خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشریح فعالیت‌های ناجا در هفته نیروی انتظامی

سردار «احمد نوریان» سخنگوی ناجا امروز به مناسبت‌ هفته نیروی انتظامی نشستی برای تبین شعار و برنامه‌های ناجا در هفته نیروی انتظامی با خبرنگاران داشت.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، سردار نوریان در ابتدای این نشست به بیش 13 هزار شهیدی که این نیرو در راستای حفظ امنیت و آرامش جامعه تقدیم کرده است، اشاره کرد و ادامه داد: نظم و امنیت وظیفه نیروی انتظامی و محصول زحمات و تلاش پلیس خدمتگزار در سراسر کشور است. در هر جامعه و نظامی امنیت از اولویت‌دارترین خواسته‌های جامعه است و در نبود آن به طور قطع ما چشم‌انداز خوبی برای پیشرفت و تعالی کشور نخواهیم داشت.

او افزود: بحمدلله در کشورمان به لطف قدرت و اقتدار مردم پایه‌ی پلیس و روزآمدی و درک صحیح پیچیدگی‌هایی که با آن روبرو هستیم؛ پلیس تلاش کرده تا زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ماموریت خود را متناسب با تغییرات بکار بگیرد و روند رو به رشدی داشته و تاثیر تغییرات و تحولات را در امنیت هوشمندانه رصد کرده است. تلاشش این بوده است که به نیازیهای نو شونده‌ی جامعه پاسخ روشن بدهد؛ این نگاه راهبردی تاکنون باعث شده است که بین پلیس و مردم ارتباط معناداری وجود داشته باشد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: نظرسنجی‌ها حکایت از رضایتمندی مردم از پلیس دارد؛ برغم اینکه در یک و نیم سال گذشته مسایل و مشکلاتی در جامعه وجود داشته است؛ پلیس در خط مقدم و در جلوی لبه‌ی حاکمیت که بیشترین سطح ارتباط و تماس را با جامعه دارد، اما صبورانه و با سعه صدر با مسایل برخورد کرده و در کنار مردم بوده است.

او تاکید کرد: امروز که مفاسد اقتصادی، سواستفاده‌ها و اختلالات در چرخه‌ی اقتصادی به شکل‌هایی بروز و نمود دارد. پلیس در آن نقطه‌ای که باعث ضعف در سیستم‌های اقتصادی می‌شود. مانند: سواستفاده، احتکار و مسایلی از این دست متمرکز شده است و در کنار قوه قضائیه تلاش کرده تا دولت جمهوری اسلامی بتواند امور اقتصادی را نظم دهد و درست اداره کند و ان‌شاءالله مشکلاتی که فراروی جامعه است بزودی رفع می‌شود.

سردار نوریان گفت: هفته نیروی انتظامی مقطع حساس فعالیتمان محسوب می‌شود، همه ساله با هدف انعکاس بخشی از دستاوردها و برنامه‌هایی که برای این سال و ادامه‌ی آن تنظیم کردیم به جامعه منعکس می‌کنیم تا همراه سازی کنیم مسوولان، نهادها، دستگاه ها و مشارکت های اجتماعی و بخش هایی که به مردم بر می‌گردد.

او تاکید کرد: تعاملات معناداری که باید داشته باشیم برای پیشبرد مهمترین نیاز جامعه که امنیت است، چرا که بخش بزرگی از امنیت بر عهده‌ی پلیس است و ما در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی تلاش می‌کنیم که امنیت مردم پایه و پایداری را همواره حفظ کرده و ارتقا دهیم.

نوریان با اشاره به شعار هفته ناجا گفت: هفته‌ی نیروی انتظامی از 13 تا 19 مهرماه با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» برگزار خواهد شد و این شعار برگرفته از فرمایشات رهبر انقلاب و مجموعه مطالباتی که مردم از نیروی انتظامی دارند؛ انتخاب شده است.

پلیس مقتدر محبوب؛ امانتدار جان، مال و ناموس مردم است. از یک جنبه شان مردم اقتضا می‌کند پلیس کارآمدی داشته باشند تا در سایه چنین پلیسی مردم احساس امنیت و آرامش می‌کنند. رشد و تعالی جامعه در گرو این داشتن پلیس مقتدری است برای این مردم باشد تا امنیت فضا برای پیشرفت و رشد علمی، اقتصادی، اجتماعی همه موکول به برقراری امنیت است.

از طرفی قدرت و اقتدار پلیس باید خواستگاه مردمی داشته باشد، پلیس باید این امانت را از هرگونه تعرض حفظ کند در چنین شرایط است که پلیس امین مردم و یکی از بازوان قدرتمند حاکمیت خواهد بود.

در هفته نیروی انتظامی هر روز یک شعار اختصاصی تعریف شده است و به ازای هر یک از این روزها برنامه های مختلفی تدارک دیده‌ایم:

اولین روز از هفته ناجا جمعه 13 مهرماه است و شعار آن «پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رفعت و مهربانی»؛ رویکرد ارزشی در این شعار گنجانده شده است. سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سردار اشتری فرمانده ناجاست و همزمان در مراکز استان‌ها و شهرها فرماندهان آنجا سخنرانی خواهند کرد و کارکنان در نماز جمعه حضور دارند. برنامه‌ی دیگری که برای این روز در نظر گرفته شده است راهپیمایی خانوادگی کارکنان در تهران خواهد بود.

دومین روز شنبه 14 مهرماه شعار «پلیس انضباط، اقتدار و امنیت پایدار» نامگذاری شده است و مراسم صبحگاه مشترکی تمام رده های پلیس با حضور فرماندهان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌ی دیگر افتتاحیه طرح‌های نوین فناورانه و پیشگیرانه پلیس است که یکسری خدمات جدیدی که در کلانتری ها و مراکز پلیس ارایه دهند.

روز سوم، یکشنبه 15مهرماه شعار این روز «پلیس حرفه‌گرایی، تخصص و کارآمدی» است که در این روز افتتاح 106 پروژه عمرانی در سطح کشور توسط مهندسان ناجا کلید خواهد خورد؛ این پروژه‌ها عمدتا مربوط به نیازهای رده‌های مختلف پلیس مانند: ساختمان‌ها و مجموعه‌هایی است برای رفع نیازهایشان.

روز چهارم، دوشنبه 16 مهرماه بنام «پلیس آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی» نامگذاری شده است که رونمایی از سامانه‌های فنی و تجهیزات و امکاناتی که معاونت آماد و پشتیبانی ناجا برای تامین نیازهای تخصصی، آمادی و پشتیبانی پلیس در این روز انجام می‌شود.

برنامه‌ی دیگر همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با حضور رییس قوه قضاییه، وزیر آموزش‌وپرورش، فرمانده ناجا و رییس پلیس راهور شکل می‌گیرد. این همایش همیاران پلیس (دانش آموزان ابتدایی) ، پلیس یاران نوجوان (دانش آموزان دوره اول متوسطه) به علاوه بازرسان نامحسوس کنترل ترافیک و دهیاران محله در این همایش حضور دارند تا این فرهنگ ترافیک تعمیم و گسترش پیدا می‌کند.

روز پنجم، سه شنبه 17 مهرماه شعار «پلیس خدمتگزاری، پاسخگویی، امانت داری» انتخاب شده است که رونمایی از پروژه‌های فاوا را داریم.

روز ششم، چهارشنبه 18 مهرماه شعار «پلیس دانش بنیانی، پژوهش محوری، روزآمدی» نامگذاری شده است که دیدار سفرا، کاردانان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی با فرمانده ناجا را خواهیم داشت و همچنین گردهمایی کارآگاهان پلیس آگاهی سراسر کشور را در تهران داریم.

روز هفتم، پنجشنبه 19مهرماه برای این روز شعار «پلیس حماسه حسینی، ولایت مداری، ایثار و شهادت» انتخاب شده است و تجدید میثاق با آرمان های بلند بنیان گذار جمهوری اسلامی با حضور فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و گلباران مرقد امام و گلزار شهدا غباررویی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین همایش قربانیان سوانح ترافیکی شامل تعدادی ار خانواده های متوفیان و آسیب دیدگان این حوادث که این همایش در راستای کاهش تلفات جاده ای است تا از این طریق صحبت کردن هشداری به جامعه داده شود را خواهیم داشت.

نوریان گفت: پلیس راهور در 10 سال گذشته اقدامات موثری در کاهش حوادث جاده ای انجام داده است، اما کافی نیست و همه‌ی هم و غم همکاران ما با تاکید فرمانده نیروی انتظامی این حوادث به حداقل برسد تا ضایعاتی نداشته باشیم.

سردار نوریان در ادامه به برنامه‌های شاخص و محوری در طول این هفته اشاره کرد و گفت: نمایشگاه تجهیزات پلیس از فردا با شعار «امنیت و ایمنی، پشتوانه تولید داخلی»، در مصلی تهران از نهم تا 12 مهرماه بمدت چهار روز نمایشگاه ایپاس 2018 (نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی) برگزار می‌شود و 20 کشور با پنج هزار محصول در آن شرکت می‌کنند.

سخنگوی ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح خدمات تخصصی پلیس در هفته نیروی انتظامی پرداخت و گفت:

1. افزایش ساعت کار مراکز خدمات رسانی پلیس (نظام وظیفه، تعویض پلاک و شماره گذاری، صدور گواهی عدم سوپیشینه، خدمات مشاوره ای و…)
2. تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه
3. ترخیص خودروهایی که بدلیل بی انضباطی و ترافیکی با شرایطی که پلیس راهور اعلام می‌کند.
4. راه اندازی سامانه مجازی و پیگیر اموال مسروقه در سایت پلیس
5. دیدار روسای پلیس فتا استان ها با مردم و رسیدگی به درخواست های مردم و کمک به آن ها
6. راه‌اندازی 14 خدمت در حوزه فناوری نوین توسط پلیس پیشگیری در کلانتری ها؛ تسهیلاتی را در کلانتری‌ها پیش بینی شده است تا کار مردم به سرعت انجام شود و این در جهت تکریم ارباب رجوع است. سامانه پلیس پاسخگو در مرکز پایش پلیس پیشگیری ناجا جهت راهنمایی برای حل و چگونگی پیگیری مشکلاتشان در کلانتری ها و افتتاح زیر سامانه افراد شرور و سابقه دار
7. ارایه خدمات مردم یاری، خدمات درمانی رایگان در نقاط محروم، کم برخوردار و مرزی با همکاری پلیس مرزبانی و…
8. توزیع بسته های حمایتی
9. افتتاح پنج آزمایشگاه‌های تشخیص موادمخدر در برخی استان ها

سردار نوریان درباره اقداماتی که در حوزه اجتماعی در این هفته انجام می‌شود گفت:
اقدامات و تولیدات رسانه ای
1. تولید سریال گشت ویژه پلیس 2 در هفته جاری و در هفت قسمت تهیه شده است.
2. سریال دختر گمشده که در شش قسمت تولید و پخش می‌شود.
3. رونمایی از چند بازی رایانه ای
4. پخش مستند ویژه شهدای شاخص ناجا
5. پخش مستند یک روز با فرمانده
6. حضور فرماندهان و کارشناسان ناجا در صدا و سیما و… است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا