خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی اعتراضی محسن هاشمی خطاب به فائزه هاشمی

محسن هاشمی‌رفسنجانی، فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی در نامه‌ای خطاب به خواهرش درباره محتوای سخنان وی در مصاحبه‌ با انصاف نیوز [لینک] انتقاداتی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این نامه که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته به شرح زیر است

«بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر عزیزم فائزه هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه‌ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانه‌ای مناسب به افراطیون و تخریب‌گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد. نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیده‌تر از تو می‌دانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بارها به شکل گفت‌وگوهای خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم.

به خوبی می‌دانی که متفاوت با بسیاری از شخصیت‌های کشور، پدر، چهره‌ای نبود که مواضع و تفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب کتاب، خاطرات، خطبه‌های نماز جمعه، سخنرانی، مصاحبه و … باقیمانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است.

اتفاقا در موضوع ترامپ، برخطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند: “ترامپ چهره‌ای خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذار، می‌باشد.” می‌دانی که ترامپ به واکنش احساسی و به دور از عقلانیت ایران در این ماه‌های آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هشیاری و تدبیر مسئولان، بویژه رهبر انقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سخت‌ترین دوره تحریم ها را به پایان رساند. قطعا خود خوب می‌دانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن و قمار باز است و من سقوط ترامپ را به ملت‌های ایران و آمریکا تبریک گفتم.

می‌دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه‌روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی! لذا ازتو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی وافراطیون داخلی شوی.

برادرت محسن»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نظرات را که منتشر نمی کنی ولی می نویسم تا به گوش شما برسه .جناب محسن خان حقیقت تلخه اینکه مردمی نامامید شوند و به جایی که فکرش را نمی کنی امید داشته باشند نشانه ندیدن واقعیتهاست .آیا مردم عراق ،افغانستان ،لیبی خود توانستند به خواسته هایشان برسند یا نیاز به کمک پیدا کردند اگر انتقادی می شنوی انتقاد را برطرف کن نه اینکه منتقد را بر طرف کنی
    آیینه چون نقش تو بنمود راست خودشکن آیینه شکستن خطاست.

  2. با سلام ، محسن هاشمی چرا به صورت خصوصی به فائزه هاشمی تذکر نداد ، می شد تلفن را برداشت و دقایقی گفتگو کرد ‌، تذکر داد و گوش کرد تا این عضو غیر معمول و سرکش ( از نظر کاسبکاران سیاسی ) خاندان هاشمی به راه راست هدایت شود و آینده سیاسی عضو ارشد این خانواده را در معرض خطر قرار ندهد ! جواب خیلی ساده است ، ارسال نامه علنی بار تبلیغاتی خیلی بهتری دارد و برای کسی که سودای پاستور دارد ، ارزشمندتر است ، به این وسیله هم مخالفت خود را با بدقلقی خواهر نشان می دهد و هم بار گناه خواهر را از روی دوش خود بر می دارد و به رقبا وفاداری خود را به حاکمیت نشان می دهد تا حداقل تا حدودی آینده سیاسی خود از دست خواهر نجات دهد ، شدنی است ؟ معلوم نیست ؟

    3
    3
  3. با سلام ، محسن هاشمی چرا به صورت خصوصی به فائزه هاشمی تذکر نداد ، می شد تلفن را برداشت و دقایقی گفتگو کرد ‌، تذکر داد و گوش کرد تا این عضو غیر معمول و سرکش ( از نظر کاسبکاران سیاسی ) خاندان هاشمی به راه راست هدایت شود و آینده سیاسی عضو ارشد این خانواده را در معرض خطر قرار ندهد ! جواب خیلی ساده است ، ارسال نامه علنی بار تبلیغاتی خیلی بهتری دارد و برای کسی که سودای پاستور دارد ، ارزشمندتر است ، به این وسیله هم مخالفت خود را با بدقلقی خواهر نشان می دهد و هم بار گناه خواهر را از روی دوش خود بر می دارد و به رقبا وفاداری خود را به حاکمیت نشان می دهد تا حداقل تا حدودی آینده سیاسی خود از دست خواهر نجات دهد ، شدنی است ؟ معلوم نیست ؟

    4
    2
  4. این نامه نشون میده که محسن یک مثل پدر مرحومش سیاستمداره و قواعد بازیش رو هم بلده اما فائزه اسیر احساسات زنانه است.

    3
    1
  5. آقای مهندس هاشمی که شخصیت متین و محترمی هم دارند فکر می کنند می توانند با حفظ وجهه خود بین سران نظام بتوانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند ولی مشکل اینجاست که کسی دیگر رای نمی دهد جز طرفداران اصولگرایان و رای آنها هم آقا محسن نیست. بنابراین باید عرض کنم فائزه منفور بهتر از محسن محبوب در اذهان مردم به یاد خواهد ماند.

    1
    1
  6. تا طرز فکر کسانی مثل فائزه رفسنجانی بین بستگان و فرزندان مسؤلین نظام وجود دارد این مملکت روی آرامش نمیبیند،وقتی این جماعت دل در گرو امثال ترامپ و ترامپها بسته اند واورا منجی کشور میدانند(درحالیکه دستان جنایتکار ترامپ به خون پاک عزیزترین فرزندان ودلاوران ایران آغشته است)باید فاتحه آرامش و آسایش ایران و ایرانی را خواند باوجود افکار کسانی چون خانم فائزه رفسنجانی٬گوشت وخون وذره ذره وجودت از ایران وبواسطه پدری باشد که سالها خود یکی از بانیان وضع فعلی وسران مملکت بوده ولی دلت برای عملکرد امثال ترامپ درقبال ایران پَر بزند ……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا