خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: حاج‌قاسم مانند یک دیپلمات ورزیده در صحنه می‌آمد

سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط در عرصه نظامی نبود، در عرصه سیاست و سیاست خارجی هم بسیار مدبرانه عمل می‌کرد و مانند یک دیپلمات ورزیده در صحنه می‌آمد.

به گزارش ایسنا آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز ۱۳ دی ماه در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای رفسنجان اظهار کرد: سلام و درود خدا بر شهیدان که حقیقتاً مدیون آنها هستیم، امنیت، اقتدار و پیشرفت امروز ما با تلاش بی امان شهیدان سامان گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان رفسنجان بیش از ۹۰۰ شهید در دفاع مقدس اهدا نموده است، افزود: به عنوان کسی که افتخار دارم به کل کشور مسافرت دارم و سخنرانی می کنم، این ویژگی رفسنجان مایه مباهات است که رفسنجان از قبل از انقلاب شهر ولایت بوده است. دو عالم این شهر آیت الله هاشمیان و حجت الاسلام و المسلمین آقای پورمحمدی در این خط و صراط همراه بودند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم حجت الاسلام پورمحمدی، عنوان کرد: آقای پورمحمدی از قبل انقلاب و تا وقتی رمق داشت هر گوینده ماهری را دعوت و روشنگری می‌کرد، این هر دو عالم در خط امام و ولایت حرکت می کردند. رفسنجان پایگاه ولایت بوده، هست و انشالله خواهد بود، این شهر این چنینی باید مهد پرورش این شهیدان باشد و بیش از ۹۰۰ شهید تقدیم کند.

آیت الله خاتمی در ادامه بیان کرد: علاقه ای که از زمان شهادت سردار سلیمانی تا به امروز مردم به این مرد بزرگ دارد، این محبت از نوع جنس محبت به حسین(ع) و اهل بیت(ع) است چرا که مردم این سردار را عاشق بی قرار اهل بیت(ع) می دیدند. خانه اش را تبدیل به بیت الزهرا(س) کرده و پای این بنده ناچیز را سردرا سلیمانی به کرمان باز کرد و آنهم با دهه اول محرم و عزاداری حسینیه عاشقان ثارالله و به نوکری اهل بیت(ع) و باشکوه برگزار شدن عزای ایام فاطمیه افتخار می کرد.

امام جمعه موقت تهران با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح، افزود: امروز هم بر داغ هایمان افزوده شد با ارتحال جانگداز عالم ربانی، فقیه، حکیم، مجاهد آیت الله مصباح یزدی، گل معطری که کانون غیرت دین بود، پیام مقام معظم رهبری سطر به سطر نیاز به تفسیر دارد برای تبیین این مطهری عصر امروز.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اشکی که بر مظلومیت حضرت زهرا(س) می ریزد با ابراز علاقه به این دو شهید عاشق اهل بیت عجین است، خاطرنشان کرد: حدود یکسال که از شهادت سردار سلیمانی می گذرد، مقام معظم رهبری بیش از ۶۰ جمله در رابطه با شهید سردار دلها حاج قاسم فرموده اند که در یک تقسیم بندی مشاهده کردم ۹ توصیف حضرت آقا در رابطه با انقلابی بودن ایشان است. حدود ۱۰ جمله از رهبری در رابطه با اخلاص حاج قاسم و تفسیر اخلاص ایشان است.

آیت الله خاتمی با اشاره به ویژگی های سردار شهید سلیمانی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب راز محبوبیت حاج قاسم، اخلاص او است، شهید سلیمانی برای خودش کار نمی‌کرد و دنیا در نظرش حقیر و بی ارزش بود، او تربیت‌شده مکتب امام علی (ع) است، آن مقداری که مولا علی (ع) جلوه‌ها، ریاست و مال دنیا را تحقیر کرده هیچکس دیگر نتوانسته این چنین بپردازد.

وی ادامه داد: این مکتب، سلیمانی پرور است، چهل سال لباس رزم پوشید، از مدال‌هایی که بعد از جنگ به فرماندهان دادند مدال ذوالفقار بود و زمانی که به ایشان تبریک گفتم، «گفت اینها دنیاست دعا کنید آن مدال اخروی را بگیرم».

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: حاج‌قاسم مردمی بود و سرکشی به خانواه شهدا و تکریم بچه‌های شهیدان را همواره در دستور کار داشت و در میدان فرماندهی مصداق اشداء علی‌الکفار و رحماءبینهم بود و نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حاج‌قاسم گریه‌اش برای شهادت تصنعی نبود. او از مکتب علی(ع) که دنبال شهادت بود، درس گرفته بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه سردار سلیمانی خودنمایی در کارش نبود، تبیین کرد: این خصوصیت ناشی از اخلاص ایشان بود، شهادت نصیب هر کسی نمی شود، آنچه در این یکسال مردم حاج قاسم را شناختند شاید قبل از آن شناخته شده نبود، سردار سلیمانی تمام نقشه‌های آمریکا را در منطقه خنثی می‌کرد اما حرف نمی‌زد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه جلوه دیگر اخلاص شهید سلیمانی این بود که مراقب حدود شرعی بود. مرز دین برای او بسیار مهم بود، افزود: فرهنگ شهادت فرهنگ زندگی با فهم حلال و حرام است، بعضی در زندگی‌شان بر این نکته دقت ندارند، حلال و حرام در زندگی‌شان با هم است.

وی تصریح کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی از جلوه‌های اخلاصش این بود که متعبد به دین بود و خطوط قرمز دین را رعایت می‌کرد و ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد، شهید حاج قاسم فقط در عرصه نظامی نبود، در عرصه سیاست و سیاست خارجی هم بسیار مدبرانه عمل می‌کرد و مانند یک دیپلمات ورزیده در صحنه می‌آمد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: هر کسی برای خدا قدم بردارد خداوند به او برکت می دهد، این جلوه برجسته حاج قاسم بود، خداوند هم به عمرش و شهادتش برکت داد و تشییع باشکوه سردار سلیمانی به رخ جهانیان کشید که انقلاب اسلامی همچنان زنده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا