خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استعفای هفت مقام دولت ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته

به نوشته‌ی آسوشیتدپرس در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ تن از مقامات دولت آمریکا در واکنش به حوادث اخیر کنگره استعفا دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس،  ایلین چاو، وزیر حمل و نقل و بتسی دووس، وزیر آموزش عالی ترین مقام های دولت هستند که در اعتراض به تسخیر کنگره آمریکا به دست طرفداران دونالد ترامپ استعفا کردند.

بتسی دووس، وزیر آموزش آمریکا در نامه استعفای خود طی روز پنجشنبه دونالد ترامپ را از بابت دامن زدن به تنشها طی حمله خشونت آمیز روز چهارشنبه به کنگره به عنوان جایگاه دموکراسی کشور مقصر دانست. او اظهار کرد: هیچ تردید و اشتباهی در خصوص تاثیر لفاظی های شما (ترامپ) بر وضعیت وجود نداردو این برای من یک نقطه عطف است.

اوایل روز پنجشنبه ایلین چاو، وزیر حمل و نقل آمریکا هم از سمتش استعفا کرد. دووس در نامه خداحافظی اش از قانونگذاران خواست سیاستهای مورد حمایت جو بایدن رئیس جمهورمنتخب را رد کنند و از سیاستهای دولت ترامپ که بایدن وعده از بین بردنشان را داده حمایت کنند.

ایلین چاو، وزیر حمل و نقل، همسر میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا است. او در دولت جورج بوش پسر به مدت هشت سال وزیر کار بود.

همچنین استیون ساند، رئیس پلیس کنگره آمریکا نیز استعفایش را اعلام کرده و گفت که این استعفا از ۱۶ ژانویه عملی می شود.

استیون ساند روز پنجشنبه گفت که این واحد پلیس برای مواجهه با یک تظاهرات بر مبنای آزادی بیان برنامه ریزی کرده و انتظار حمله خشونت آمیز به کنگره را نداشت. او گفت این اتفاقات در تمام طول ۳۰ سال تجربه کاری او به عنوان پلیس بی سابقه بوده اند. او بعد از آن استعفا داد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پی حمله روز چهارشنبه به کنگره آمریکا خواستار استعفای او شد. همچنین پلوسی اعلام کرده بود که پل ایروینگ، مسئول امنیت مجلس نمایندگان آمریکا هم استعفا کرده است. او کسی بود که مستقیما به پلوسی گزارش می کرد در حالی که ساند هم به مجلس نمایندگان و هم سنا پاسخگو است.

از سوی دیگر مایکل استنگر مسئول امنیت مجلس سنا نیز از سمتش استعفا کرده و میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا گفت که استعفای او را قبول کرده است.

رویترز نیز گزارش کرد که چهار “مشاور ارشد” شورای امنیت ملی کاخ سفید استعفا کرده اند.

منابع به رویترز گفتند که این مشاوران استعفا کرده عبارتند از “ارین واش، مدیر اشد امور آفریقا، مارک وندراف، مدیر ارشد سیاست دفاعی، آنتونی روجیره، مدیر ارشد سلاح های کشتار جمعی و راب گرینوی، مدیر ارشد امور خاور میانه و شمال آفریقا.

مایک مولوینی، رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید نیز اعلام کرده است که در اعتراض به حوادث روز چهارشنبه در واشنگتن از مقام خود به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در ایرلند شمالی استعفاء می دهد. متیو پوتینجر، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده نیز روز پنجشنبه از مقامش کناره گیری کرد.

استفانی گریشام، رئیس کارکنان دفتر ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا نیز شامگاه چهارشنبه پس از اشغال ساختمان کنگره از سوی هواداران دونالد ترامپ از مقام خود استعفاء داد.

دکتر «مک کانس کاتز» مسئول تیم سلامت روانی ترامپ نیز کناره گیری خود را اعلام کرده است.

از سوی دیگر، هواپیمایی فدرال آمریکا  اعلام کرد ۵ نفر از اعضای منصوب ترامپ در این نهاد در پی یورش روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا استعفا خواهند کرد.

این نهاد آمریکایی افزود این استعفاها از روز دوشنبه اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا