خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت هاشمی از فتوای رهبری که منشاء دشمنی علما خواهد شد

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهارشنبه 1 بهمن 1376     |      22 رمضان  1418         |       21 ژانويه 1998

آقاى فلاح از وزارت اطلاعات، بولتن‌هاى ويژه را آورد و گفت هدف از مسأله روابط با آمريكا اين است كه در جامعه القا شود، رهبرى مانع حل مشكلات كشورند و طرح مسأله رفراندوم در اين خصوص در روزنامه‌ سلام، اين هدف را دنبال مى‌كند. فتواى جديد آيت‌الله خامنه‌اى در خصوص اينكه وجوه شرعيه مال ولي‏ فقيه است، علما را ناراحت كرده و منشأ دشمني خواهد شد. گرچه اعلان جواز تصرف آنها را حلال كرده، ولي جواز متصرف مي‌دانند.

آقاى اكبر نبوى، صاحب مجله سيما و فيلم و ويدیو آمد. از من خواست كه به وضع بد محيط فرهنگى و مطبوعات برسم. گفت پيام‌ها و نظرهاى رهبرى در جامعه جا نمي‌افتد. با جمعى از دوستانش، مشغول تهيه نامه‌اى براى رهبرى هستند كه اشكالات كار مربوط به دفترشان و عوامل ديگرى كه باعث فاصله ايشان از افكار عمومى شده، از قبيل نمايندگى‌هايشان در دانشگاه‌ها، صداوسيما، انصار حزب‌الله، مؤتلفه و دستگاه قضایى را گوشزد كنند. افزود آقامجتبى خامنه‌اى از آنها خواسته كه راجع به وضع دانشگاه‌ها تحليلى ارایه دهند. از وضع بد و گرانى كاغذ و قرض زيادى كه از ناحيه انتشار مجله بارآورده شكايت داشت و گفت اگر تبليغات زياد گير نياورد، مجله خيلى ضرر مى‌دهد. مدعى است كه هر شماره كه ده هزار تيراژ دارد، دو و نيم ميليون تومان تمام مى‌شود و يك و نيم ميليون تومان فروش دارد و بقيه را بايد از تبليغات آگهى‌ها به‏دست آورد.

محمد، اخوى آمد. سئوالاتى دربارة مسایل انبيا و امامت و رهبرى داشت.

پنج‌شنبه 2 بهمن 1376

افطار میهمان ياسر بوديم. بعد از ازدواج، اولين میهمانى او بود كه شركت كردم. جمعى از بستگان هم جمع بودند. بحث جوان‌ها، موضع جديد آقاى خاتمى رییس‌‏جمهور در سخنرانى شب 21 رمضان بود كه به نحوى پس ‏گرفتن بخشي از مصاحبه با سی‌‏ان‌‏ان به حساب آمده است.

شنبه 4 بهمن 1376

افطار، جمعى از فارغ‌التحصيلان مدرسه حقانى میهمانم بودند؛ اكثر آنها در دستگاه قضایى و اطلاعات و حوزه علمیه قم مشغول ‏كارند. آقايان علی فلاحيان،  سعيدى،  حسينى، مصطفی پورمحمدى،  اكبريان و  محدث، درباره خطرهاى فرهنگى و سياسى و اقتصادى و مديريتى ‏كه انقلاب و رهبرى را تهديد مى‌كند، صحبت‏ كردند و از من چاره‌جویى نمودند. من هم ضمن تأييد بعضى نگرانى‌ها، راه‌هاى علاج را توضيح دادم.

در گزارش‌هاى خارجى، رسوایى جنسى بیل کلینتون ریيس‏‌جمهور آمريكا در رابطه با يكى از كاركنان زن كاخ سفيد به نام مونيكا لوینسکی مورد توجه است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا