خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد معاون وزارت اطلاعات از عملکرد فلاحیان

خاطرات هاشمی (۳۴)

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

دوشنبه 22 دى 1376 | 13 رمضان 1418 | 12 ژانويه 1998

تا ساعت هفت و نیم گزارش‌ها را خواندم. در روزنامه‌هاى امروز، به‏ خصوص در روزنامه‌هاى كيهان، رسالت، قدس و جمهورى اسلامى، انتقادات شديدى به آقاى خاتمى به خاطر مصاحبه با سی‏‌ان‏‌ان شده است. روزنامه‌هاى چپ هم حمايت كرده‌اند. رسانه‌هاى غربى هم عموماً به نفع آقاى خاتمى ‏كار مى‌كنند. مقامات آمريكایى هم دوپهلو صحبت و از موضع بى‏ نيازى برخورد مى‌كنند.

سه‌شنبه 23 دى 1376

آقاى معلمى، نماينده جويبار آمد. گفت، سال گذشته من در جواب سئوال ايشان، براى آينده كشور پس از اداره مسئوليت خودم نگران نيستم، ولى امروز به شدت احساس مشكل و كجروى مى‌شود. گفتم، فعلاً كمى جاى نگرانى هست، ولى اميد است حل شود.

آقاى حميد‌زاده، نماينده سابق مجلس كه توسط دادگاه ويژه روحانیت، بازداشت و خلع لباس شده در سال‌هايي كه من در مجلس بودم، تظلم و استمداد براى تجديد حيثيت مى‌نمود. از رفتار تند اطلاعات با ايشان گله شديد دارد و براى فعال شدن استمداد كرد. گفت، علت اصلى تعقيب ايشان، سخنرانى او در زرند كرمان، بعد از عتاب امام به آيت‌الله خامنه‌اى در زمان رياست‏‌جمهورى ايشان بود؛ بعداً رهبرى از ايشان گذشته‌اند.

اخوى محمد، معاون اجرایی رییس‌‏جمهور آمد. وضع دولت و مشكلات و اختلاف نظرى كه بعد از مصاحبه آقاى خاتمى پيش ‏آمده را گفت و در مورد حمايت از آقاى خاتمى در مقابل اهانت‌ها و انتقادات مشورت كرد. گفت، بين اعضای كارگزاران، در اين جهت توافق نيست. از مشكل كمبود بودجه گفت و مشكل دانشگاه‌ها كه دكتر معين وزیر فرهنگ و آموزش عالی هم پس از يأس از به ‏دست ‏آوردن حمايت اعتبارى بيشتر، گفته است ‏که استعفا خواهد داد.

در روزنامه‌هاى امروز هم انتقادات عليه ریيس‌‏جمهور و دفاع و حمايت‌ها ادامه يافته و پاى علما هم به ميان آمده است؛ آقاى استادى، مدير حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسين، در مخالفت و آقاى حسين نورى همدانی در موافقت. ديشب و امروز برف سنگينى باريده‏ كه در اكثر نقاط كشور، هنوز هم ادامه دارد. دولت آمريكا هم موضع سخت‌ترى در مورد ايران ‏گرفته است.

چهارشنبه 24 دى 1376

آقاى عبدالله رضایى، ریيس يكى از شعبه‌هاى ديوان عالى كشور آمد. از هم دوره‌اى‌هاى زمان تحصيل طلبگى و اهل دليجان است. در آن زمان، بر سر نزاعى كه آقاى الهى با آقاى ربانى املشى داشت، دوستى‌مان آسيب ديده؛ آقاى ربانى را شبانه در مسير منزل كتك زده بودند. مقدارى راجع به سوابق و وضع كار و زندگي‏‌اش صحبت‎كرديم. بعد از انقلاب، يكديگر را نديده بوديم. پسرش را به خاطر پرونده‌اى محكوم ‏كرده‌اند. معتقد است، به خاطر درگيرى كه با دادستان دادگاه ويژه روحانيت داشته، برخلاف حق محكوم شده است؛ استمداد كرد. با آقاى شیخ یوسف صانعى، خيلى رفيق است. او هم كمكى نكرده است.

آقاى امير تهرانى، معاون جديد پارلماني وزارت اطلاعات، براى تحويل بولتن‌هاى ويژه آمد. از نحوه كار آقاى فلاحيان انتقاد كرد و مواردي از تهمت‌های مربوط به برادران و فاميل و دامادش را گفت كه در حد ادعاست و سرگذشت كار و عملكرد خودش را توضيح داد. راجع به وضع جارى و سياست‌هاى ‏كلى، نظر خواست.

آقاى ناطق نوری، رییس مجلس گفت، امروز در مجلس از نمايندگان، براى حمايت و تأييد مصاحبه امضا جمع مى‌كرده‌اند كه گويا متوقف شده است. افطار میهمان من بودند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 76

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا