خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشجویان انجمن اسلامی آلمان یک سایت جداگانه تاسیس می‌کنند

دبیر تشکیلات دانشجویان انجمن اسلامی در آلمان به انصاف نیوز می‌گوید به دلیل کارشکنی‌هایی که در گذشته در این اتحادیه اتفاق افتاده است، اقدام به راه‌اندازی سایت مستقل مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان کرده‌ایم و ازاین‌پس تمام فعالیت‌های منطقه آلمان از طریق این وبسایت انجام خواهد گرفت.

 مسعود الله بخشی-دبیر و مسئول تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا منطقه آلمان- درباره‌ی علت تاسیس یک سایت جداگانه برای این دانشجویان به انصاف نیوز توضیح داد: «بیش از ۵۴ سال از سابقه مجموعه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا که بنیان گذاران آن، دانشجویانی از شهرهای آلمان بودند که اولین نشست خود را در شهر گیسن برگزار کردند، می‌گذرد. محوریت دغدغه‌ها، احیای دین و اعتلای ایران بود. ما هم باتوجه‌به اقتضائات و شرایط موجود با محوریت: مقابله با موج اسلام‌هراسی و تقویت و معرفی چهره‌ی رحمانی اسلام و تلاش برای ارتقاء جایگاه ایران و ایرانیان در خارج از کشور از طریق فعالیت‌های فرهنگی و علمی، در شهرهای مختلف آلمان به فعالیت می‌پردازیم. منطقه آلمان به‌ویژه در چند دوره اخیر همیشه به دنبال تضمین استقلال تشکیلاتی انجمن‌های اسلامی دانشجویان بوده و بر این باور است که هرگونه وابستگی تشکل‌های دانشجویی به نهادهای بیرونی به حرّیت مجموعه آسیب رسانده مانع از ایفای رسالت تاریخی جنبش دانشجویی خواهد بود.

در همین راستا هم به‌صورت مکرر نسبت به دخالت‌های بیرونی، نقض اساسنامه و به طور مشخص مدیریت سامانه‌ی آنلاین اتحادیه تذکرات دلسوزانه‌ای را خطاب به مسئولان اتحادیه داده است. متأسفانه مدیریت سامانه اتحادیه که مرجع اصلی ثبت‌نام اعضا و تخصیص حق رأی‌ها در نشست‌های سالانه محسوب می‌شود در اختیار عناصری است که هیچ‌گونه نسبت تشکیلاتی با اتحادیه ندارند و در بزنگاه‌های مختلف نسبت به دست‌درازی به سامانه اقدام می‌کردند که همین مسئله منشأ اصلی بسیاری از درگیری‌ها در نشست‌های سالانه چند سال اخیر بوده است.»

او ادامه داد: «به عقیده‌ی ما سامانه اتحادیه بخشی از دارایی مشاع همه اعضای اتحادیه بوده که باید توسط منتخبین آن‌ها در نشست سالانه (شورای مرکزی) در چارچوب قانون و در نهایت امانت داری مدیریت شود اما در واقعیت مدیریت سامانه با فردی است که سال است دوران دانشجویی‌اش به پایان رسیده و هم‌اینک ساکن تهران است. علی‌رغم این ساختار مشکل‌زا، نمی‌توان و نباید به نقش مخرب مسئول صنفی که برخلاف قانون و اساس‌نامه به دبیری تشکیلات «منصوب» شد اشاره نکرد. در واقع در این دوره شورای مرکزی اراده‌ای وجود داشت تا وضعیت سامانه روشن شود و یک‌بار برای همیشه مشکل آن حل گردد تا از درگیری‌های مشابه آنچه در نشست 54 ام رخ داد برای آینده جلوگیری شود. بااین‌حال مسئول صنفی بعد از صعود به دوپینگ وار به مسند دبیری تشکیلات، ابتدا در پی حذف صداهای منتقد داخل شورای مرکزی برآمد و طی یک اقدام کودتاگونه مسئول فرهنگی را عزل کرد. وقتی‌که این حرکت با اعتراض اعضای اتحادیه به‌ویژه منطقه آلمان مواجه شد در ظاهر بدون هیچ عذرخواهی رسمی از این اقدام عقب‌نشینی کرد بااین‌حال در یک فرار به جلوی آشکار و این بار به‌صورت پنهانی بیش از نیمی از اعضای منطقه آلمان از سامانه حذف شدند!

ما این مسئله و حذف فله‌ای اعضای آلمان را بارها به ایشان که خود را مسئول تشکیلات معرفی می‌کند و حسب اساسنامه مسئولیت سامانه اتحادیه هم با اوست و همچنین به نماینده اتحادیه در تهران که توسط آقای اژه‌ای برای مذاکره پیش ما آمدند مطرح کردیم، بااین‌حال این آقایان هیچ پاسخ روشنی به این حذف فله‌ای نداده‌اند و عملاً آن را پشت‌گوش می‌اندازند. باعث تأسف است که درحالی‌که به اعتراف خود افراد فعلی حاکم بر امورات اتحادیه، تنها در چندسال گذشته تعداد اعضای اتحادیه کاهش چشمگیری داشته است، در یک اقدام کاملاً خلاف قانون و غیرعادلانه بیش از نیمی از اعضای منطقه آلمان به ناگاه لغو عضویت می‌شوند و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. در چنین شرایطی همین آقایان به استقبال برگزاری نشست می‌روند تا احیاناً با همین آرایش فعلی بر تن عریان قانون ستیزی و رویکرد حذفی خود جامه‌ای از رسمیت هم بپوشانند. منطقه آلمان وارد این نمایش کم‌مایه که مشابه آن در عزل مسئول فرهنگی و مسئول انجمن اسلامی دانشجویان میلان هم پیاده شد نخواهد شد و بر استقلال تشکیلات و قانون‌مداری تأکید خواهد کرد.»

وی در پایان تاکید کرد: «در همین راستا هم منطقه آلمان که به جهت تاریخی نیز مبدأ اصلی تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان بوده سامانه فعلی اتحادیه را بازیچه دست افرادی می‌داند که خود به‌صورت غیرقانونی مقاماتی را تصاحب کرده‌اند و عملکردشان تا اینجای کار چیزی جز تفرقه‌افکنی و حذف اعضا و البته استفاده شخصی از عناوین اتحادیه نبوده است. به همین خاطر هم با کمک اعضای منطقه آلمان اقدام به راه‌اندازی سایت مستقل مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان به آدرس namehvis.com کرده‌ایم و ازاین‌پس تمام فعالیت‌های منطقه آلمان از جمله ثبت‌نام اعضا از طریق این وبسایت انجام خواهد گرفت. داشتن رسانه تأثیرگذاری فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که دانشجویان بیشتری از فعالیت‌ها آگاه بشوند و بتوانند به طور مستقیم از طریق ثبت‌نام در سایت جدید در فعالیت‌های پیشرو مشارکت و همراهی بفرمایند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا