خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی وضعیت ۱۸۰ زندانی اوین توسط کارشناسان پزشکی قانونی

مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از اجرای طرح متمرکز معاینه زندانیان بیمار در زندان اوین از سوی کارشناسان پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش ایسنا، فروزش از اجرای طرحی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار خبر داد و گفت: در راستای دستورالعمل موضوع ماده ۱۲ سیاست‌های کلان قضایی در موضوع مجازات حبس با رویکرد حبس زدایی و در اجرای بند هشتم این دستورالعمل مصوب ریاست قوه قضاییه مربوط به زندانیانی که قادر به تحمل حبس نیستند و برای اینکه در طرح پایش مؤلفه‌های سرعت و دقت و صحت اجرایی شود و در مورد آن تصمیم گرفته شود؛ زندانیانی که دچار مشکلات روحی و جسمی بودندبه زندان اوین منتقل شدند.

مدیرکل پرشکی قانونی استان تهران ادامه داد: این افراد به صورت متمرکز از سوی پزشکان پزشکی قانونی استان‌تهران مورد معاینه تخصصی قرارگرفتند.

فروزش با بیان اینکه در این معاینات به صورت دقیق مشخص می‌شود که آیا زندانی مورد بحث، توانایی تحمل ایام حبس را دارد یا خیر؟ گفت: همچنین بررسی خواهد شد که آیا استمرار حضور این افراد در زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند یا خیر ؟ که در مورد آنها تعیین تکلیف صورت می‌پذیرد و به مرجع قضایی اعلام می شود.

بر اساس اعلام پرشکی قانونی و به گفته وی، در اجرای این طرح ۱۸۰ نفر از زندانیان دارای بیماری‌های زمینه‌ای با استقرار پزشکان معتمد پزشکی قانونی استان تهران در محل زندان اوین مورد معاینه تخصصی قرار گرفتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا