خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخوند نجات‌یافته و مولوی مستبصر

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آخوند نجات‌یافته و مولوی مستبصر» نوشت:

۱- اینها اصطلاحاتی است که شبکه‌های تندرو سنی و شیعه روی آن مانور می‌دهند. آخوند نجات‌یافته از خرافات، موضوع شبکه‌های تبلیغی سنی است؛ و مولوی مستبصر به ولایت، موضوع شبکه‌های شیعۀ تندرو است؛ خلاصه یک جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای بین شیعه و سنی برقرار کردند.

۲- بی مقدّمه، این چه بساطی است که این شبکه‌ها به اسم شیعه و سنی برپا کردند با شناختی که از مناطق سیستان و بلوچستان دارم عرض می‌کنم، سال‌ها شیعه و سنی در این کشور در کمال آسایش در کنار هم زندگی کردند. در زابل شیعه و سنی با هم ازدواج می‌کردند که به نکبت این شبکه‌ها، این ازدواج‌ها خیلی کم‌رنگ شده و حتّی به صفر رسیده است. فرزندان یک خانوادۀ پرجمعیت، آزادانه مذهبشان را اختیار می‌کردند؛ شیعه و سنی سر یک سفره می‌نشستند و حتی سنیان در مراسم محرم شیعیان شرکت می‌کردند؛ چون مصیبت نوۀ پیامبرشان بود. امّا در سالهای اخیر شاهد بودم که برخی از مردم آن خطه، به خاطر شرارت این شبکه‌ها ، چه غیظی نسبت به هم داشتند.

۳- مسئولیتی در یکی از دانشگاه‌های بلوچستان داشتم. آقای سرمایه‌داری روزی مرا دعوت کرد و برای فعالیتش در جهت تبلیغ شیعه از من کمک خواست. بدون مقدمه جواب رد به او دادم و به او همۀ این مطالب را یادآور شدم. ایشان استدلال نمود که گسترش شیعه در این منطقه به نفع ما است. به ایشان میزبانی اهل سنت از رهبری را در دوران تبعید یادآور شدم. گفتم می‌شود بر مرام و مذهب خودشان باقی باشند ولی به وهابیت گرایش پیدا نکنند. در پایان همزیستی علمای اهل سنت و تشیع را در تاریخ و در سراسر دنیا یادآور شدم.

خلاصه، این چه بساطی است که برخی به اسم شیعه یا سنی به راه انداخته‌اند؟! والله با این‌همه مشترکات نه‎‌تنها تبلیغ مذهبی برای مذهب دیگری ضروری نیست، بلکه ضرر هم دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام. خدا لعنت کند تفرقه افکنان را من خودم ازمادری شیعه وپدری سنی بدنیا آمده ام وبرادران خواهرانم به هردو مذاهب احترام می‌گذارند خودم درمساجدهردو مذهب مثل آنان نمازمیخوانم هردو را مسلمان دیده ام خدایشان یکی پیامبرشان یک ودینشان یکیست فقط هنگام نمازیکی دست برسینه نمازمیخواندوان یک بادست باز
    بقول پادشاه حبشه درفیلم محمدرسول الله(ص) فرق بین به اندازه یک خط باریک است. پس لطفا یاوه گویان دهان را ببندید. وسلام

  2. سلام. خدا لعنت کند تفرقه افکنان را من خودم ازمادری شیعه وپدری سنی بدنیا آمده ام وبرادران خواهرانم به هردو مذاهب احترام می‌گذارند خودم درمساجدهردو مذهب مثل آنان نمازمیخوانم هردو را مسلمان دیده ام خدایشان یکی پیامبرشان یک ودینشان یکیست فقط هنگام نمازیکی دست برسینه نمازمیخواندوان یک بادست باز
    بقول پادشاه حبشه درفیلم محمدرسول الله(ص) فرق بین به اندازه یک خط باریک است. پس لطفا یاوه گویان دهان را ببندید. وسلام

  3. سپاسگزاریم جناب یزدانیان مطالب مقاله تان بسیار صادقانه وواقیعت امر؟سنی مذهب های کشوربیش ازاین نیازی به سنی ندارند؟شیعه مذهب های کشور هم بیش ازاین نیازی به شیعه ندارند؟همین اندازه کافیست؟نیازی به زحمت هیچکس نیست دنبال ترویج مذهب سنی یامذهب شیعه باشند

  4. سپاسگزاریم جناب یزدانیان مطالب مقاله تان بسیار صادقانه وواقیعت امر؟سنی مذهب های کشوربیش ازاین نیازی به سنی ندارند؟شیعه مذهب های کشور هم بیش ازاین نیازی به شیعه ندارند؟همین اندازه کافیست؟نیازی به زحمت هیچکس نیست دنبال ترویج مذهب سنی یامذهب شیعه باشند

  5. اللهم اعوذبک من علم لا ینفع(خدایا پناه می برم به تو از علمی که سودی ندارد علی ع)سر اینکه دعوا کنیم 1400 سال پیش حق با کی بود چه کسی سود می برد؟معلومه تفرقه افکنان و کاسبان دین.انگلیسی ها سال ها سود برده اند .اما انصافا سودش برای مسلمانها چه بوده .کشتار یکدیگر .اما خوشبختانه نسل جوان بدین مسله اگاه شده است و اراجیف را وقعی نخواهد نهاد.

  6. اللهم اعوذبک من علم لا ینفع(خدایا پناه می برم به تو از علمی که سودی ندارد علی ع)سر اینکه دعوا کنیم 1400 سال پیش حق با کی بود چه کسی سود می برد؟معلومه تفرقه افکنان و کاسبان دین.انگلیسی ها سال ها سود برده اند .اما انصافا سودش برای مسلمانها چه بوده .کشتار یکدیگر .اما خوشبختانه نسل جوان بدین مسله اگاه شده است و اراجیف را وقعی نخواهد نهاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا