خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شهید فخری‌زاده در وزارت دفاع محفل شعر برگزار می‌کرد»

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: شهید فخری زاده ادیب و شاعر و مولوی شناس و حافظ شناس بود و در سازمان پژوهش‌ ‌و نوآوری ‌وزارت دفاع نیز محفل شعر برگزار می‌کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر جمعه در «همایش ادبی فخر ایران؛ بزرگداشت شهید دانشمند محسن فخری زاده» که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده شخصیتی گمنام بود، اظهار کرد: شهید فخری زاده حقیقتاً فخر ایران و امت اسلامی است و باید او را مجاهد فی سبیل‌الله نامید.

وی با اشاره به سابقه آشنایی ۲۰ ساله خود با شهید فخری زاده با بیان اینکه «شهید فخری زاده در قیام تاریخی ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم حضور داشت»، خاطر نشان کرد: شهید فخری زاده که اهل قم و دانش آموخته مدرسه حکیم نظامی این شهر بود، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و قیام ۱۹ دی نقش داشت؛ در آخرین جلسه‌ای که با او در وزارت دفاع داشتیم او معتقد بود که از ابتدای شکل گیری انقلاب، خواسته‌ای که مردم داشتند که منجر به پیروزی انقلاب شد، حاکمیت اسلامی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه «اگر می‌گوییم شهید فخری زاده گمنام است به این دلیل است که بخش‌های مهمی از زندگی او برای مردم تبیین نشد»، خاطر نشان کرد: شهید فخری زاده در پیروزی انقلاب نقش داشت و در ایام بعد از انقلاب نیز در هرکجا که انقلاب و اسلام به او نیاز پیدا کرد، حضور داشت؛ او زمانی در میدان رزم و دفاع مقدس و زمانی هم در مسیر تحقق و پیشرفت علم و دانش حضور داشت.

آقاجان پور اظهار کرد: شهید فخری زاده معتقد بود که اگر به ذهن دانشمندان ما از جمله خود ایشان مطلبی می‌رسد، از الهامات خدایی است. او با وجود اینکه مدیر بود و مشغله‌های فنی و علمی زیادی داشت، در عین حال به قرآن و حدیث نیز توجه بسیاری داشت؛ ایشان می‌گفتند که در زمینه مسائل فنی نیز از قرآن الهام می‌گیرند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های شهید فخری زاده این بود که هر روز پیش از اذان صبح بیدار می‌شد و در آن زمان علاوه بر راز و نیاز و نیایش با خداوند، به مطالعه می‌پرداخت؛ عنایتی هم که خداوند به او کرد به واسطه همین شب زنده‌داری‌های او بود. واقعاً می‌توانیم بگوییم تمام خروجی‌های ارزشمندی که از او داریم و رهبر از او به عنوان دانشمندی کم نظیر تعبیر می‌کنند، به واسطه عنایت و لطف خداوند به او است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: شهید فخری زاده با اینکه عالم و دانشمندی برجسته و ممتاز بود، در عین حال متواضع ترین مردم بود. او ادیب و شاعر و مولوی شناس و حافظ شناس بود و در سپند (سازمان پژوهش‌ ‌و نوآوری ‌وزارت دفاع) نیز محفل شعر برگزار می‌کرد. او در عین اینکه عالم و دانشمند بود، روحیه متواضع و زندگی ساده‌ای داشت و واقعاً در مقابله با هوا و هوس دنیایی موفق بود.

آقاجان پور در پایان با تاکید بر اهمیت نقش شاعران در تبییست ارزش‌های انقلابی و اسلامی خاطر نشان کرد: همانطور که در دوران جنگ و دفاع مقدس شاعران در تهییج و روحیه حماسی و انقلابی در مردم نقش بسیار مهمی داشتند، امروز نیز شاعران و ادیبان مسئولیتی بسیار مهم بر عهده دارند؛ این الهام خدایی است که ذهن و فکر شاعران را پویا می‌کند که آنها در راستای تبیین معارف دینی و اسلامی و شناسایی اهل بیت و ارزش های اسلامی شهر بسرایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا