ضعیفن. اینا تو هرکاری برن هیچی‌نمیشن. مشکل از بازاریابی شبکه ای نیست.
    #بیشعورنباشیم

    6
    1
    1. چرا گفته مشورت نکن به حرفش گوش دادی اما گفته زحمت بکش و مواد نکش گوش نکردی،بریزید واس خودتون

  33. خیلی بیچاره این بخدا
    شما ازاون دسته آدمایین که میگین دیگی که واسه من نمیجوشه بزار سر سگ توش بجوشه؟؟
    اون شخص خودش مشکل داشته نه کار بازاریابی شبکه ای
    اتفاقا خیلیا بااین تجارت زندگی خیلیارو نجات دادن من خودم به چشم دیدم
    حالا شما واسه دوزار پول داری این چرتو پرتارو میزاری که یه عده ساده لوح رو جذب کنی خیلی بدبختی

    5
    1
  34. ناااامووووسا چه ربطی داره به نتورک اخه چرا چرت و پرت مینویسیدمعتادی برو ترک کن بازاریابی شبکه ای رو چه به ادمای معتاد

    4
    1
  35. اخه ادم نا حسابی که این مقاله روچاپ کردی برای فریب اذهان عمومی من خودم۱۰سال نتورک کار کردم وبه نتیجه نرسیدم ودلیلشم بستر افتضاح جامعه و شرکتهای نتورکه که محصول اشغال تولید میکنن ودولت هیچ نظارتی روی این شرکتها نداره واصلا خوشحاله که شرکتها باخالی کردن جیب مردم بخاطر محصول بی کیفیت دارن به این صنعت عظیم لطمه میزنن تویی که اینا رو نوشتی به اینم اشاره بکن که تو دانشگاههای ایران چه فسادی اتفاق افتاده بنظرم اگه کسی بخاطر دومیلیون تومان کارش به مصرف وخودکشی رسیده همون بهتر که اصلا زندگی نکنه مشکل سستی خودش بوده کجا دنیا شنیدی کسی بخاطر اینکه موفق بشه کلمه نه رو نمی شنوه ونمیجنگه؟؟؟
    ای کاش بجای ترس انداختن تو دل مردم درقبال تجارت نوین یکم به جوانها فرهنگ تلاش ومداومت در راه هدف رو یاد بدین
    که جوانها انقدر شل بار نیان

  36. نمی خوام فش بدم،اما صاحب این سایت مذخرف واقعا با خودت چی فکر کردی؟
    آدم اینقدر بیشعور و بی سواد؟
    یه زن اومدی وصل کردی به نتورک؟ بابا جمع کنین این سیرک تون رو
    آدم نفهم اول برو کمی مطالعه کن، با چند نفر مشورت کن بعد چیزی بگو
    دهنتو مثل طویله باز نکن همینجوری.

  37. من تقریبا ۶ماه توی شرکت بادران گستران فعالیت داشتم ک نزدیک ۱۵۰نفر پرزنت کردم در صورتی که به من قول دادن با ۲۰نفر اول ۴دستتو میگیریم و مبلغ ۲۱۸۰ هم ب خاطر یک حق اشتراک که اصلا کارایی معتبری نداره بردن بنابراین وعده و قول همش الکی و به منفعت اون لیدرای بالاسر هستن.
    بازاریابی شبکه در صورتی باید تو ایران باشه که هم به سود مردم و هم به سود کشور باشه نه کلا سودش واسه کسایی باشه ک ۲ سال فعالیت بالا دارن

    3
    2
  38. طرف اینهمه کثافط کاری کرده ایراد نداره، خانوادشو بفنا داده ایراد نداره ، دهن اون مرکز اعتیادو سرویس کرده واسه ترک کردنش ، کل زندگیش ب فلاکت گذرونده ایراد نداشته ، حالا رفته تو شرکت بازاریابی شبکه ای دیگه نابود شد زندگیش ؟ مملکتی داریم ک وقتی خود طرف هر غلطی بکنه ایراد نداره اما اگه دیگران ی کاری بکنن کلی ایراد و مشکله . هم تنها راهه تغییر زندگیش همون بازاریابی شبکه ای بود ک اونم لیاقتشو نداشت ، جهان سومی واسه ماها کمه ، جهان دهمی هستیم کمه کمش ، ی عده ادم ابلهه دیگه هم گ چیزی از نتورک نمیدونن میان واسه مطرح کردن خودشون ک بگن اره مارو هم ادم حساب کنین میان دوتا پیام منفی مینویسن ک لایک بگیرن . من خودم شرکت ب… نیستم اما برین توروخدا دوکلاس درمورد نتورک بشینین اینقد شعر نگین واسه مطرح شدن ، ماشاللله تو هر زمینه ای ما ایرانیا استادیم ، چیزی ک در مورد سوادشو نداریم همش در حال اظهار نظریم

    1
    2
  39. دروغه ، یکی نمیتونه کاری کنه و معتاده چه ربطی به فروش مستقیم و خدماتی که هزینهای مردم رو کم میکنه دارید، برید بورس رو درست کنید که مال و اموال مردم رو خوردید

    1
    1
  40. دوست عزیزی که این مطالبو مینویسی یکم روی سواد و اطلاعاتت کار کن بازاریابی شبکه ای با هرمی متفاوته‌.هرمی توی ایران اجازه فعالیت نداره اصلا ولی بازاریابی میتونه دفتر بزنه حتی.
    و اینکه جالبه چرا از تجربه های خوب نمینویسین هزاران آدم و سیستم شبکه موفق کرده.
    وقتی میخواین مارو از کصافط کاریای دولت دور کنین خواهشا راجب جیزی که نمیدونین نظر ندید.

    1
    1
  41. چرا گفته مشورت نکن به حرفش گوش دادی اما گفته زحمت بکش و مواد نکش گوش نکردی،بریزید واس خودتون

  42. واقعاشخص من حالم ازشرکت های هرمی بهم میخوره چون تامیتونن دورغ تحویل مردم میدن من خودمودخترعمه ام به اجبارواردشرکت کرداونقدربهم توی کارفشاراوردن که بشدت عصبی شدم انقدرعصبی شدم که مادرم گفت نمیخوام توی همچین شرکتی کارکنی شرکتی که اینقدرفشاربیاره وتوچندماه باعث بشه عصبی بشه رونمیخوام ولی تاالان هرچی بهشون میگم نمیخوام کارکنم وگروه رولف میدم بازم منوبرمیگردونن ومیگن صبرکن واقعادیگه کاسه صبرم لبریزشده من اصلافکرنمیکردم که شرکت محصولات ارایشی نفیس بااینهمه معروفیت اینجوری باشه ازتون خواهش میکنم خودتون روگرفتاراین کارانکنیدکلی زمان برهست وبدون بازده

  43. ، تو چی میزنی که منتشر کردی ؟
    من دوسال تو شرکت ب.گ کار کردم دو میلیون چیه نزدیک پانزده میلیون هم خرید زدم (تو کل مدت کارم) ، منم دایره ارتباطات کوچکی داشتم و از غریبه پرزنت برگزار کردم ، بعد از هفتاد تا نه که شنیدم یه بله زندگیم رو عوض کرد و تیمم شکل گرفت ، تو این مدت حالم گرفته شد اما معتاد نشدم .
    پس ببین اون خودش خاریده وگرنه آدم عاقل دنبال این داستان نمیره

    2
    3
  44. چرا یه مطلبی که نمیدونید و اطلاعات ندارید رو در موردش نظر میدی؟ از همون اول بازاریابی شبکه ای رو با هرمی قاطی کردی
    نکنید این کار رو
    یه عده رو گمراه میکنید.
    همهچی قانونی هست
    البته شرکتهای غیر قانونی هم هستن
    این کار هم تو دنیا هم تو ایران رشته دانشگاهی داره

  45. سلام دوست عزیز اتفاقا شرکت ب به تموم تعهداتش عمل کرده و میکنه اولا اگه به کاری که مشغولی اعتقاد نداری شروع نکن دوما مبلغ حق اشتراکی که پرداخت کردی برو دفتر کاریت از تمام خدماتی که ثبت شده استفاده کن و تبلیغ غلط نکن اگه بری پیش معرفت بهت اصولی کارو آموزش ببین اوکی

  46. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم واقعا تمام بدبختی های بشر زیر شر شرکت های بازاریابی شبکه ایه طرف ۵۰ سالشه نشده و شیشه زده هم تقصیر بازاریابی شبکه ایه بنده خدا معرفش از سر دلسوزی میخواسته بیاردش به سود برسوندش این فکر کرده سه ماهه خونه میخره که البته این متن یه آموزش خوب برای همه نتورکرای ایران داشت اگه دیدید یه نفر زمین خورده رو دستش رو نگیرید چون اون با خودش بسته که هیچی نشه و تمام ناکامی های قبل و بعدش رو بریزه به پای شما من که این جور آدما رو تو تیمم راه نمیدم ، این تجارت خیلی با ارزش تر از اونیه که یه عده درب و داغون بخوان بیان توش و بعدش بیان با یه غصه غمگین مظلوم نمایی کنن قربونش برم مملکت ما هم جون میده واسه مظلوم نمایی

    2
    3
  47. اولا اشتباه کردن کسی ک معتاده رو دعوت کردن درثانی شما دوماه کارکردی بادوماه توقع داری پول دربیاری؟دروغ نگفتن ب درآمد حتی بالای۲۰۰تومن میرسی اما بعدنهایت۴سال نه دوماه…من ۶ماه دارم کارمیکنم درآمدم رسیده تازه به۲۰تومن…پرستارم هستم…شغل دیگه ای هم دارم ۲۰تومن واسم پول نیس واسه بیشتر دارم تلاش میکنم اما دهنمم داره سرویس میشه ولی پول میده نه یکی دوماهه…شما بالاسری خوبی نداشتی متاسفانه…و صبورنبودی هرچند توموقعیت خوبی هم دعوتتون نکردن…اما ب پول میرسیدی اگ صبرمیکردی من واقعارسیدم و هنوزم میرسم

    1
    4
  48. بازاریابی شبکه ای بهترین نوع کلاهبرداری هست سابقه کار دارم من زود بیرون اومدم پسر عمم ده سال عمرش گذاشت کلی وام برداشت خرید زد کلی زیر مجموعه آخرش با کله رفت زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا