خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای حمله‌ی شیمیایی عراق به اسرائیل چه بود؟

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

پنج‌شنبه 9 بهمن 1376     |      30 رمضان  1418        |     29 ژانويه 1998

براساس تقويم‌ها، آماده روزه گرفتن برای امروز بوديم، ولى با رؤيت هلال ديشب، امروز عيد فطر شد. معمولاً هر سال‏ كه تقويم‌ها، ماه رمضان را سى روز مى‌گيرند، اين چنين پيش مى‌آيد و با اينكه متخصصان ‏فن قبول نمى‌كنند كه ماه قابل رؤيت باشد، ولى شهادت‌های مكرر در بلاد متعدد، متخصصان را رها مى‌كنند.

عفت براى نماز عيد به مصلاى تهران رفت. من، نماز عيد را در خانه خواندم و برنامه نماز عيد را از تلويزيون ديدم. آيت‌الله خامنه‌اى، در هنگام قرائت سوره شمس، كلمه‌ای را قرائت نكردند و لابد انعكاس خواهد داشت؛ بعداً در دفتر ايشان، آقاى ناطق‏ نورى ‏كه در صف اول نماز بوده گفت، با صداى بلند با قرائت (قدمدم عليهم ربهم بذنبهم)، خواسته ايشان را متوجه كند، ولى ايشان متوجه نشده‌اند. قرار شد به صداوسيما بگويند، به نحوى اصلاح كنند.

به دفتر آيت‌الله خامنه‌اى، براى مراسم تبريك عيد رفتم. آقاى خاتمى تبريك گفت و آيت‌الله خامنه‌اى صحبت‏ كوتاهى‏ كردند؛ مجموع دو صحبت، فقط يك ربع ساعت شد. امروز آيت‌الله خامنه‌اى، خطبه‌ها را هم خيلى ‏مختصر خواندند و چه عجيب!!؟

ناهار به خانه آمدم. بچه‌ها نبودند. فقط با عفت بوديم. عصر، فائزه و بچه‌هايش آمدند. مقدارى از برنامه كارگزاران، براى انتخابات ميان‏دوره‌ای  مجلس گفت. دكتر حميد لاهوتى هم برنامه كارخانه‌اي را كه در سيرجان دارند، توضيح داد؛ 10 درصد، سهم دارد. كيسه‌‌هاى نايلونى و اسفنج، از مواد داخلى توليد مى‌كند. كارخانه دوم را بای‌بك كرده‌اند كه بخشى از محصول را مى‌دهند.

در گزارش‌ها، از احتمال حمله آمريكا به عراق و حمله شيميايى يا ميكروبى عراق به اسرایيل و تهديد اسرایيل‏ كه با بمب ‏اتمى و نيتروژنی، جواب عراق را خواهد داد، مورد توجه است.

جمعه 10 بهمن 1376

در گزارش‌ها، اظهارات كلينتون، ریيس‌‏جمهور آمريكا، در خصوص تمايل به مبادلات فرهنگى با ايران موردتوجه است؛ جواب مساعد اظهارات آقاى خاتمى و نيز مقدمه‌‏چينى براى حمله به عراق به منظور اميدواركردن ايران تلقى شده است.

عكس‌العمل الجزاير نسبت به اظهارات رهبرى در نماز عيد فطر در خصوص كشتارهاى وحشيانه  در الجزاير كه به نحوى دولت الجزاير را مسئول اين وضع دانسته‌اند؛ گرچه گفته‌اند كه نمى‌دانند به دست چه كسى انجام مى‌شود.

فائزه و مهدى و بچه‌ها اينجا بودند. درباره روزنامه زن كه فائزه امتياز گرفته و مشغول تهيه مقدمات مالى و انسانى است، صحبت شد، كار مشكلى است.

منبع: خاطرات هاشمی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا