خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد محمدرضا جلائی‌پور به اظهارات فائزه هاشمی

محمدرضا جلائی‌پور در یادداشتی تلگرامی به نقد اظهارات فائزه هاشمی در گفت‌وگو با انصاف نیوز پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

«سرکار خانم فائزه هاشمی

راستش به عنوان یک شهروند عادی ایران از این‌که در گفتگو با انصاف‌نیوز گفتید «به عنوان یک ایرانی ترامپ را به دموکرات‌ها را ترجیح می‌دهم چون به ایران فشار می‌آورد» هم بسیار متاسف شدم و هم بسیار متعجب. حتی در خفا هم مشابه این نظر را از هیچ اصلاح‌طلبی تا امروز نشنیده‌ام.

همیشه شجاعت شما در اظهار نظر و خدماتتان به ورزش زنان را تحسین کرده‌ام، اما این مانع نقد سخنان نسنجیده و تاسف‌باری از جنس آن‌چه در بخش‌هایی از این مصاحبه گفتید نیست. به ویژه‌ از منظر منافع ملی و خیر همگانی ایرانیان ترامپِ مجمع‌الرذائل صرفا شر رسانده‌است. آن فشارهای ترامپ که گفتید می‌توانست منجر به تغییری در ایران شود، جز شر و رنج و مرگ برای ایرانیان به همراه نداشته است. فقط در دو سال گذشته تروریسم اقتصادی او علیه ایران به اندازهٔ ۵۰ انفجار بزرگ بیروت به اقتصاد ایران لطمه زده و تحریم‌های اقتصادی و دارویی او مستقیم و غیرمستقیم باعث دشوار شدن زندگی ده‌ها میلیون ایرانی و مرگ صدها هم‌وطنمان شده، سردار سلیمانی را ترور کرد و ما را تا مرز جنگ برد، لطماتش به محیط زیست مشترک همهٔ ما انسان‌ها جبران‌ناپذیر بوده، ایرانیان را ممنوع‌الورود کرد و ملت تروریست خواند، انتقالات مالی و سفرهای ایرانیان را دشوارتر کرد، زندگی بسیاری از ایرانیان را پرزحمت کرد، نهادهای حکمرانی ایران و نهادهای مدنی‌مان را ضعیف‌تر کرد و مطلقا تاثیر مثبتی بر حکمرانان و جامعهٔ ما نداشت. هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند و تحریم‌ها و فشارهای ترامپ مصداق روشنی از وسیلهٔ ناقض حقوق بشر ایرانیان‌اند و از قضا به هدفی که می‌گویید هم کمکی نمی‌کنند. ترامپ که در خود آمریکا هم تهدیدکنندهٔ دموکراسی و عدالت و منافع همگانی‌است چگونه می‌توانست خیری به ایران برساند؟

ما را به خیر آمریکا امیدی نیست، همین‌که شر کمتری برساند و کمتر حقوق بشرمان را نقض کند (و ترامپ بیش از رقبایش شر می‌رساند)، متکی به شهروندان خودمان باید برای گشایش سیاسی و اقتصادی و اجتماعی بکوشیم.

شما که نقدهای بسیار رادیکال و بعضا غیرمنصفانه‌ای به همه‌ٔ نیروهای سیاسی (به استثنای پدرتان) را طرح می‌کنید و آن‌ها را دعوت به پذیرش نقد می‌کنید، کاش این نقد را بپذیرید و موضع بسیار غیرمسئولانه‌تان را اصلاح کنید. روا نیست اصلاح‌طلبانی که از فعال‌ترین منتقدان تحریم‌های ظالمانه و ترامپِ رسوا بوده‌اند به خاطر این موضع نسنجیدهٔ شما در نظر بخشی از شهروندانِ کمترمطلع مدافع آن تصویر شوند.

ارادتمند

محمدرضا جلائی‌پور»

متن کامل | مصاحبه با فائزه هاشمی در سالگرد آیت الله

فیلم | مصاحبه با فائزه هاشمی در سالگرد آیت الله

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خائن وطن فروش ، خاک بر سرت فائزه هاشمی شما با پول و امکانات این کشور وملت بزرگ شدید و آدم شدید و حالا شده اید جاسوس و نوکر وپادو دشمنان این ملت وکشور ایران .
    تاریخ از شما به عنوان پست ترین موجودات نام خواهد برد.

    3
    3
  2. با سلام در کشوریکه یک گروهی خاص تقریباً تمام قدرت را در دست گرفته و هر کاری دلشان می خواهد می‌کنند اگر مردم اعتراض کنند آنها را عوامل خارجی خوانده ، بعضی میگویند باید نظام را اصلاح کرد انصافا در این بیست و چند سال چه چیزی را اصلاح کردید ، فضا عمومی و زندگی برای مردم هر روز بدتر و سخت تر شده است حال شما بگویید چگونه من که جوانیم بااین حاکمان
    تباه شده حتی به ترامپ امید نبندم ؟

  3. اقای جلایی پور یک تحقیق میدانی نشان می دهد حرف خانم فائزه هاشمی حرف مردم هم هست. و اتفاقا احساس درستی است. وقتی مردم از تلاش خود نا امید می شوند و تغییر مدنی نظام را ناممکن می بینند به خارجی امید می بندند و تاریخ ایران نشان می دهد تغییر در کشور ما حاصل دو مولفه شامل خواست داخل و خواست خارجی است و مولفه خواست خارجی موثرتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا