خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخی به مطالب عبدالله ناصری و حسین باستانی درباره قتل‌های زنجیره‌ای

حسین قاسمی، پژوهشگر تاریخ در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

‏۱-در ماههای اخیر توسط برخی چهره های سیاسی و رسانه ای درباره پرونده قتلهای زنجیره ای مطالبی مطرح شده که کذب می باشد. در این رشته توییت بخشی از مطالب عبدالله ناصری ‌و حسین باستانی را بررسی می کنم.

‏۲-عبدالله ناصری مدیرعامل ایرنا در دولت خاتمی و از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و… در گفتگو با انصاف نیوز مدعی شد نیازی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در جریان پرونده قتلهای زنجیره ای با عوض کردن دو سه نفر از بازپرس ها و دادیاران پرونده، انحراف ایجاد کرد. [لینک]

‏۳-ادعای ناصری کذب است.بازپرس و دادیار، قاضی هستند ‌و عزل و نصب قضات از اختیارات رییس قوه ثانیا تا زمانی که پرونده زیر نظر نیازی بوده، به دلیل اهمیت پرونده به بازپرسی ارجاع نشد و دادستان شخصا پیگیری میکرد. لذا دادیار یا بازپرسی وجود نداشته که بخواهد تغییر کند. مطلب از اساس خلاف است.

‏۴-ناصری مدعی شده جواد ازاده قبل از قتلها به دستور خاتمی از وزارت اخراج و به سپاه رفت. این هم نشان بی اطلاعی ایشان است. ازاده در دولت خاتمی مدتی معاون امنیت و پس از آن معاون بررسی های استراتژیک و برنامه و بودجه می شود. پس از تودیع از این معاونت به پرونده قتلها وارد می شود.

‏۵-ناصری مدعی شده ازاده سربازجو پرونده قتلها بوده است. این هم کذب است. تحقیق و رسیدگی به پرونده از دیماه ۷۷ در سازمان قضایی شروع شده است، در صورتی که جواد ازاده بعد از چهار ماه یعنی اواخر فروردین ۷۸ به پرونده پیوسته است.

‏۶-ناصری میگوید:بعدا هم پرونده را کاملا از دست دولت بیرون آوردند و به دست سازمان قضایی افتاد. پرونده با نظر دولت به سازمان قضایی فرستاده شد. ربیعی علت این کار را قاطعیت و سلامت نیازی ذکر می کند.

‏۷-ثانیا پیگیری ها با هماهنگی رئیس جمهور انجام می شد و مدیر گروه بازجویی مورد اعتماد کامل خاتمی بوده و مستقیم به او گزارش می داده است. خاتمی و مشاوران اطلاعاتی او در پرونده قتلهای زنجیره ای، سه بار اقدام به تشکیل تیم اطلاعاتی- قضایی نمودند.

‏۸-در مرحله اول در شرایطی که قاتلین و طراحان پشت صحنه هنوز شناسائی نشده بودند، خاتمی کمیته ویژه تحقیق در باره قتلها را تشکیل داد. تیم سه نفره متشکل از آقایان یونسی ریاست وقت سازمان قضایی، ربیعی مشاور اطلاعاتی رئیس جمهور و حمید سرمدی معاونت وقت امنیت وزارت اطلاعات.

‏۹-یکی از مسولین قضایی پرونده در این خصوص می گوید  از آیت الله یزدی پرسیدم انتخاب آقای یونسی با هماهنگی شما بوده، گفت نه. یعنی تعیین گروه تحقیق توسط خاتمی با عضویت عنصر قضایی بدون هماهنگی با رییس ق.ق انجام شده است.

‏۱۰-خاتمی کاملاً در جریان پرونده بودند و مرتب (حداقل هفته ای یک جلسه) محمد نیازی به ایشان گزارش می داد. و بعد هم بصورت مکرر سرتیم بازجویی مستقیما به خاتمی گزارش پرونده را می داد. نتیجه تحقیقات، به صورت مکتوب هم به ایشان گزارش می شد و نظرات خود را به صورت کتبی، ارائه می کرد.

‏۱۱-مرحله دوم دخالت آقای خاتمی و مشاوران اطلاعاتی ایشان در تعیین گروه بازخوانی پرونده بوده است.

‏۱۲-مر حله سوم دخالت خاتمی، انتخاب تیم سوم بازجویی به سرپرستی حمید سرمدی بود که با اصرار و نظر خاتمی و شاهرودی انتخاب شدند. دخالت خاتمی در حدی بود که او صورت جلسه ای با خط خود نوشت و با رییس قوه قضائیه هر ۲ امضا کردند که قاضی پرونده و بازجویان عوض شوند! امری بی سابقه.

‏۱۳-حمید سرمدی سرپرست تیم دوم بازجویی همان کسی بود که در زمان معاونت امنیت ایشان، جانشین ایشان و عالیخانی و تعدادی از مدیران و پرسنل او، قتلها را انجام دادند. در بهترین حالت چنین فردی صلاحیت لازم را ندارد.

‏۱۴-حسین باستانی از دیگر افرادی است که مطالب کذبی تولید کرده. باستانی مدعی شده وقتی جواد آزاده دستگیر شد در بازجویی اعتراف کرد: وقتی آقا گفتند شما حتم بدونید که این‌ها عوامل بیگانه‌اند، این وظیفه سازمانی شرعی و قانونی من را مشخص می‌کرد که این‌ها را آن‌قدر بزنم تا اعتراف کنند.

‏۱۵-باستانی بدون کوچکترین سندی ادعای خود را مطرح کرده. چندنکته در رد این ادعا: در همان ایام برخی چنین جوسازی هایی می نمودند، رهبری برای نیازی رییس سازمان قضایی پیغام فرستادند که من تحلیل خودم را گفته‌ام به آقایان (بازجوها) بگویید دنبال تحلیل من نباشند و کار خودشان را انجام دهند.

‏۱۶- علت بازداشت ۴۷ روزه جوادآزاده انتشار جزوه ۸۰ صفحه ای بود. بازپرس مربوطه در سازمان قضایی فقط درباره انتشار این جزوه و نسخه های آن و محل نگهداری آن در حد چند صفحه از ایشان بازجویی نموده است.اصلا چنین مطالبی دربازجویی ها وجود ندارد.

‏۱۷- هم چنین در گفتگویی که با بازپرس پرونده جواد ازاده داشتم ادعاهای حسین باستانی را تکذیب و داستان سرایی خواند.

‏۱۸- جواد ازاده هم می گوید:۴۷روز بازداشت بودم، دلیل بازداشت هم جزوه ۸۰ صفحه ای بود.دو جلسه با بازپرس بود. نه بازپرس درباره چنین مطلبی من را بازجویی کرد، نه من چنین چیزی نوشتم .مطلب حسین باستانی صد در صد دروغ است.

کدهای آشنا از پرونده قتل‌ های زنجیره‌ ای

بازجویی‌های انحرافی، از همسر سعید امامی تا نیلوفر بیانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چرا اصلا کشته شدند برادر ارزشی و جوان مومن انقلابی ؟! فرضا همه حرفهای شما درست و حرفهای ناصری و باستانی غلط. ترور چرا ؟! ترور حجاریان چرا ؟! تهدید به استخر فرح چرا ؟!

    5
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا