خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزارت خارجه ایران: همه طرف‌های یمن به نزاع پایان دهند

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به جنگ یمن گفت: جمهوری اسلامی با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه و جنگ طلبانه متجاوزان و تاکید بر راه حل سیاسی، بار دیگر  از همه طرف‌ها می‌خواهد با بازگشت به گفت‌وگوی سیاسی، به نزاع بی فایده پایان دهند.

به گزارش فارس،  خطیب زاده با ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه روز گذشته در فرودگاه عدن در یمن اظهار داشت: ادامه تجاوز و اشغالگری خارجی در خاک یمن، عامل اصلی بی ثباتی، عدم استقرار نظم و قانون شده و تمامیت ارضی یمن را به خطر انداخته است.

* محکومیت اقدامات تجاوزکارانه و جنگ طلبانه متجاوزان

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این نوع اقدامات خشونت آمیز و کشتار غیرنظامیان نتیجه دیدگاه متجاوزان و اشغالگران یمن است که به نام ائتلاف خودساخته، سراسر یمن را به ویرانی کشاندند و با دیدگاه جنگ طلبانه و تجزیه طلبانه باعث تداوم فجیع ترین بحران انسانی در یمن شده‌اند.

خطیب زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه و جنگ طلبانه متجاوزان و تاکید بر راه حل سیاسی، بار دیگر  از همه طرف‌ها می‌خواهد با بازگشت به گفت‌وگوی سیاسی، به نزاع بی فایده پایان دهند.

به گزارش فارس، دیروز (چهارشنبه) یازدهم دی ماه (۳۰ دسامبر) همزمان با ورود وزرای دولت مستعفی – که برای تشکیل دولت ائتلافی جدید با متحدان امارات معرفی شده بودند- به فرودگاه عدن، انفجاری مهیب در این فرودگاه رخ داد و وزارت بهداشت دولت مستعفی تعداد تلفات این انفجار را حدود ۲۵ کشته و ۱۱۰ مجروح اعلام کرد.

شبکه «تی‌آر‌تی» به نقل از «عادل المسنی» پژوهشگر سیاسی، ضمن اشاره ضمنی به این موضوع که احتمالا شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات این اقدام را انجام داده‌اند، نوشت: «شبه‌نظامیانی که مورد حمایت امارات هستند، می‌خواهند توافق ریاض را از بین ببرند و به نظر می‌رسد که آنها قصد خروج از عدن را ندارند»

استاندار عدن هم در اظهاراتی دلیل انفجارهای روز گذشته در فرودگاه عدن را تسویه حساب بین اشغالگران سعودی و اماراتی و مزدورانشان دانست.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای سیاسی انصارالله در واکنش به این موضوع در توئیتر خود نوشت: یک کشور، توافق را منعقد می‌کند و کشوری دیگر خواستار به شکست کشاندن آن است.

وزارت خارجه قطر و همچنین پاکستان نیز در بیانیه‌ها‌یی جداگانه وقوع انفجار در فرودگاه عدن را محکوم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا