خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاس گل به BBC برای القای اختلاف در کشور

به گزارش انصاف نیوز، آینده گزارش داد:
اظهارات مکرر افراطیون نزدیک به جبهه پایداری که البته تلاش دارند منویات درونی خود را به رهبر انقلاب نسبت دهند، با استقبال بی بی سی فارسی مواجه شد که تلاش کرد طبق سیاست همیشگی خود، به القای اختلاف میان سران ارشد نظام جمهوری اسلامی بپردازد.
بعد از ادعاهای نماینده افراطی مشهد که حتی بلد نبود نام کنوانسیون منع سلاح هسته ای را درست بنویسد و در طرح ارائه شده به مجلس، به جای “ان پی تی” از “ام پی تی” استفاده کرده بود، بی بی سی فارسی به بزرگنمایی این اظهارات پرداخت و پرسید: چرا خبر مخالفت آیت الله خامنه ای با توافق ژنو تکذیب نمی شود؟
این نماینده مدعی ابراز نارضایتی رهبر در مورد توافق ژنو در جلسه ای با حضور سران قوا و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران شده و از قول رهبر انقلاب تیم مذاکره کننده هسته ای را به “پافشاری نکردن بر حقوق هسته ای” ایران متهم کرده بود.
انتظار بی بی سی درباره تکذیب این اظهارات از سوی دفتر رهبر انقلاب در حالی است که این دفتر، تنها به موارد نادرستی که صریحا در سطح گسترده و از سوی افراد مطرح به رهبری نسبت داده می شود، واکنش نشان می دهد.
و الا با توجه به انواع فضاسازی ها و اخبار و تحلیلهایی که در رسانه های ایرانی و خارجی از سوی چهره های مختلف درباره رهبر انقلاب و نزدیکانشان مطرح می شود، موضع گیری درباره همه اینها نه امکان پذیر است و نه مفید.
بی بی سی همچنین به نقل از هفته نامه ۹ دی، نزدیک به جبهه پایداری، نوشته که “در پی آشکار شدن ضعف های متعدد و اشکالات جدی حقوقی و فنی توافق ژنو” آیت الله خامنه ای “در تذکری به دولت آقای روحانی، خواستار تقویت تیم مذاکرات شده است.”
این رسانه علاوه بر ادعاهای محمداسماعیل کوثری، نماینده تندرو که کمی بعد از سوی عراقچی، معاون وزارت خارجه تکذیب شد، به ادعاهای محمود نبویان از نمایندگان عضو جبهه پایداری اشاره کرده که با انتقاد از گفتگوهای هسته ای دولت آقای روحانی، مدعی شده بود رهبری از مذاکره کنندگان خواسته بوده “خط قرمزها” را رد نکنند اما این توصیه رعایت نشده است.
اظهارات این نماینده نیز البته دردسرساز شد، چرا که خبرگزاری تسنیم، به نقل از محمود نبویان نوشته بود: “ما به دنبال بمب اتم نیستیم اما برای اینکه اسرائیل را سرجایش بنشانیم لازم است.”
نکته مشترک در میان اغلب اظهاراتی که اخیرا در مورد مخالفت مقام معظم رهبری با توافق ژنو منتشر شده، آن است که از جانب منسوبان جبهه پایداری منتشر شده اند. تشکلی سیاسی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از سعید جلیلی مذاکره کننده هسته ای سابق حمایت کرد و به شدت شکست خورد.
اکنون باید از این چهره های تندرو که همواره از تهیه خوراک مخالفانشان برای رسانه های بیگانه و به ویژه بی بی سی ابراز نارضایتی می کردند، پرسید که در زمین چه کسانی بازی می کنند؟
آیا واکنش به این که نامزد مورد حمایتشان با “نه” قاطع مردم مواجه شده، این ارزش را دارد که به خاطر زدن رقیب، این گونه سوژه به دست بیگانگان بدهند؟
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا