خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به گزارش نهایی درباره‌ی خودکشی دانشجوی کاشانی

یکی از اعضای کارگروه رسیدگی به علل خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان معتقد است گزارش نهایی، نه تنها به صورت شخصی جمع‌بندی شده و نه تیمی، بلکه قراراست این گزارش بدون رای‌گیری به وزارت علوم جهت پیگیری ارائه شود.

محمود صادقی در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به گزارش نهایی کارگروه رسیدگی به علل خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان، گفت: این گزارش را آقای ساداتی‌نژاد به‌عنوان رئیس کارگروه به تنهایی تهیه کردند و زمانی که نتیجه نهایی آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرد، من به عنوان یکی از اعضای این تیم چهار نفره در جریان محتویات گزارش قرار نگرفتم در حالیکه جمع‌بندی این گزارش باید در کارگروه اتفاق می‌افتاد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش ارائه شده توسط آقای ساداتی‌نژاد در کمیسیون نیز رای‌گیری نشده و قراراست این گزارش بدون رای‌گیری به وزارت علوم جهت پیگیری ارائه شود.

صادقی تصریح کرد: اگرچه مواردی مانند دلجویی از بازماندگان متوفی، توصیه به دانشگاه به منظور تشکیل پرونده سلامت دانشجویان از جمله موارد مثبت این گزارش محسوب می‌شوند اما نسبت به ارتباط دادن این پرونده به موضوع جایابی بورسیه‌ها و اینکه از وزارت علوم خواسته شده برای جایابی دانشجویان بورسیه تلاش کنند و گرفتن این نتیجه که بهتر است برای جلوگیری از تکرار ناخوشایند خودکشی دانشجویان بورسیه شده، این اتفاق هرچه سریع‌تر بیفتد اعتراض دارم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بیان نتیجه گزارش بررسی علل خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان شیطنت‌های سیاسی شده است، افزود: دانشجویان باید قبل از بورسیه شدن جایابی شده و سپس حکم بورسیه آن‌ها صادر می‌شد.

عضو کارگروه رسیدگی به علل خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان ادامه داد: دانشجوی متوفی مشکلات عدیده‌ای همچون ضعف جسمی، روحی و اقتصادی داشته و مشکلات ایجاد شده در جایابی به دلیل ضعف علمی نیز می‌تواند در اقدام او به خودکشی تاثیر داشته باشد، اما گرفتن این نتیجه که مشکلات ایجاد شده برای بورسیه دانشجو عامل خودکشی‌اش بوده و آن را به مابقی دانشجویان تعمیم دادن مبنی براینکه باید همه را جایابی کنید که مبادا خودکشی کنند هرگز پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا