خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: دشمن منتظر انتقامی سخت باشد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن منتظر انتقامی سخت باشد. آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌هایی بوده است اما منتظر انتقام اصلی باشند. زمان و مکان آن را جبهه مقاومت مشخص خواهد کرد و دشمن بداند زندگی از این پس برایش سخت خواهد بود. اخراج دشمنان از منطقه و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های این انتقام سخت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی در نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه به تعبیر رهبری، مکتب سلیمانی باید برای مردم تبیین شود، اظهار کرد: اولین شاخصه این مکتب، اخلاص شهید سلیمانی بود که برای خدا حرکت و برای خدا جهاد می‌کرد و همه وجودش در خدمت خدا بود.

وی افزود: دومین شاخصه این مکتب نیز بصیرت شهید سلیمانی بود. کسی که از بصیرت بهره‌مند است دوست را می‌شناسد و دشمن و ترفندهایش را هم مورد شناسایی قرار می‌دهد. کسی که بصیرت دارد، ذلیل و خوار نمی‌شود و دشمن نمی‌تواند بر او مسلط شود.

رییسی با بیان اینکه در تمام زندگی سیاسی شهید سلیمانی بصیرت موج می‌زند، تصریح کرد: سومین شاخصه مکتب سلیمانی ولایتمداری او بود. کسانی هستند که ولایت‌شعارند و کسانی هم ولایتمدارند. اگر در مسیر ولایت آنچه ولی گفت نصب‌العین قرار دادیم یعنی ولایتمداریم. ولایتمداری یعنی مرد میدان و خطر بودن. وصیتنامه شهید سلیمانی یک ولایت‌نامه است.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مردمی‌بودن از دیگر شاخصه‌های مکتب سلیمانی است، اظهار کرد: نگاه او به مردم از نوع نگاه تشریفاتی که برخی سیاسیون دارند، نیست. او واقعاً مردم را دوست داشت. او یک چهره انقلابی بود که انقلابی فکر می‌کرد و انقلابی عمل می‌کرد. در مسیر او هیچ مانعی بر سر راهش توقف ایجاد نمی‌کرد و منطقش، «ما می‌توانیم» بود تا در برابر همه ابرقدرت‌ها بایستیم و از میدان سربلند بیرون آییم.

وی یادآور شد: رمز موفقیت همه ائمه ما نیز ظرفیت صبر و شکیبایی داشتن در برابر سختی‌هاست. شهید سلیمانی ظرفیت بالایی داشت و در برابر گناه همه خناسان عالم و شیطنت‌های اسکتبار جهانی «نه» می‌گفت.

رییسی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست اسلام وارونه یعنی اسلام داعش را به دنیا معرفی کند، اما نتوانست، تاکید کرد: دشمن نتوانست اما خون شهید سلیمانی و همرزمانش بیداری در منطقه ایجاد کرد و این هرگز از بین نمی‌رود. بله، ممکن است دشمن یکسری دست‌نشانده را در برخی کشورها به سمت رژیم صهیونیستی بکشاند اما این بیداری پایدار است، هرچند دشمن بتواند حکومتی را هم عوض کند.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه ایدئولوژی مقاومت، دستگاه استکبار را برهم ریخته است، گفت: ترور حاج قاسم نشان می‌دهد که آنان به استیصال و بیچارگی رسیده‌اند. این یعنی استیصال دشمن در منطقه نه قدرت او. این حاج قاسم سلیمانی بود که در منطقه تولید قدرت کرد و این قدرت هرگز نباید رو به سردی بگذارد.

وی افزود: از دیگر شاخصه‌های مکتب سلیمانی دعا و تضرع و توسل بود. بدانیم که دعا و مناجات که رهبری همواره به آن تاکید دارند، در رفتار و سلوک شهید سلیمانی جلوه‌گر بود.

رییسی اظهار کرد: دشمنان با ترور قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تصور می‌کردند مقاومت را سرد می‌سازند و آن را سست می‌کنند اما امروز بیش از هر زمانی باور مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان در میان مردم منطقه وجود دارد.

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به ضرورت انتقام‌گیری از مسببان ترور شهید سلیمانی، تصریح کرد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمن منتظر انتقامی سخت باشد. آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌هایی بوده است اما منتظر انتقام اصلی باشند. زمان و مکان آن را جبهه مقاومت مشخص خواهد کرد و دشمن بداند زندگی از این پس برایش سخت خواهد بود. اخراج دشمنان از منطقه و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های این انتقام سخت خواهد بود.

وی در پایان افزود: دشمن تصور نکند که اگر کسی در قامت رییس جمهوری آمریکا آمر این جنایت بود دیگر در یک حاشیه امن قرار خواهد داشت. هرگز اینطور نیست و آمران و عاملان این جنایت در هیچ‌جای دنیا امنیت نخواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقای قاضی القضات
    ایادر حال حاضر و در شرایط پیچیده منطقه این سخنان صحیح است, که امران شهادت سلیمانی(امثال, ریس جمهورامریکا و…)در امریکا و جهان در حاشیه امن قرار ندارند? حتی اگر این سخنان تبلیغات باشد .(که متاسفانه اکثرا سخنان شنیده شده از ایران جنبه تبلیغات داخلی دارد)
    دولت و ملت امریکا چه عکس العملی نشان خواهندداد?
    این سخنان با منافع ملی ایران در تضاد نیست?
    و…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا