خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیباکلام: عارف بیاید 5 درصد هم رای ندارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: در انتخابات اسفندماه سرلیست تهران اندازه 10 درصد رای عارف در سال 92 را به دست نیاورد و اگر عارف -به هر شکلی چه انفرادی چه از طرف اصلاح طلبان- در انتخابات 1400 شرکت کند 5 درصد هم رای نخواهد آورد.

صادق زیباکلام درباره‌ی حضو محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری 1400 و آینده سیاسی او و جبهه اصلاح طلبان و احتمال حمایت اصلاح طلبان از او در گفتگو با انصاف نیوز می‌گوید: « پبارها و بارها به اصلاح ­طلبان گفته و نوشته‌ام که موضوع، انتخابات نیست! اگر اصلاح­ طلبان بدون برنامه­‌ریزی، ارزیابی و جمع­‌بندی از وضعیت جامعه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت کنند، مختصر اعتباری که برایشان مانده هم از دست می‌رود. آقای عارف در انتخابات سال 94 سر لیست اصلاح طلبان بود و یک و نیم میلیون رای آورد. 4 سال بعد، سر لیست اصلاح ­طلبان درتهران، 80 هزار رای هم نیاورد. چرا اصلاح ­طلبان نمی‌خواهند این را ببینند؟ اگر ده درصد آنهایی که طرفدار اصلاح­ طلبان بودند، پای صندوق می‌رفتند، حداقل باید 150 هزار رای می­‌آوردند. این اتفاق نیافتاد. یعنی بالای نود درصد پایگاه اجتماعی خود را در تهران، رشت، تبریز، اصفهان، مشهد و همه جا  نیز از دست داده‌اند. اما نمی‌دانم چرا این موضوع را نمی‌بینند. به جای اینکه به این بپردازند که ما چرا انقدر سقوط کرده­‌ایم، می‌گویند استخاره خوب آمد و اصلاح ­طلبان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند.»

او همچنین افزود: «مقدم بر هر تصمیمی، آنها باید نقاط قوت و ضعفشان را ارزیابی کنند. این نکته را پیدا کنند که ما چرا بیش از نود درصد پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌­ایم. دقیقا مثل اصولگراها که مسئولیت‌ها را هم در اختیار دارند و به هیچ وجه نمی‌خواهند در سیاست‌­ها و نظر مردم نسبت به خودشان ارزیابی کنند، اصلاح طلبان هم در این جهت هیچ حرکت و تلاشی انجام نمی‌دهند. چرا  آنها از خود انتقاد نمی‌کنند تا ببینند اشتباهشان کجا بوده است. الان این مسئله است، نه اینکه آقای عارف بیاید یا نیاید.»

او درپایان درباره حضور عارف چه به صورت فردی یا با حمایت اصلاح‌طلبان هم می‌گوید: «او چه انفرادی و چه از طرف اصلاح ­طلبان و با هر حالتی شرکت کند هیچ فرقی ندارد. 5 درصد هم به ایشان رای نخواهند داد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا اظهار نظر خوبی است بهتراست اصلاح طلبان این دوره استراحت کامل نموده امور کشور را از کوچکترین واحد اداری کشور از دهداری تا ریاست جمهوری را به اقتدار گرایان سپرده تا حاکمیت یکدست ایجاد شود. بنده که به غیر از سه انتخابات اول انقلاب بقیه انتخابات ها داشتم و برای خود تکلیف شرعی می دانستم ولی از انتخابات گذشته تکلیف شرعی دانستم دیگر شرکت ننمایم.

    1
    1
  2. هیچکس رای نخواهد آورد چون مردم دیده اند که تصمیم با جمهور مردم نیست و از جای دیگری است فرقی نمی کند کی رییس جمهور شود

    2
    1
  3. آقای زیباکلام ، آدم بزدل و ترسو جایی در سیاست ندارد . آقای عارف حتی ۱ درصد هم رای نمی آورد ! اصلاح‌طلبان گند زدند ، عارف سوپر گند زده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا