خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادات تند و کم‌سابقه‌ی ابتکار از جریان‌های تندرو

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه راه پیشرفت کشور این نیست که بخواهیم با جهان قطع ارتباط کنیم، گفت: «جریان متحجر، سنت‌گرا و محافظه‌کار معتقد است که تمام دنیا بد هستند و با “حصارکشی” اطراف ایران می‌توانیم خوب و خوش زندگی کنیم.»

به‌گزارش پانا ابتکار  درباره جریان‌های دانشجویی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: «پیش از انقلاب شکاف عمیقی میان گروه‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه‌ها حاکم بود و هر یک از مذهبی‌ها یا چپ‌گراها و… یکدیگر را به عناوین مختلف متهم می‌کردند، اما امام خمینی(ره) با حرکت عظیم خود باعث وحدت میان این جریان‌ها شدند.»

وی ادامه داد: «علاوه بر تفکرات امام(ره)، کتاب‌های دکتر شریعتی و شهید مطهری وحدت خوبی در میان گروه‌های دانشجویی برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی به وجود آورد، اما رفته‌رفته بعد از گذشت چند سال از انقلاب، به خصوص در سال‌های اخیر میان جریان‌های دانشجویی بار دیگر شکاف رخ داده است.»

ابتکار درباره انشقاق به وجود آمده توضیح داد: «جریان‌های دانشجویی اصلاح‌طلب، اصولگرا، مسلمان یا مستقل هستند ولی متاسفانه جریانی با تهمت و افترا باعث شکاف عمیق در میان تشکل‌های دانشجویی شده است.»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: «همین جریان خاص از حضرت امام استفتا و سوال کردند که پسرهای جوان در کلاس‌های دانشگاه مجبور هستند به صورت اساتید خانم نگاه کنند! شرعاً حکم این مساله چیست؟ امام راحل پاسخ دادند دانشگاه «فضای مقدسی» است زیرا دانشجویان برای «کسب علم» آمده‌اند پس اصل را بر این می‌گذاریم که نگاه‌ها، پاک است.»

متحجران به دنبال حصر زنان در خانه‌ها بودند اما امام خطاب به آنان فرمودند فضای دانشگاه مقدس است

وی در این باره اضافه کرد: «بعدها عده‌ای در دانشگاه تهران می‌خواستند میان زنان و مردان «دیوار» بکشند که این موضوع توسط نوه امام به گوش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی رسید و ایشان دستور مقابله با این تصمیم را دادند. متاسفانه این «جریان خاص» با طرح چنین مسائلی به دنبال قطع ارتباط «زنان» با دانشگاه‌ها و «حصر» آن‌ها در خانه‌ها بوده است.»

ابتکار با ذکر مثالی دیگر درباره تفکرات تندروها نسبت به زنان در اوایل انقلاب گفت: «همین جماعت نزد امام رفتند و گفتند به خاطر ازدحام جمعیت دیگر اجازه ندهید زنان به «مدرسه رفاه» بروند زیرا «حجاب» آنان از سرشان می‌افتد. حضرت امام خطاب به آنان فرمودند شما چه فکری کرده‌اید؟ خیال کردید با سخنان و کارهای شما «انقلاب» شده است؟ خیر، همین زنان انقلاب کردند، این‌ها حق دارند و باید بیایند.»

وی تاکید کرد: «این جریان خاص که سنت، تحجر و محافظه‌کاری را سال‌ها در کشور نمایندگی می‌کردند جلوی امام ایستادند و مقاومت کردند و به دنبال ممنوعیت «حضور زنان» در عرصه‌های ورزشی هم بودند. اما شخصیت‌هایی مانند مرحوم «آیت‌الله رفسنجانی» و «فائزه هاشمی» برای حضور زنان در «ورزش» و مناصب دیگر ایستادند، تهمت و ناسزا شنیدند، آسیب دیدند و جنگیدند تا دختران و زنان ایرانی بتوانند ورزش کنند. افرادی برای پیشرفت و حضور زنان در عرصه‌های مختلف فداکاری کردند و له شدند.»

ابتکار هشدار داد: «متاسفانه همان جریان متحجر و محافظه‌کار که مقابل امام مقاومت می‌کرد و در گذشته مخالف حضور زنان در دانشگاه‌ها و عرصه‌های ورزشی بود، امروز با اقدامات خودشان باعث دوری جوانان از «دین» و ایجاد «ناامیدی» در کشور شده‌اند.»

چگونه دختران زیر ۱۳سال می‌توانند همسر و مادر شوند اما حق داشتن گواهینامه رانندگی ندارند؟

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه به کودک‎همسری اشاره کرد و گفت: «دولت از مخالفان اساسی «کودک ‌همسری» است، اما همین جریان خاص می‌گویند اصلا نگویید کودک همسری ولو اینکه زیر ۱۳ سال باشد.»

وی در این باره اضافه کرد: «چطور دختر زیر ۱۳ سال می‌تواند ازدواج کند اما باید ولی یا همسرش برای او در بانک حساب باز کنند؟ چگونه در سن ۱۴سالگی یا کمتر می‌تواند صاحب فرزند شود اما اجازه دریافت گواهینامه رانندگی را به وی نمی‌دهند؟ برچه اساسی می‌تواند زیر سن ۱۳ سال همسر یا مادر شود اما حق مشارکت اجتماعی و رای در انتخابات ندارد؟»

ابتکار با بیان اینکه جریان خاص تقریبا تمام معادلات ایران را در مناصب بین‌المللی تضعیف کرده با ابراز تاسف گفت: «جریان متحجر همه فرصت‌های «جمهوری اسلامی» را در عرصه‌های مختلف بین‌المللی به رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات و آمریکا واگذار کرده است.»

وی ادامه داد: «تمام ۳۰ کرسی که جمهوری اسلامی در «هیات نهاد زنان سازمان ملل» داشت را از دست داد زیرا گفتند اصلا اجازه ارتباط با آنان را ندارید. پس چه کسی باید حرف جمهوری اسلامی را در مجامع بین‌المللی بزند و حق و حقوق مردم ایران را بگیرد؟»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: «توسعه پایدار ۱۷ محور داشت که به طور مثال یکی از موارد آن مبارزه با «گرسنگی» بود، اما همین جریان، توسعه پایدار را به گونه‌ای دیگر جلوه داد و گفتند اگر برای مبارزه با گرسنگی با جهان همکاری کنیم فرهنگ‌مان را از دست خواهیم داد یا بعدها بر سر «توافق پاریس» جنجال بپا کردند. هرکجا که منافع ملی ایران باید «تامین و حمایت» می‌شد را زیر سوال بردند.»

ابتکار تاکید کرد: «متاسفانه پای جمهوری اسلامی را در اکثر عرصه‌های بین‌المللی قطع کردند و جایگاه ایران را دیگر کشورها گرفتند. کشورها در مناصب جهانی به دنبال تامین منافع خودشان هستند و کسی برای مردم ایران دل نمی‌سوزاند. بنابراین، دیگر نمایندگان کشورمان نیستند و حضور ندارند که بخواهند از منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی دفاع کنند.»

چطور در دوره احمدی‌نژاد توافق با آمریکا خوب بود ولی در دوره روحانی بد شد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برجام اشاره کرد و افزود: «آقای احمدی‌نژاد بارها برای «توافق هسته‌ای» میان ایران با آمریکا و غرب نامه نوشت و به دنبال یک معاهده‌ای مانند «برجام» بود، اما حتی یک صدای اعتراض از همین جریان بلند نشد. چطور آن موقع توافق با آمریکا و غرب خوب بود ولی در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی بد شد؟»

تلاش رقبای سیاسی برای شکست دولت روحانی و برجام

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: «رقبای سیاسی تمایل زیادی داشتند که توافق در زمان خودشان رخ دهد و همه تلاش خود را برای «شکست» دکتر ظریف، آقای زنگنه و دولت روحانی انجام دادند تا توافقی شکل نگیرد.»

ابتکار یادآور شد: «در ماه‌های اول، مخالفان برجام دائما می‌گفتند که این توافق چه منافعی جز ضرر دارد؟ هواپیماهای خریداری شده کاغذی است و… اما بعد از آنکه ترامپ از برجام خارج شد و شرکت‌ها یکی پس از دیگری ایران را ترک می‌کردند، گفتند چرا این‌ها می‌روند؟ مگر نگفتید برجام بد است و هیچ منفعتی ندارد! پس چرا به خروج شرکت‌های بین‌المللی از ایران معترض بودید؟»

جای تعجب است که چرا عده‌ای در داخل با «منافقین» هم‌صدا و سوار بر اسب زین کرده آنان می‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه جریان محافظه‌کار و متحجر برای تخریب رقبای سیاسی به دروغ و افترا روی آورده است به پانا گفت: «تکلیف جریان‌های برانداز و مجاهدین‌خلق مشخص است و طبیعی‌ست که از انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی کینه به دل داشته باشند و توهین و افتراهایی را نسبت دهند. اما جای تعجب است که چرا عده‌ای در داخل با «منافقین» هم‌صدا و سوار بر اسب زین‌کرده آنان می‌شوند!»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: «سال‌های گذشته به واردات دستگاه‌های «پارازیت» به ایران اعتراض کردم زیرا سلامت مردم به خطر افتاده بود که خوشبختانه پس از تایید سازمان‌های مختلف و با همکاری آقای چمران که در آن زمان ریاست شورای شهر تهران را برعهده داشتند همچنین با دستور آقای روحانی این مساله فیصله پیدا کرد، اما عده‌ای در داخل ناراحت شدند و با همراهی براندازان علیه من و دولت تاختند.»

به دروغ و با تهمت کثیف‌ گفتند همسرم واردکننده بنزین در ایران است و حتی علیه مادرم شایعه‌سازی کردند

وی در این باره اضافه کرد: «بعدها به توزیع «بنزین پتروشیمی» در زمان دولت احمدی‌نژاد و با تایید سازمان‌های مربوطه مبنی بر سرطان‌زا بودن بنزین مصرفی و همچنین همکاری آقای قالیباف که در آن دوره شهردار تهران بودند اعتراض کردم. بار دیگر عده‌ای در داخل از اینکه با کمک آقای زنگنه و دولت بنزین تولید پتروشیمی را متوقف کردیم ناراحت شدند و بیشترین حملات و افتراها را به من و خانواده‌ام نسبت دادند. به دروغ و با تهمت کثیف‌ گفتند همسرم واردکننده بنزین در ایران است و حتی علیه مادرم شایعه‌سازی کردند.»

به من و همسرم هشدار دادند که اگر درباره بنزین اطلاع‌رسانی کنم «ردصلاحیت» خواهم شد

معاون رئیس‌جمهوری گفت: «زمانی که ریاست کمیته محیط زیست شورای شهر تهران را برعهده داشتم و پایداری‌ها در دولت و مجلس بودند درخصوص بنزین بارها تذکر دادم. آن‌ها به من و همسرم هشدار دادند که اگر درباره بنزین اطلاع‌رسانی کنم «ردصلاحیت» خواهم شد. دانشگاه شهید بهشتی، شهرداری و دیگر سازمان‌ها سرطان‌زا بودن «بنزین پتروشیمی» را تایید کرده بودند، اما این مسائل برای عده‌ای به شدت منفعت مالی داشت.»

جریان تندرو می‌گوید کل دنیا بد است و با حصارکشی اطراف ایران می‌توانیم خوب زندگی کنیم

ابتکار با بیان اینکه عده‌ای در جنگ روانی و شایعه‌سازی ید طولایی دارند، افزود: «وقتی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را برعهده داشتم هر روز در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها توسط جریان خاص علیه من و خانواده‌ام خبر دروغ منتشر می‌شد. یک روز شخص جاعل و کلاهبرداری به اسم «جمشید آرین» را علم کردند، او را در یکی از برنامه‌های زنده صداوسیما آوردند و گفتند ابتکار با نخبگان مشکل دارد، فردا از همسرم «تاجر بنزین» ساختند و روزهای بعد علیه من «بولتن خبری» پخش کردند. ماهم از این شخص شکایت کردیم و محکوم هم شد زیرا جعل امضا کرده بود.»

وی تاکید کرد: «متاسفانه عده‌ای در داخل به هیچ‌یک از اصول اخلاقی و دینی پای‌بند نیستند و با نفرت‌پراکنی و دروغ‌پردازی، مخالفان و منتقدان خودشان را تخریب می‌کنند. ما می‎گوییم راه پیشرفت کشور این نیست که بخواهیم با جهان قطع ارتباط کنیم، در حالی‌ که جریان خاص بر این باور است که تمام دنیا بد هستند و با «حصارکشی» اطراف ایران می‌توانیم خوب و خوش زندگی کنیم.»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه در شرایط امروز تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی برای حل مشکلات کشور باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند، افزود: «قبلا تعدادی از احزاب لبنان به ایران آمدند و با آنان در معاونت دیدار داشتم؛ نمایندگان احزاب حزب‌الله، ارامنه، کمونیست، مسیحیان و… کنار یکدیگر نشسته بودند و گفت‌وگو می‌کردند. آیا امروز نمایندگان مختلف احزاب و جریان‌های سیاسی ما می‌توانند در این فضای پر از تهمت و مسمومی که در ایران ساخته شده کنار یکدیگر برای حل مشکلات کشور گفت‌وگو کنند؟»

وی در پایان تصریح کرد: «همین جریان با استناد به «حدیث مباهته» می‌گوید اگر کسی براساس سلیقه یا دیدگاه آنان عمل نکرد می‌توان به او «بهتان» زد. در حالی‌که این حدیث محل اختلاف بسیاری هست و برخلاف این نوع برداشت، مبهوت‌ کردن با ارائه استدلال محکم مطرح است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا