خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار امام جمعه قم به رئیسی: عبور از خط قرمزها قابل تحمل نیست

امام جمعه قم با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه گفت: انتظار مردم از رئیس جمهور آن است که به وزیر ورزش و جوانان تذکر جدی دهند تا از تکرار ناهنجاری‌های اخلاقی که با حضور زنان در فوتبال مردان به وجود آمده جلوگیری شود. نظام اسلامی همواره از رعایت تقوا و تدین سود برده است، امر خدا بر امر فلان نهاد بین المللی مقدم است و اگر ما برای رضای خدا در برابر منکرات با شجاعت بایستیم خداوند مشکلات مان را رفع می کند. آقای رئیسی شما از مکتب امام و انقلاب درس آموختید که کار برای رضای خدا شکست ندارد بنابراین علما، مراجع و حوزه های علمیه را یاری کنید و یقین بدانید که دولت از اجرای امر الهی سود می برد. مردم مؤمن و متدین از دولت دینی شما استدعا دارند که در جامعه تولید شادی حلال کنید، حوزه های علمیه و مؤمنین نه تنها مخالف شادی حلال نیستند بلکه آن را برای نشاط اجتماعی ضروری می‌دانند ولی متدینان مخالف ناهنجاری اخلاقی و ابتذال هستند و عبور از خط قرمزها برایشان قابل تحمل نیست. نباید گذاشت ناهنجاری اخلاقی در ورزشگاه‌ها توسط مدیران میانی غیرپایبند به ارزش های دینی به پای دولت انقلابی، ارزشی و ولایی آیت الله رئیسی ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه 52 سوره مبارکه توبه اظهار کرد: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید به منافقان که در جنگ تبوک انتظار شکست شما را داشتند بگو که ما یا دشمنان اسلام را درهم می‌کوبیم و پیروز می‌شویم و یا در راه مبارزه با دشمنان خدا به شهادت می‌رسیم اما شما سرانجامی جز شکست و نابودی ندارید.

وی با بیان اینکه در قاموس مؤمنان شکست معنایی ندارد، گفت: خداوند برای مؤمنان در هر حال پیروزی را مقدر فرموده و این مخصوص زمان صدر اسلام نیست بلکه در زمان ما نیز رزمندگان اسلام جز از خدا از هیچ کسی و چیزی نمی ترسند و لشکر و سپاهی که این چنین رزمندگانی داشته باشد شکست ناپذیر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند با این آیه به مؤمنان می فهماند که حاضر نشدن منافقان در جبهه جنگ و تبلیغات سوء آنها نتیجه ای نخواهد داشت، افزود: مردم ما نیز در طول بیش از 40 سالی که از انقلاب گذشته همواره ثابت قدم بوده اند و همانطور که رژیم شاهنشاهی را نابود کردند با همان روحیه در دفاع مقدس حضور یافتند و در ادامه در انتخابات‌ها شرکت کردند و از انقلاب اسلامی خود دفاع کرده اند.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه 17 شهریور که به جمعه خونین معروف شد سالروز قیام و به شهادت رسیدن برخی از مردم بی دفاع توسط رژیم پهلوی در میدان ژاله تهران بود، گفت: این روز را امام از ایام الله دانستند زیرا این روز نشانگر شجاعت، مقاومت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران است بنابراین به تعبیر امام خمینی(ره) آدم ساز است.

*مسئولان برای رفع مشکلات زائران اربعین بیشتر تلاش کنند

سعیدی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، گفت: دعا می کنیم که زائران اربعین مشکلاتشان برطرف شود و مسئولان هم تلاش می کنند و باید تلاششان را مضاعف کنند تا زائران با مشکل روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می دهد، افزود: بهره برداری از این ظرفیت به برنامه ریزی نیاز دارد بنابراین باید مسئولان از این قدرت، موقعیت و امکانات استفاده کنند و مردم هم باید با همراهی خود مسئولان و خیران را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مراسم با شکوه اربعین خاری است در چشم دشمنان، گفت: ما مشاهده کردیم که دشمنان در چند روز گذشته بلوایی را به راه انداختند و دست پلید خود را از آستین برخی افراد برای ایجاد بلوا بیرون آوردند که به فضل خدا راه به جایی نبردند.

*دشمن همدلی ملت و دولت ایران و عراق را نمی خواهد

وی خاطر نشان کرد: دشمن همدلی ملت و دولت ایران و عراق را نمی خواهد ولی این جمعیت عظیم در پاسخ به ندای هل من ناصر مولای خود به میدان می‌آیند و با حضور خود تمام توطئه های اسلام ستیزان و دشمنان را از بین خواهند برد.

سعیدی با بیان اینکه این اجتماع با شکوه سرشار از صفا، صمیمیت، گذشت و ایثار است و می تواند زمنیه ساز حکومت جهانی امام مهدی(عج) باشد، افزود: ما معتقدیم که وقتی جهان آماده شد به ظهور هم نزدیک می شویم و امروز سخن اربعینی ها با مولای خوشان امام زمان این است که ما با مال و جان خود در دفاع از حریم قرآن و عترت و تبعیت از ولی فقیه هرگز اجازه تکرار عاشورای دیگری را به دشمنان قرآن و عترت نخواهیم داد.

وی در ادامه ابراز کرد: طبق اصل 8 قانون اساسی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و متقابل است و مردم باید نسبت به همدیگر و همچنین نسبت به دولت و دولت هم نسبت به مردم این وظیفه الهی را انجام دهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید مردان و زنان با ایمان، یاور همدیگر و در امر به معروف و نهی از منکر سهیم و شریک هستند، افزود: پیامبر فرمودند وقتی امت من امر به معروف و نهی از منکر را واگذار کنند باید در انتظار حوادث ناگوار از طرف خدا باشند، بنابراین آحاد جامعه اسلامی، مؤسسات و ارگان های دولتی نسبت به این دو وظیفه الهی وظیفه مند هستند و نباید از این دو تکلیف الهی شانه خالی کنند وگرنه عذاب الهی نازل می شود و فقر، فساد و ابتذال اخلاقی گسترش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه های وجودی مراجع و علما و حوزه های علمیه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: ما ضمن سپاس فراوان از زحمات و خدمات دولت عرض می کنیم که بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر انتظار مردم از رئیس جمهور آن است که به وزیر ورزش و جوانان تذکر جدی دهند تا از تکرار ناهنجاری‌های اخلاقی که با حضور زنان در فوتبال مردان به وجود آمده جلوگیری شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی همواره از رعایت تقوا و تدین سود برده است، گفت: امر خدا بر امر فلان نهاد بین المللی مقدم است و اگر ما برای رضای خدا در برابر منکرات با شجاعت بایستیم خداوند مشکلات مان را رفع می کند.

وی تصریح کرد: آقای رئیسی شما از مکتب امام و انقلاب درس آموختید که کار برای رضای خدا شکست ندارد بنابراین علما، مراجع و حوزه های علمیه را یاری کنید و یقین بدانید که دولت از اجرای امر الهی سود می برد.

*عبور از خط قرمزها برای مؤمنان قابل تحمل نیست

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم مؤمن و متدین از دولت دینی شما استدعا دارند که در جامعه تولید شادی حلال کنید، افزود: حوزه های علمیه و مؤمنین نه تنها مخالف شادی حلال نیستند بلکه آن را برای نشاط اجتماعی ضروری می‌دانند ولی متدینان مخالف ناهنجاری اخلاقی و ابتذال هستند و عبور از خط قرمزها برایشان قابل تحمل نیست.

وی تأکید کرد: نباید گذاشت ناهنجاری اخلاقی در ورزشگاه‌ها توسط مدیران میانی غیرپایبند به ارزش های دینی به پای دولت انقلابی، ارزشی و ولایی آیت الله رئیسی ثبت شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا