خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تابش: بنياد فارابى نماينده مرجعيت فرهنگى در سينما است

مراسم تکریم و معارفه معاونان بنیاد سینمایی فارابی با حضور مدیرعامل، قائم مقام، معاونان و مدیران این بنیاد در سالن اجتماعات زنده یاد علی حاتمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در این مراسم با تاکید بر اینکه در دوره جدید شاهد تغییراتی در رویکرد و عملکردهای بنیاد سینمایی فارابی خواهيم بود افزود: در چند ماه گذشته برنامه راهبردى بنياد براى دوره جديد تدوين شد و بى‌ترديد اجراى آن با همدلی و تلاش مدیران بخش‌های مختلف ممكن خواهد بود.

تابش در ادامه گفت: بنیاد سینمایی فارابی در رویکرد جدید خود توجه ویژه به مواردی چون تقویت فيلمنامه، تقويت سینمای کودک، تقويت و توسعه توليد مشترك، حمايت از استعدادهاى جوان و خلاق سينما، جذابیت فیلم‌های سینمایی، تنوع ژانرها، توسعه محتواى تصويرى و سينمايى در فضاى مجازى و توجه به مخاطب فیلم‌های ایرانى خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه همواره تامین بودجه برای سینمای ایران یکی از دغدغه‌های مديران سینمایی، در کنار دغدغه‌های فرهنگی در حوزه نظارتی و حمایت بوده است، گفت: در بنیاد فارابی بخشی زیر نظر مدیرعامل با عنوان «تامین منابع و سرمایه‌گذاری» تشکیل خواهد شد که مسئولیت ساماندهی مناسب برای جذب سرمایه‌های بالقوه موجود در صنایع و موسسات و شركت‌هاى غیر سینمایی، بانك‌ها و صندوق‌هاى مالى و…، جهت تولید فیلم را خواهد داشت.

علیرضا تابش در ادامه اين مراسم با تاکید بر اینکه کار در حوزه فرهنگ توأمان شيرين و سخت بوده و فراز و فرودهاى خود را دارد، گفت: امروز از زحمات دو همکار عزیز آقايان پيماندار و احمديان که از سرمایه‌های مدیریت سينما هستند تقدير مى‌کنیم و ياران و همكاران جديد بنياد نيز معرفى خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دوره مسئولیت «مهدی پیماندار» خزانه‌دار سابق از دوره‌های پركار و تلاش بنیاد بوده و محدوديت‌هاى زیادی به این بنیاد تحمیل شد، گفت: در این دوره کارهای مهم و بزرگی صورت گرفت که داشتن صراحت با اهالی سینما از مهمترین آنها بود. در این دوره تصمیم گرفته شد تا با سینماگران با صراحت و صداقت گفت‌وگو شود و حساب‌هاى مالى تهيه كنندگان سينما شفاف سازی شده و پرونده‌هاى راكد و بلاتكليف را تعیین تکلیف کنیم. خوشبختانه در این حوزه گام‌هاى موفق برداشته شد و توانستیم این امر مهم را عملیاتی کنیم. برای «مهدی پیماندار» در مسئولیت جدیدی که در مؤسسه سینما شهر به خزانه دار بر عهده گرفته‌اند آرزوی موفقیت دارم.

تابش گفت: از دیگر کارهای مهمی که در این دوره انجام شد می‌توان به تعیین تکلیف و برون سپارى تجهيزات پشتیبانی تولید اشاره کرد که این امر اتفاق نمی‌افتاد مگر با تدبير «مهدی پیماندار» و زحمات دلسوزانه «محسن شمس».

وی با تاکید بر اینکه در دوره مسئوليت «مسعود احمدیان» به عنوان معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد نیز با توجه به  انتظارات بسیاری که از سوی هیات امناء، هیأت عامل و شرایط سینما در حوزه فرهنگ و اندیشه وجود داشت کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند، گفت: آقاى احمديان با دلسوزی و اخلاص در دوره سه ساله با من همکاری داشت و یکی از شاخص‌ترین اموری که در دوره مسئولیت او انجام شد رویکرد تعاملى بنیاد با جوانان فيلمساز و علاقه‌مند به سینما بود که خوشبختانه فیلمسازان اول و دوم سینما موفق شدند با حمايت و همفکری بنياد، فرصت تولید آثار خوبى را پيدا کنند. وی براى «مسعود احمدیان» در سمت جدید به عنوان «مشاور مدیرعامل» آرزوى موفقيت كرد.

تابش در ادامه، حضور «حبیب ایل بیگی» در بنیاد را در سمت قائم مقام مديرعامل مغتنم شمرد و گفت: حضور وی با توجه به سوابقش در سينما و بنياد فارابى و تجربیات و خدماتی که انجام داده‌ باعث پیشرفت کار و پيگيرى برنامه‌هاى جديد بنیاد فارابی خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد همچنین به سوابق و خصوصیات دکتر مغنیان از جمله مسئولیت پذیری و ارایه راهکارهای سازنده اشاره کرد و گفت: امیدوارم با توشه و توانی که ایشان به لحاظ علمی، تخصصی و تجربی دارد، در حوزه خزانه داری و حوزه مالی بنیاد، به روز رسانى و سازماندهی لازم را انجام دهد.

تابش در ادامه به سوابق دکتر مسعود نقاش‌زاده اشاره کرد و گفت: حضور ایشان در فارابى مغتنم است و با همت وى برنامه‌هاى متنوعى در معاونت فرهنگى و پژوهشى بنياد آغاز خواهد شد، خوشبختانه در آقاى نقاش‌زاده عظم و اراده قوی وی برای خدمت به سینمای ایران را ديدم.

وی با اشاره به اينكه برای ارتقای سينما در دهه چهارم انقلاب نیازمند تغییر گفتمان آن هستیم، گفت: بر اين باوريم كه بنياد سينمايى فارابى نماينده «مرجعیت فرهنگی» در سینمای کشور است و  این امر مهم و دیگر برنامه‌های مورد نظر جز با تلاش مضاعف شما و همکاران معاونت فرهنگی به نتیجه خواهد رسید.

وی در خصوص دکتر مجید قادری به سمت مدير مالى بنياد گفت: وی ضمن این که در رشته تخصصی امور مالی تبحر خاصی دارد، در مدیریت‌های مختلف در موسسات و شرکت‌ها نیز کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته. امیدارم با حضور ایشان در كنار دکتر مغنیان بتوانیم برنامه‌هایی که در چند سال گذشته آغاز کردیم به درستی ساماندهی و ادامه دهیم و شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم با همیاری و همدلی همکاران، بنیاد سینمایی فارابی همچنان بتواند ضمن حمایت از سینمای کشور باری از روی دوش سینماگران برداشته و خدمات ارزشمندتری برای سینمای کشور ارائه كند.

«حبیب ایل بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل بنیاد برای حضورشان در بنیاد و ابراز خرسندی از این حضور گفت: با  توجه به نگاهی که مسئولین وزارت ارشاد از جمله وزیر محترم و رئیس سازمان سینمایی نسبت به بنیاد فارابی دارند زمینه‌های تقويت، شکوفایی و حضور موثرتر این بنیاد در سینمای ایران فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به برخى محدوديت‌هايی که در چند سال گذشته نسبت به بنیاد فارابى صورت گرفته و در چنین شرایطی از انجام وظایف خود در قبال سينما، کوتاهی نکرده است و برعکس حمایت حداکثری خود را از سینمای حرفه‌ای کشور انجام ‌داد، گفت: شایستگی‌های بنیاد بیش از این بوده و هيات عامل جدید بنياد تلاش خواهد کرد تا دوباره فارابى در اوج قرار گیرد.
ایل بیگی ادامه داد با وجود همکاران دلسوز در بنیاد سینمایی فارابی تلاش خواهیم کرد تا برای احقاق حقوق این بنیاد و همچنین پیشرفت سینمای نجيب و ارزشمند ایران تمام توان خود را به کار بندیم.

وی به همکاری خود با «مهدی پیماندار» در انجمن سینمای جوان اشاره کرد و گفت: با حضور وی در انجمن، بعد از سال‌ها امید به آینده و تشویق به تولید فیلم برای جوانان این کشور زنده شد. امیدوارم در مسئولیت جدید خود در موسسه سینما شهر نیز موفق باشند.

ایل بیگی همچنین از ادامه همکاری با «مسعود احمدیان» به عنوان مشاور مدیرعامل در بنیاد اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در باز تعریف نقش بنیاد سینمایی فارابی در سینمای کشور بتوانیم از تجربیات شما استفاده کنیم.

مهدی پیماندار خزانه دار سابق نیز در این جلسه ضمن اشاره به شعر حافظ با مضمون «آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است /  با دوستان مروت ، با دشمنان مدارا – در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند/  گر تو نمی پسندی تغییر کن قضا را» گفت: از اینکه در مدت دوسال و اندی که در کنار همکاران بنیاد سینمایی فارابی بودم به خود می بالم.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر مغنیان در حوزه خزانه داری، برای هیات عامل، مدیران و کارکنان بنیاد آرزوی موفقیت کرد

در ادامه «دکتر مجید مغنیان» از محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر اعتمادی که به وی داشتند تقدير كرد و با ذکر اینکه انسان پرسشگر بوده و همیشه در ذهن خود سوالاتی را مطرح کرده و به دنبال پاسخ دادن به این پرسش‌ها است، گفت: همیشه باید این حس کنجکاوی را در خود پرورش دهیم و تلاش کنیم همیشه در برابر اتفاقاتی که رخ می‌دهد با کلماتی مثل چرا، چگونه و به چه علت پرسشگر باشیم.

وی ادامه داد: اگر این پرسشگری را انسان در نهاد خود بتواند تقویت کند قطعاً می‌تواند منشاء تغییر باشد، تغییری که کمک می‌کند آینده‌ای را که انسان پرسشگر از خود سوال کرده است بسازیم.

وی ضمن اشاره به حضور خود و انجام تغییرات ارزشمند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در طول مسئولیت خود گفت: تغییر ریشه در آگاهی، دانش و شناخت ما نسبت به شرایط موجود دارد و هیچ تغییری صورت نخواهد گرفت مگر اینکه آگاهی و شناخت داشته باشیم. در دنیای پیرامون ما کسانی که درحوزه سینما تلاش می‌کنند چه کارهایی انجام داده‌اند و ما چقدر به آن آگاه هستم.

وی با تاکید بر اینکه «انسان» عامل اصلی تغییر در دنیا است ادامه داد: اگر انسان را شبیه پرنده که دو بال دارد بدانیم یک بال آن دانش که با سپری کردن دانشگاه و مطالعه کتاب و… کسب می‌شود و بال دیگر تجربه است که در طول سال‌ها به دست آمده است.

مغنیان ادامه داد: همکارانی که در این بنیاد فعالیت دارند دارای تجربه‌های ارزشمندی هستند و دانش خوبی هم دارند که اگر این دو همسو و در یک راستا قرار گیرند می‌توان تاثیر بسزایی در روند فعاليت‌هاى بنياد فارابى داشته باشد. امیدوارم به سمت و سویی حرکت کنیم که منشاء تغییر و عامل تغییر باشیم.

وی در پایان سخنان خود نیز از خزانه‌دار سابق «مهدی پیماندار»، معاون فرهنگی و پژوهشی سابق «مسعود  احمدیان» تقدیر و از حضور «دکتر مسعود نقاش‌زاده» معاون جديد فرهنگى پژوهشى در بنیاد فارابى ابراز خرسندی کرد.

«دکتر مسعود نقاش‌زاده» معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت در اين حوزه به مثابه دوی ماراتن است گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌ها و مسئولیت‌های جدیدی که برای بنیاد فارابی طراحی شده بتوانیم با کمک همکاران در بنیاد به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ساده‌ترین کلمه و سخت‌ترین کار در دنیا است افزود: انشاءالله بتوانیم با تجربه «مسعود احمدیان» و دیگر همکاران بخش فرهنگی بنیاد، برنامه‌های جدید مورد نظر سازمان سینمایی و مدیریت بنیاد فارابی را اجرایی کنیم و قدم‌های خوب و ثمربخشی برداریم.

در ادامه «مسعود احمدیان» ضمن تقدیر از همکاران خود در معاونت فرهنگی به اولین دیدار خود با «دکتر مسعود نقاش‌زاده» در دهه شصت که به عنوان یکی از مدرسین در مرکز آموزش فیلمسازی حضور داشتند اشاره کرد و گفت: از اینکه فردی فرهنگی و دارای علم و دانش ارزشمند، مسئولیت معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد فارابی را بر عهده گرفته‌اند خیلی خوشحالم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.

وی افزود: همکاران معاونت فرهنگی و پژوهشی از با تجربه‌ترین افراد در حوزه فیلمنامه و ساخت یک پروژه سینمایی در سینمای ایران هستند و امیدوارم دکتر نقاش‌زاده در برنامه‌‌های خود از اندوخته‌ها و تجربیات کارشناسان فرهنگی بنیاد بهره لازم را ببرند.

وی همچنین به همکاری خوب و ثمربخشی که در دوره مسئولیت خود با «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی داشت اشاره کرد و افزود: در طول سه سال گذشته بنیاد فارابی سختی‌ها و فشارهای زیادی را متحمل شد که با درایت مدیرعامل بنیاد همه این موارد به خوبی پشت سر گذاشته شد.

«دکتر مجید قادری» مدیر مالی بنیاد نیز از حضور در جمع سینماگران کشور ابراز خرسندی کرده و با یادآوری وصیت امام علی(ع)  نسبت به امام  حسن (ع) و مالک اشتر با این مضمون که «این صندلی که تو بر آن تکیه زدی / گاهی بر تو است گاهی بر دیگری» گفت: خوش به حال آن کسی که خدمت به خلق را در چارچوب قانون پیشه خود ساخته باشد. ما نیز امیدوارم در مسئولیت جدید بتوانیم به فرهنگ و هنر و به ویژه سینماگران نجیب کشورمان خدمات در خور شایسته‌ای انجام دهیم.

«علیرضا قاسم‌خان» مشاور مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که در این مراسم حضور داشت، گفت: بنیاد سینمایی فارابی یکی از مهمترین مراکز سینمایی کشور است، همه بحران‌هایی که این بنیاد در طی سالیان گذشته پشت سر نهاده است به دلیل «مهم بودن این نهاد فرهنگی» بوده است. بنیاد با تمام این مشکلات توانسته با صلابت روی پای خود ایستاده و خدمات بسیار ارزنده‌ای برای سینمای ایران انجام دهد.

وی در پایان گفت: در عرصه فرهنگ و هنر سینما جایگاه بسیار مهم و والایی دارد و تکیه دادن به چنین جایگاهی مشقات و سختی‌های خود را نیز با خود همراه دارد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا