خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رزم‌حسینی: وزارت صمت مورد هجمه مفسدان قرار گرفته

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت وزارتخانه خط مقدم است که موردهجمه همه رانت خواران، مفسدان و ویژه خواران قرار گرفته است.

به‌گزارش ایسنا  رزم حسینی عصر امروز 18 دی ماه در جلسه مشترک رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی آغازگر یک مکتب شد و به شایستگی مقام معظم رهبری بهترین تجلیل را از این سرباز نامدار وطن داشت.

وی همچنین با گرامیداشت یاد آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان افزود: ایشان در 40 سال گذشته خدمات نجیبانه ای در استان ارائه و در دفاع مقدس برای بسیج عمومی مردم به منظور دفاع از کشور فعالیت های مهمی انجام داد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه وزارت صمت وزارتخانه خط مقدم است که موردهجمه همه رانت خواران، مفسدان و ویژه خواران قرار گرفته، تصریح کرد: این وزارتخانه 40 درصد جی دی پی، 38 درصد اشتغال کشور و مسئولیت معیشت و سفره مردم را به عهده دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این وزارتخانه در شرایط جنگ اقتصادی نیز مورد حمله بدخواهان است، بیان کرد: وزارت صمت اگر بخواهد با صداقت با مردم گفت و گو کرده، ملاحظه کاری نداشته باشد و سبک اداره جدیدی دنبال کند نیاز به حمایت حکومت دارد نه فقط حمایت دولت و رییس جمهور و حکومت باید به کمک وزارت صمت بیاید و برای معیشت مردم، تولید کشور و تجارت خارجی تلاش کند.

وی اظهار کرد: در حوزه تجارت خارجی هر بخشنامه و قانونی با همکاری بانک مرکزی و محوریت این وزارتخانه صادر می شود و در بحث رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات اقدام خوبی صورت گرفت و در یک ماه و نیم گذشته 5 میلیارد دلار ثبت سامانه شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: روز به روز برای رفع موانع این حوزه کار می کنیم و حتما اتفاقات خوبی باهمکاری رییس کل بانک مرکزی انجام می دهیم تا صادرات افزایش و ارزآوری به کشور بیشتر شود.

وی در ادامه بیان کرد: در کل کشور از 52 هزار واحد صنعتی بالغ بر 10 هزار واحد راکد یا تعطیل است که اراده کردیم تا پایان امسال 1500 واحد را فعال کنیم.

وزیر صمت گفت: امروز اگر هر گروه و شخصیت سیاسی که می خواهد کار کند، سیاسی ترین کار، فعالیت اقتصادی و معیشت مردم است. چه سیاستی بهتر از اینکه دل مردم را نسبت به انقلاب و نظام نرم تر کنیم؟ باید دل مردم را با کار و اقتصاد به دست بیاوریم.

وی اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اختیارات خوبی دارد و برای تکمیل واحدهای نیمه فعال 52 هزار میلیارد تومان در قرارگاه جهش تولید تصویب و به استان ها ابلاغ شده و فرصت خوبی است که واحدهای راکد و غیرفعال از این تسهیلات استفاده کنند.

رزم حسینی بیان کرد: بروکراسی اداری همه را خسته می کند و هر کس در جای خود باید کمک کرده و از چسبندگی بروکراسی خود را نجات بدهد و من تا جایی که بگذارند، این کار را خواهم کرد.

وی افزود: بروکراسی مزمن و مریض روز به روز نظام دیوان سالاری ما را افزایش داده و مردم را کوچک کرده است که اگر فرصت داشتیم در این دولت وزارتخانه ای می ساختیم که حداقل نیرو و حداکثر کارآیی را داشته باشد؛ ضمن اینکه هر اصلاحاتی هزینه هایی دارد و باید یک نفر فداکاری کند و این کار امکانپذیر است.

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قوانین مزاحم را احصاء کرده ایم، گفت: برای فعالیت معادن راکد مطمئنا مخالفت هایی آغاز می شود اما ما سه ماه مهلت دادیم ا تعیین تکلیف کنند زیرا افرادی سال ها مجوز فروشی کرده و مجوز به 10 واسطه داده شده که باید این محدوده ها به مزایده گذاشته شود و این در اختیار شورای معادن استان است که باید با همکاری دستگاه های نظارتی به افرد اهل واگذار کنند.

وی اظهار کرد: از کل جغرافیای ایران تنها سه درصد قلمرو اکتشافی معادن ماست و مابقی توسط منابع طبیعی، محیط زیست و انرژی اتمی گرفتار شده و البته از همین سه درصد پهنه اکتشافی تنها در 10 درصد اکتشاف صورت گرفته است.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ما قانون را به نفع توسعه کشور خم می کنیم ولی قانون شکنی نمی کنیم و مسئولان استان کرمان با اتحاد استانی و ظرفیت ها می توانید استان کرمان را بسازید.

وزیر صمت با اشاره به اینکه ظریت هایی در کشور وجود دارد که امکان ساخت داخل را بسیار بالا می برد، گفت: در خودروسازی کار را آغاز کردیم هرچند مافیای بزرگی دارد و آنها حتی روزنامه و خبرنگار دارند اما ساخت داخل را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به لزوم حذف امضاهای طلایی گفت: تفویض اختیارات را دنبال می کنیم و چند استان پایلوت را اعلام خواهیم کرد و باید لوازم حقوقی نیز فراهم شود و اختیارات را می دهیم تا استان ها تنفس کنند و خودشان تصمیم بگیرند.

رزم حسینی با اشاره به اعداد تامین مالی واحدهای تولیدی در سال های 97 و 98 بیان کرد: 30 درصد از تسهیلات پرداخت شده سهم بنگاه های کوچک و خرد است، در حالی که 75 درصد اشتغال در این بخش است و 90 درصد از 970 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطائی به 10 درصد افراد تسهیلات داده شده و این توزیع ناعادلانه ثروت، حاشیه نشینی و بیماری اقصادی است.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم در حوزه صنعت، معدن و تجارت مکانیزمی فراهم شود که تامین مالی توسط وزارتخانه، بنگاه های توسعه گرا و بخش خصوصی برای پشتیبانی کردن بنگاه های کوچک انجام شود که ایده موفق و خوبی است و حتما مورد اقبال همه خواهد بود که منابع را مدیریت شده به اهلش بدهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به درخواست های مطرح شده در جلسه امروز اظهار کرد: راه آهن جیرفت باید به شبکه سراسری وصل شود که کار در دولت یازدهم آغاز شده و حاضر هستیم کمک کنیم و شرکت های توسعه گرای وزارتخانه را در این کار مشارکت بدهیم و باید کار دنبال شود.

وی افزود: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس را در دهه فجر با حضور رییس جمهور آغاز می کنیم و انتقال آب از دریای عمان از چابهار آغاز شده و کارها در حال انجام است و امیدواریم عملیات اجرایی در این پروژه به زودی آغاز شود.

رزم حسینی در پایان با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد قابل انجام است، گفت: الگوی اقتصاد مقاومتیِ قلعه گنج در سراسر استان خراسان در حال اجراست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا