خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ی فلاحیان از کیهان، قوه‌قضاییه و دفتر رهبری

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

در خانه بودم. بيشتر وقت به مطالعه تاريخ معاصر ‏گذشت. گزارش‌ها را مطابق معمول از روى كامپيوتر ديدم؛ مسأله عراق و آمريكا مورد توجه است. آمريكا و انگليس، رسما اعلان امكان حمله نظامى عليه عراق كرده‌اند؛ مشغول اعزام نيروهاى هوایى و دريايى‌اند. آمريكا، اعلان جواز به‏‌كارگيرى سلاح اتمى، عليه كشورهاى مختلف و ياغى كرده. چين و شوروى مخالفت‏ كرده‌اند.

آقاى يلتسين، ریيس‏‌جمهور روسيه، امكان منجرشدن به جنگ جهانى سوم را مطرح‌‏كرده كه خيلى حرف بزرگى است. عراق كمى عقب نشينى ‏كرده و اجازه مشروط بازرسى كاخ‌ها را داده، ولى آمريكا شرط نمی‌پذيرد. صريحاً صحبت از سرنگونى صدام مى‌كنند. كنگره آمريكا هم از حمله حمايت كرده است. بعضى از گزارش‌ها، از موافقت بعضى از كشورهاى عرب منطقه با حمله خبر مى‌دهد.

عموزاده محسن هاشميان براى خداحافظى آمد. مسئوليت دفتر شركت در كانادا را پذيرفته است؛ ریيس شركت تعاونى صادرکنندگان پسته رفسنجان در تهران بود. از برخوردهاى سياسى زده شده است. همسرش آمريكايى است و گويا از شرايط در اينجا خسته شده است. گفت وضع مردم رفسنجان به خاطر سرمازدگى پسته در سال گذشته خراب است و با محدود شدن چندماهه ورود پسته ايران به اروپا بدتر شده و معلوم نيست سال آينده وضع خوب شود؛ اگر پسته زياد باشد ممكن است ارزان شود.

امروز هم مراجعه براى شفاعت نسبت به مرتضی فيروزى ‏كه محكوم به اعدام شده زياد است. به آقاى يزدى رییس قوه قضاییه تذكر داده‌ام. آقاى خاتمى هم گفت از طريق آقاى علی‌‏اصغر میرحجازى در دفتر رهبرى اقدام كرده و از رهبرى خواسته است كه كمك كنند. با توجه به اينكه مرتضی فیروزی روزنامه‌نگار است، احتمال ضررهاى سياسى و تبليغاتى زياد است.

شنبه 18 بهمن 1376

آقاى فلاحيان آمد. از دفتر رهبرى و دستگاه قضایى و روزنامه كيهان گله ‌مند است كه مسأله خانه مسكونى خود و برادرانش را به صورت خلاف مطرح ‏كرده‌اند و گفت ماجرا  از اين قرار است كه با وام و با چند شريك، مجموعه‌اي را مى‌سازند كه يك آپارتمان 300 مترى را براى مسكن خود در نظر گرفته و شهردارى تهران، هنگام جواز ساخت، برخلاف خواست خودش، مبلغى در حدود 195 ميليون ريال از عوارض تخفيف داده كه همين را در دادگاه مطرح كرده‌اند و ايشان پس از اطلاع آن مبلغ را پرداخته. رفته خدمت رهبرى و پيشنهاد كرده ‏كه همين واحد سيصد مترى را هم حاضر است، وقف امور فرهنگى ‏كنند و رهبرى هم از اين وقف استقبال كرده‌اند. از اين جهت هم ناراحت بود كه بعد از بيست سال كار و فروختن خانه قم، خانه‌اى هم نخواهد داشت و گفت همين كار بر سر آقايان محسنى و آقایى هم آمده است. ضمناً براى تأسيس بنياد فرهنگى و روزنامه مشورت كرد.

آقاى عباس آخوندى، جانشين رييس صداوسيما آمد و از اينكه از موضع رهبرى در جريان مخالفت با بر قرارى مذاكره با رابطه با آمريكا، حمايت درستى از سوى بزرگان كشور نشده است، اظهار نگرانى كرد. در صورتى ‏كه از موضع آقاى خاتمى حمايت شده از سوى افراد موافقانش و نيز از بى‏‌سرپرستى جناح روحانيت مبارز اظهارنگرانى‏ كرد و از من خواست براى هدايت قشر ميانه در روحانيت اقدام كنم. گفت بيت رهبرى و همفكرانشان، از نقشى كه من در اجلاس خبرگان مشهد ايفا كرده‌ام، ممنون‏‌اند و استعفاى آقاى پورنجاتى را اطلاع داد. قرار شد اگر من به عربستان رفتم، براى تأسيس دفتر در عربستان براى صداوسيما همراه من بيايد. آقاى لاريجانى رییس سازمان صدا و سیما تلفنى از من درخواست ‏كرد كه ايشان را ببرم و مجموعاً از تلاش‌هاى جناح چپ براى تضعيف رهبرى اظهار نگرانى كرد.

عصر فائزه آمد و گزارش تهيه دفتر براى روزنامه زن و آماده ‏كردن قبوض براى شركت پشتيبانى آن و نيز جلسه ‏معتمدان تهران براى انتخاب هيأت اجرایى در انتخابات ميان‏دوره‌اى را داد. خودش هم نامزد هيأت است. باران خوبى مى‌بارد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا