خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خون مظلومان هواپیمای اوکراین

هادی یاسمنی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، در یادداشتی در سالگرد سانحه‌ی هواپیمای اوکراینی با عنوان «خون مظلومان هواپیمای اوکراین؛ بهای به نمایش درآمدن عمق بی کفایتی‌ها» نوشت:

سال گذشته، اسقاط هواپیمای اوکراینی پس از سلسله‌ای از حوادث تلخ، بعد از آبان ۹۸ به وقوع پیوست و دل یک ملت را به عمق تاریخ عزادار کرد.

چند نکته به نظر در بررسی این موضوع ضروری است.

همواره مساله عدم پاسخگو بودن متناسب با خطاها و نواقص در کشور ما و مقایسه‌اش با نمونه‌های کشورهای دیگر محل بحث بوده است. عمق زیاد این مسأله در این فاجعه کم نظیر نشان داده شد. آنکه بعد از آن همه حادثه، اتفاق، اعتراض و از دست رفتن جان‌ها از آبان ۹۸ به بعد که با این رخداد تلخ نیز همراه شد، حتی یک مورد استعفا هم مشاهده نشد. نمایش تمام عیاری از نهادینه شدن فرهنگ عدم پاسخگویی اخلاقی و متناسب به مردم در بین مسئولان که جنبه‌های کوچک‌تر آن هر روزه و مداوم در موقعیت‌های مختلف تجربه می‌شود.

در مورد ضعف مدیریتی، هماهنگی و سازمانی که منجر به این حادثه شد نیز به تفصیل در فضای رسانه‌ای مجازی و حقیقی بحث صورت گرفته است.

اما نکته مهم و عمدتا مغفول اما حاضر در ناخودآگاه ناظران داغدیده این حادثه، جنس افرادی است که قربانی آن شدند. البته که اگر از هر قشر و فردی بودند، از اصل ناگواری حادثه کم نمی‌شد اما اینکه بخش مهمی از قربانیان را افراد مهاجر از وطن تشکیل می‌دادند، داغ آن را چندین برابر کرد.

مسلما تمام سیاست‌هایی که منجر به افزایش نرخ مهاجرت و نا امیدی روز از افزون از حضور در وطن در بین اقشار جامعه شده، از گذشته‌های دور تا به امروز، در خون قربانیانی که اگر حداقلی از شرایط عادی وجود داشت در آن هواپیما حاضر نبودند، شریک است.

روحشان غرق در رحمت و آرامش.

گفت‌وگو با خانواده دو قربانی سانحه هواپیمای اوکراینی

«چرا باید دلیل سقوط تا ۲ روز از رییس شورای عالی امنیت ملی پنهان بماند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. قطعا حادثه بسیار تلخی بود اما تلخ تر از آن سوء استفاده اصلاح طلبان از آن و دهن‌کجی کردن به نظام است
    مدیران به اصطلاح اصلاح طلب حوادث وحشتناک در کشور کم نیافریده اند بدون عذر خواهی از مردم
    در انفجار و تصادف قطار آخوندی لیبرال مسلک بی کفایت نه تنها عذرخواهی نکرد محاکمه هم نشد همان که افتخارش نساخته خانه برای مردم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا