خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته‌ای از دستور رهبری به خاتمی پس از مصاحبه‌ی جنجالی با CNN

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

يكشنبه 5 بهمن 1376    |      26 رمضان  1418       |      25 ژانويه 1998

دكتر هاشمى گلپایگانی، وزير سابق علوم آمد. از مشكلات كشور در دولت فعلى و برخوردهاى خطى وزير علوم جديد دكتر معين و از انفعالى شدن نمايندگان دفتر رهبرى در دانشگاه‌ها گفت، با جمعى از همفكرهايشان، براى اقدامات اصلاحى، جمعى تشكيل داده‌اند. يك خودنويس پاركر هديه آورد. يك شيشه عطر به او هديه دادم.

آقاى اخوان، متولى امامزاده داود آمد. از سازمان اوقاف شكايت دارد كه درآمدهاى نذورات امامزاده را صرف توسعه خودش نمى‌كند. منتظر است، من به آنجا بروم و كمك‏ كنم.

آقاى فریدون وردى‌نژاد آمد. گفت قرار بوده از مسئوليت ایرنا منتقل شود، فعلاً پس از ملاقات با آقاى خاتمى رییس‌‏جمهور متوقف شده است، ولى اطمينان ندارد كه مي‌ماند. گفت بهتر است فائزه براى شروع كار روزنامه زن عجله نكند؛ به خاطر مشكلات‏ كار كه از عهده او ساخته نيست و ممكن است، شكست بخورد.گفت آقاى خاتمى درصدد است كه خبرگزارى را از وزارت ارشاد به نهاد رياست‌‏جمهورى منتقل ‏كند.

افطار میهمان رهبرى بودم. درباره سفر مكه صحبت ‏كرديم. ايشان هم مثل من معتقد است بهتر است سفر زيارتى باشد تا سياسى. درباره مصاحبه آقاى خاتمى و نقاط قوت و ضعف و نیز راجع به خبرگزارى جمهورى اسلامى و دادگاه ويژه روحانیت صحبت ‏شد. ايشان از عملكرد آقاى فریدون وردى‏‌نژاد، مدیرعامل ایرنا و مدیرمسئول روزنامه ایران در خبرگزارى و روزنامه ايران راضى نيست، ولي مايل نيست ‏كه از نيروهاى چپ تندرو جايگزين شوند و با اصل تغيير مخالفتى ندارند؛ نظير وضع آقاى تسخيرى در سازمان ارتباطات خارجى.

آيت‌الله خامنه‌اى گفتند، در ملاقات با آقاى خاتمى بعد از مصاحبه، به ايشان گفته‌اندكه مصاحبه نكات مثبت و منفى داشته كه منفى‌ها را بايد جبران ‏كرد؛ بعضى را من و بعضى‌ها را خودتان جبران‏ كنيد كه در صحبت نماز جمعه، بخشى ‏را جبران‏ كردند و بخشى‏ را خود آقاى خاتمى در سخنرانى مرقد امام خمینی و نيز از خطبه‌هاى جمعه من ستايش ‏كردند.

دوشنبه 6 بهمن 1376

عصر به دفترم رفتم. در شميران برف مى‌باريد و در جنوب تهران، خبرى از بارندگى نبود.

در گزارش‌ها، مجدداً تهديد به حمله نظامى آمريكا عليه عراق و رسوایى جنسى ریيس‏‌جمهور آمريكا مطرح است.

چهارشنبه 8 بهمن 1376

آقاى علی فلاحيان، تلفن كرد و از روزنامه كيهان شكايت نمود كه ضمن گزارش دادگاه عظيمي‌نيا كه از سوءاستفاده او و برادرش در ساخت منزل و گرفتن تخفيف از شهردارى گفته است و گفت، ناحق گفته است. گفتم تكذيب كند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خداوند متعال خودش توفیق شهادت در معرکه به همه مسئولین و ما عطا فرماید .واقعا در بستر فوت کردم برای ایشان زشت است.آمین یا رب العالمین

    5
    5
  2. خداوند خاتمی را به ملت هدیه داد
    اما لیاقت حفظش را نداشتیم

    #خاتمی_یک_اندیشه_است

    24
    19
  3. خداوند خاتمی را به ملت هدیه داد
    اما لیاقت حفظش را نداشتیم
    خاتمی یک ایرانی واقعی بود

    #خاتمی_یک_اندیشه_است

    25
    17
  4. نظردهنده اول دمت گرم ایکاش مسیولین شهید شوند
    این خاتمی هم شهید شود البته بسیار بعید است به قیافش نمی‌خورد شهادت هنر میخواهد که او ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا