خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: دستگاه قضایی باید مانند پدری مهربان عمل کند

سیدابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی باید مانند پدری مهربان عمل کند، به گونه ای که اگر فردی به او ستم شده به دستگاه قضا به عنوان یک ملجا و پناهگاه نگاه کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله رئیسی، عصر امروز(18 دی) در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی کرمانشاه، به سه اولویت مهمی که دستگاه قضایی استانها باید مورد تاکید قرار دهند اشاره کرد و افزود: یکی از این اولویت های مهم مسئله اقتدار است و از موضع قانون باید مقتدرانه ظاهر شد، در این راستا نباید کسانی که با شرارت، سرقت، قاچاق مواد مخدر و ایجاد ناامنی، امنیت را بر مردم سخت و آن را تهدید می کنند، در آرامش باشند.

وی تاکید کرد: از موضع قانون باید با اقتدار، به هنگام و به موقع ظاهر شد و اجازه نداد چنین افراد شروری میدان پیدا کنند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید براینکه تمامی این اقدامات باید به نوعی با تدبیر همراه باشد که این همان اولویت دوم است، اعلام کرد: صدور حکم، اجرای آن و پیگیری حکم باید با تدبیر همراه باشد.

وی به سومین اولویت دستگاه قضایی در همه استان ها هم اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی باید مانند پدری مهربان عمل کند، به گونه ای که اگر فردی به او ستم شده به دستگاه قضا به عنوان یک ملجا و پناهگاه نگاه کند و داد مظلوم از ظالم در آن گرفته شود.

رئیسی افزود: دادگستری باید برای مردم امید باشد و اعتماد مردم به دستگاه قضایی افزایش پیدا کند و احساس عدالت را در جامعه توسعه دهیم.

وی در ادامه خط قرمز دستگاه قضایی در کشور را عدم استناد و مستند حکم ندادن دانست و گفت: حکم هایی که صادر می شود باید مستند و با دلیل باشد و در این راستا شنیدن سخن اصحاب دعوا و دیدن مستندات آنها مهم است.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به گزارش عملکرد ۱۵ ماهه دادگستری کرمانشاه که توسط رییس کل دادگستری استان ارائه شد، اشاره و اظهار کرد: آمارهایی که داده شد از ارتقای جایگاه بخش های مختلف دادگستری استان در کشور گرفته تا رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی اقدامی بسیار شایسته و خوشحال کننده است.

وی همچنین از تلاش برای تثبیت شرایط و جایگاه نیروهای شاغل در شوراهای حل اختلاف خبرداد و افزود: همچنین رفع مشکل معیشتی همکاران قضایی همواره مورد توجه و تاکید ما است و همانطور که اخیرا گام هایی برای قضات برداشته ایم، برای سایر همکاران هم در تلاش هستیم.

رئیسی اعلام کرد: ادب، کار، مردم داری، رازی داری و سلامت در همکاران ما می تواند تضمین کننده عدالت در دستگاه قضایی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا